Odżywianie bez wydalania

1. Data: 2001-08-09 23:25:37

Temat: Odżywianie bez wydalania
Od: k...@p...onet.pl (Kraśny) szukaj wiadomości tego autora

Hej !

jakiś czas temu na grupie pl.sci.kosmos zasłyszałem że w czasie lotów księżycowych
niektórzy astronauci przechodzili na specjalną dietę, złożoną
z pożywienia które było trawione w 100 % tak, że nie musieli prze kilka (lub nawet 10
dni) zaudawać się za tzw. grubszą potrzebą.

wicie może przynajmniej w przybliżeniu na czym taka dieta polega i z czego się
składa?

z góry dzięki

Kraśny

--

Jest niezły ... i liścik napisze
OnetKomunikator [ http://ok.onet.pl/instaluj.html ]

2. Data: 2001-08-10 11:41:57

Temat: Re: Odżywianie bez wydalania
Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nawet 10 dni) zaudawać się za tzw. grubszą potrzebą.

> wicie może przynajmniej w przybliżeniu na czym taka dieta polega i z czego

Nie wiem, ale wiem, ze brak wydalania moze powodowac duze komplikacje w jelicie
grubym. KUPA MUSI BYC!

Wojtek

3. Data: 2001-08-10 13:48:53

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w...@p...onet.pl napisał:

> księżycowych niektórzy astronauci przechodzili na specjalnš dietę, złożonš
> nawet 10 dni) zaudawać się za tzw. grubszš potrzebš.

> się składa?

> Nie wiem, ale wiem, ze brak wydalania moze powodowac duze komplikacje w jelicie
> grubym. KUPA MUSI BYC!

a co powiesz o chorych odzywianych miesiacami jedynie dozylnie, kroplowkami ?

4. Data: 2001-08-10 14:24:35

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a co powiesz o chorych odzywianych miesiacami jedynie dozylnie, kroplowkami ?

Ze maja problemy z chorobami jelit. Nie jestem lekarzem, ale z tego co wiem w
jelitach nie przeczyszczanych stolcem zbieraja sie jakies bakterie, ktore w
nadmiarze szkodza.

Wojtek

5. Data: 2001-08-10 15:05:57

Od: "Justyna" <n...@e...ru> szukaj wiadomości tego autora

> wicie może przynajmniej w przybliżeniu na czym taka dieta polega i z czego
się składa?

Odzywianie pozajelitowe? O to Ci chodzi?
Podaje sie dozylnie glukoze, emulsje tluszczowe i aminokwasy.

pozdr,

Justyna

6. Data: 2001-08-10 20:12:37

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o Herbalife. Pozdrawiam!

Elizabeth

Użytkownik Kraśny <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:00fe01c1212a$f3ac8f80$3e604cd5@ppp...

7. Data: 2001-08-12 20:30:50

Od: k...@p...onet.pl (Kraśny) szukaj wiadomości tego autora

> a co powiesz o chorych odzywianych miesiacami jedynie dozylnie, kroplowkami ?

nie, nie. miałem na myśli sztuczną dietę powodującą sztucznie brak potrzeby wydalania
przez kilkudniowy okres. kilka dni jak widac nie szkodzilo duzo.
a w latch 60tych byl to powazny problem...

a wiec?

8. Data: 2001-08-14 19:49:53

Temat: Odp: Odżywianie bez wydalania
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<w...@p...onet.pl> napisał

: Nie wiem, ale wiem, ze brak wydalania moze powodowac duze komplikacje w
jelicie
: grubym. KUPA MUSI BYC!

Musi, ale może nie od razu.
Być może nie jest to adekwatny przykład, ale noworodki karmione mlekiem kobiecym
mogą nie wypróżniać się nawet kilka(naście) dni i nie jest to stan patologiczny.
Dzieje się tak właśnie dlatego, że wczesny pokarm kobiety jest niezwykle łatwo
strawny i przyswajany przez noworodki niemal w całości. Dowodem na to może być
fakt, że nawet po dość długiej przerwie w wypróżnianiu, objętość kału nie jest
wcale duża.
Maja

9. Data: 2001-08-14 20:06:55

Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wydalania przez kilkudniowy okres. kilka dni jak widac nie szkodzilo duzo.
> a w latch 60tych byl to powazny problem...

Każda zbilansowana dieta bez błonnika da ci taki efekt przez kilka dni, ale to
nie jest zdrowe. Fresenius, Ovita-Nutricia i Abott robią tego typu odżywki w
proszku lub płynie, które popija się małymi łykami przez cały dzień. Popytaj w
aptece. Wez jednak pod uwage, ze jest to koło ratunkowe dla ludzi, którzy nie
mogą się normalnie odżywiać. Zdrowym raczej nie służy.

Grześ

Lunatyzm
yhkfkhfjk
test