Re: Ogórki małosolne?

From: Jo'Asia <j...@r...art.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Ogórki małosolne?
Date: Mon, 30 Jun 2003 02:47:23 +0200

rahab wystukał:

> Użytkownik "Piotr Jan Piguła" <a...@n...net.pl> napisał w
> wiadomości news:bdjvgv$oe1$1@inews.gazeta.pl...

> Wczoraj robiłem następną następną partię (2kg) ogórków małosolnych
> Robię to od lat nieprzerwanie w taki oto sposób:

A ja podam modyfikacje:

> - ogórki dobrze wymyć (najlepsze są takie średnie, nie za duże ogórki)
> - zagotować wodę i wystudzić.

Ja nie studzę i działa ;)

> - dosypać do wody soli - proporcja 1 łyżka stołowa soli na 1 litr wody
> - w najlepiej glinianym naczyniu ułożyć na spodzie:
> np: liść chrzanu, listek czarnej porzeczki, listek wiśni, kawałek świeżego
> chrzanu(korzeń), koper i ząbek czosnku

Strasznie oszczędnie, Na półtora kilo ogórków (tyle mniej-więcej wchodzi
do mojego kamionkowego słoja) daję główkę młodego czosnku i spory kawał
korzenia chrzanu (w kawałkach).

Jeśli ma się dostęp to z lisci można jeszcze dać: chrzan, winogrona i
orzech włoski. Ja ostatnio z powodu odciecia od rodzinnego ogródka w
przyprawach ograniczam się do kopru, chrzanu w dwóch postaciach, czosnku i
orzecha. Też są dobre.

> - teraz ułożyć np: dwie warstwy ogórków
> - na tą warstwę ogórków ulożyć: koper, czosnek, kawałek chrzanu i np: listek
> wiśni
> - i tak dalej do wypełnienia gara :), (ale tak aby na "górze" była wartwa
> koper, krzan, liść)

Przekładamy pośrodku też (dwie warstwy pionowo ustawionych ogórków
wchodzą). BTW, ktoś pamięta jak teorwrycznie powinno się ogórki ustawiać?
Do góry jasnym czy ciemnym końcem?

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__