Re: Ogórki małosolne?

From: "rahab" <r...@p...katowice.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Ogórki małosolne?
Date: Sat, 28 Jun 2003 14:40:46 +0200

Użytkownik "Piotr Jan Piguła" <a...@n...net.pl> napisał w
wiadomości news:bdjvgv$oe1$1@inews.gazeta.pl...

> Zostałem obdarowany siatka ogórków i chciałbym zrobić małosolne i że to
> pierwszy raz to szukam dobrego przepisu.

"taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę..."

Wczoraj robiłem następną następną partię (2kg) ogórków małosolnych
Robię to od lat nieprzerwanie w taki oto sposób:
- ogórki dobrze wymyć (najlepsze są takie średnie, nie za duże ogórki)
- zagotować wodę i wystudzić.
- dosypać do wody soli - proporcja 1 łyżka stołowa soli na 1 litr wody
- w najlepiej glinianym naczyniu ułożyć na spodzie:
np: liść chrzanu, listek czarnej porzeczki, listek wiśni, kawałek świeżego
chrzanu(korzeń), koper i ząbek czosnku
- teraz ułożyć np: dwie warstwy ogórków
- na tą warstwę ogórków ulożyć: koper, czosnek, kawałek chrzanu i np: listek
wiśni
- i tak dalej do wypełnienia gara :), (ale tak aby na "górze" była wartwa
koper, krzan, liść)
- teraz zalać wszystko osoloną wodą, przykryć i odtawić :)
za 3 dni można spróbować czy już.... można jeść... :))))

inne:
1. Żeby ogórki szybciej sie "zrobiły" można obciąć im końce.
2. Ponieważ czasem trudno dostać lisćie wiśnie, czy korzeń chrzanu, można
zastąpić te składniki
przyprawą do KISZENIA ogórków (dostępna w supermarketach)
3. Można też robić ogórki w szklanym słoju, ale proponuję wtedy odstawić
słój po "załadowaniu" w jakieś ciemne miejsce.
4. Kopru - tak bez przesady bo strasznie aromatyczne wyjdą :)

pozdr

rahab