Odwrotne ciasto ananasowe?

1. Data: 2005-01-19 11:51:26

Temat: Odwrotne ciasto ananasowe?
Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obil mi sie kiedys o uszy (w radio) przepis na ciasto ananasowe, w ktorym
plastry ananasa (z puszki) kladzie sie na dno blachy i zalewa ciastem, a
nastepnie sie piecze. Jakis czas temu w czytanej przeze mnie ksiazce,
bohaterka chwalila sie swoim "odwrotnym ciastem ananasowym", co pewnie bylo
czyms podobnym. Chetnie bym cos takiego upiekla, czy ktos z Was zna przepis?
Dziekuje z gory.

Ania

1. Data: 2005-01-19 12:04:05

Temat: Re: Odwrotne ciasto ananasowe?
Od: "Magdalena W." <b...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
pewnie bylo
> czyms podobnym. Chetnie bym cos takiego upiekla, czy ktos z Was zna
Poszukaj "tarta tatin", tradycyjnie to z jabłkami było, ale możliwe że
właśnie o to chodzi.

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2005-01-19 12:04:49

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena W. wrote:
> przepis?
> Poszukaj "tarta tatin", tradycyjnie to z jabłkami było, ale możliwe że
> właśnie o to chodzi.

Nie, to nie byla tarta, ciasto bylo plynne, nie kruche.
Ania

1. Data: 2005-01-19 12:18:08

Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna@[nospam]gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bylo
> czyms podobnym. Chetnie bym cos takiego upiekla, czy ktos z Was zna

A może to to- Pascal je robil, tylko , ze z gruszkami i bananami?
http://poprostugotuj.onet.pl/kuchnia/ksiazka/itemid7
/

Ciasto jest właśnie płynne.

Pozdrawiam
Akna

1. Data: 2005-01-19 12:40:05

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna 'Akna' Strzyżewska wrote:

> A może to to- Pascal je robil, tylko , ze z gruszkami i bananami?
> http://poprostugotuj.onet.pl/kuchnia/ksiazka/itemid7
/

> Ciasto jest właśnie płynne.

Moze to to... Nie pamietam szczegolow przepisu. Tak czy inaczej, sprobuje
tego clafoutis, fajnie wyglada. Moze z jablkami i bananami? Na ananasy czas
przyjdzie pozniej, jesli mi przepis przypadnie do gustu.
Dzieki :-*
Ania

1. Data: 2005-01-19 18:06:00

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

A.L. wrote:
> [...]
> czyms podobnym. Chetnie bym cos takiego upiekla, czy ktos z Was zna przepis?

Podawalam je kiedys jako ciasto pieczone w zeliwnej patelni, ale mozna
tez i w normalnej blasze. Ja robie to ciasto z ananasami, z pokrojonymi
grubo jablkami, i z gruszkami.

Placek jablkowy lub ananasowy do gory nogami
(ciasto pieczone w patelni zeliwnej)

4 duze jablka
sok z 1 cytryny i z 1 pomaranczy
3/4 szklanki cukru (180 gr)
110 gr masla
1 szklanka maki (160 gr)
3/4 lyzeczki proszku do pieczenia
2 jajka

Rozgrzac piec do 180°C
Jablka (nie obrane) pokroic w grube plastry, odrzucic gniazda nasienne.
W ciezkiej patelni skarmelizowac 1/4 szklanki cukru i rozprowadzic
widelcem po calym dnie i zalac sokiem z cytryny i pomaranczy. Dusic na
malym ogniu az polowa soku odparuje, czyli bedzie gesty syrop na dnie,
okolo 2 minuty. Zdjac patelnie z ognia . Jesli uzywa sie tortownicy,
nalezy jej dno zalac roztopionym karmelem. Ulozyc na tym plasterki
jablek, zazebiajac o siebie. W mikserze ubic pozostaly cukier z maslem,
dodac jajka, make i proszek i ubijac 2 minuty, az puszyste. Rozprowadzic
rowno po jablkach. Wstawic patelnie na najwyzsza polke w piekarniku i
piec az zlote, okolo pol godziny, sprawdzic patyczkiem, czy ciasto
upieczone. Wyjac i zostawic na 1-2 minuty, nastepnie zakryc patelnie
talerzem i odwrocic ciasto na talerz. Powinno wyjsc bez problemu.
Podawac cieple, mozna z bita smietana lub lodami.
Magdalena Bassett.

1. Data: 2005-01-21 06:42:02

Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

> Placek jablkowy lub ananasowy do gory nogami
> [...]

Czy mogłabyś podać, na jak dużą patelnię to przepis? Mam taką o wielkości ok.
25 cm (może trochę mniej, nie zmierzyłam) i wydaje mi się, że zmiesci się na
niej najwyżej połowa.
Gośka

1. Data: 2005-01-21 18:26:41

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

g...@b...pl wrote:

> [...]
> 25 cm (może trochę mniej, nie zmierzyłam) i wydaje mi się, że zmiesci się na

moja patelnia ma 25 cm u gory, 22 cm na dnie, scianki wysokosci 5 cm i
wszystko sie pieknie miesci.Tego ciasta jest wbrew pozorom malo, ledwo
wystarczy, zeby rozsmarowac na owocach. Potem pieknie rosnie, ale
koncowy placek ma jakies 3-4 cm grubosci.

MB

Naleśniki
OT. Pestki derenia
odnośnie mikrofalówki...
Bosh i Siemens - to samo czy nie do konca
Ciasteczka od Kruszyny.