Odwodnienie

1. Data: 2000-06-16 17:54:09

Temat: Odwodnienie
Od: "Basia Samulik" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zwracam sie z gorącą prośbą do grupowiczów - lekarzy...

Chciałabym się dowiedzieć jak wyglądają pierwsze (i następne) symptomy
odwodnienia organizmu.

Chodzi o moją 2,5 letnią córeczkę, która po przejściu zapalenia oskrzeli
dostała biegunki.
Dziecko ma od dwóch dni stan podgorączkowy (ok. 37 st. 5 kr), w ciągu dnia
oddaje 3-4 razy wodnisty stolec, sporadycznie wymiotuje. Dzisiaj dziecko nie
przyjęło żadnego pokarmu, co do picia... wypiła w sumie ok 0,5 litra wody.
Cały dzień jest bardzo osowiała, senna, większość dnia przespała.
Byłam z nią u lekarki w przychodni - pani doktor zaleciła dziecko poić, poić
i jeszcze raz poić.
Córka powinna wypić dziś conajmniej 1 litr płynów, ale jak dotąd nie udało
się...
Lekarstw nie podaję bo wszystko zwraca - jeszcze wczoraj dostawała Lakcid,
Smectę i Saltoral.
Niestety rozpoczął się weekend - pani doktor wystawiła (na wszelki wypadek)
skierowanie do szpitala, gdyby u dziecka pogłębiał się stan odwodnienia.

Jak ocenić czy dziecko się odwodniło? Przy jakich objawach nie należy czekać
tylko niezwłocznie jechać do szpitala?

Proszę o pomoc, gdyż ważą się losy mojej córki!!!

Basia Samulik

2. Data: 2000-06-17 10:04:30

Temat: Odp: Odwodnienie
Od: "Paweł" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziecko powinno trafić do szpitala.
Paweł

3. Data: 2000-06-17 10:11:30

Od: "Basia" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Samulik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:5Rt25.20446$D...@n...tpnet.pl...
> [...]
czekać
> tylko niezwłocznie jechać do szpitala?
>
> Proszę o pomoc, gdyż ważą się losy mojej córki!!!

Pierwsze objawy odwodnienia to :
- ciemnozolty mocz
- sucha skora
- bezlzawy placz
- "zapadniete" oczka
- wyszuszone wargi
Ostatnio przeszlam podobny stres (dziecko 2 lata i 9 mies) - podalam pol
wegla i problemy zoladkowe sie skonczyly.

Basia
* * *
UIN : 20184084
http://www.kki.net.pl/bw
http://www.kki.net.pl/~milionerzy
* * *

4. Data: 2000-06-17 11:22:33

Temat: Re: Odwodnienie
Od: "Piotr Wachowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

do szpitala
to jedyne miejsce gdzie facowo można pomóc

im szybciej tym lepiej
a nie żeby potem w brodę sobie pluć że za późno

małej można wytłumaczyć że to dla jej dobra i kupić jakieś zabawki w
nagrodę.

małe dziecko nie umie powiedzieć co go boli, jedynie zakomunikuje to płaczem
albo zewnętrznymi objawami

sie ma

osteofity
Rehabilitacja kolana...