Ograniczenie zarobków a prawo

1. Data: 2007-01-24 12:32:10

Temat: Ograniczenie zarobków a prawo
Od: "Romek" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Proszę zapoznajcie się z listem który wysłałem na pl.soc.prawo.

Cytuję poniżej na użytek moich niepelnosprawnych kolegów.

Witam

Jestem osobą niepełnosprawną. Chciałem zasiegnąc opinii w środowisku prawniczym
w nastepującej sprawie:

Czy dałoby się udowodnić, że zapis ograniczający zarobki osób niepełnosprawnych
pobierających rentę (tzw limit zarobków) jest niezgodny z prawem?

Osobiście zaczynam mieć wrażenie że taki zapis, to subtelna dyskryminacja osób
niepełnosprawnych. Bo jeżeli osoba niepełnosprawna jest na tyle operatywna, że
przyzwoicie zarabia bez uszczerbku na zdrowiu, na przykład pracując w domu na
zlecenie. A renta, została przyznana z tytułu niepełnosprawności, i tej nic nie
jest w stanie zmienić.

Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam\

Romek

2. Data: 2007-01-24 20:22:36

Temat: Re: Ograniczenie zarobków a prawo
Od: "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24-01-2007 o 13:32:10 Romek <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
> domu na
> zlecenie. A renta, została przyznana z tytułu niepełnosprawności, i tej

Ja sądzę, że renta jest wsparciem przez społeczność osób, którym ciężko
jest znaleźć źródło zarobków. Jesli ktoś ma źródło zarobków to nie ma
powodu dla którego społeczność miałaby takiego człowieka wspierać.

Gdybym ja do ciebie przyszedł i zażądał, byś mi co miesiąc bezpośrednio
oddawał na przykład 10 zł, bo jestem kaleką, ale pracującym i zarabiającym
na przykład 2700 zł miesięcznie, zgodziłbyś się?

Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?DQr0g2Y88R
http://www.pietrasiewicz.salon24.pl/
Ludzie rodzą się wolni i równi wobec prawa. Potem każdy musi sobie jakoś
radzić

3. Data: 2007-01-24 22:49:07

Od: "Jacek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://www.pietrasiewicz.salon24.pl/
> Ludzie rodzą się wolni i równi wobec prawa. Potem każdy musi sobie jakoś

a jak ktos np mial wypadek i dostaje rente np 2500 zl na mies i jeszcze
moze se dorobic do niej to jest ok ?

4. Data: 2007-01-25 10:04:27

Od: opix <o...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Adam Pietrasiewicz wrote:

> [...]
> oddawał na przykład 10 zł, bo jestem kaleką, ale pracującym i zarabiającym
> na przykład 2700 zł miesięcznie, zgodziłbyś się?

pieprzysz jak potłuczony
-renta jest świadczeniem wynikającym z tytułu ubezpieczenia którego pochodzi
ze składek płaconych miesiecznie a nie jest żadna darowizna
społeczna -ustawa określa komu się takie ubezpieczenie nalezy i nie jest to
jak tu usiłujesz bełkotać żebranie.
kto ci do tego pustego łba nałozył takiego liberalnego bełkotu ?

od wsparcia sa zasiłki społeczne a to jest inna para kaloszy

mam ten sam problem -renta jest świadczeniem z ustawy i wykonując pracę
często nieopłacalną na wysokość ubezpieczenia społecznego z tytułu braku
obowiązku płacenia składki od czerwca ludzie tacy dostają w łeb bo koszty
działalności zmuszają do jej zaprzestania ze wzgledu że dochód jest niższy
niż składka na ubezpieczenie lub zysk wyraża się w smiesznie niskiej
wartosci
panstwo nie powinno zmuszać obywateli do kombinowania tylko dlatego ze jest
kilkunastu debili w sejmie twierdzących że renta to zebractwo.

-pobór składki od osób w DG nie posiadajacych innych osób w zatrudnieniu
winien wynikać z woli wyboru i nie dyskryminowac ich z innymi osobami tylko
dlatego że posiadają inny status prawny uzyskiwania przychodu -np
pracownicy mają potrącane składki na ubepieczenia według dochodu brutto a
nie od podstawy naliczanej w urzędzie statystycznym bez związku z
przychodem jak to mam miejsce w DG

i jak zarobię 150 złotych to zapłacę tylko od 150 złotych - zobaczymy co
zrobi ZUS i rząd bo mam zamiar iśc w zaparte aż po Strasburg

Panstwo nie ma prawa odbierać nikomu prawa do pracy -panstwo ma obowiazek
chronić prawo do pracy kazdego bez względu na formę przychodu -nie musimy
tolerowac że mamy idiotów na urzędach stanowiących debilne ustawy
-
--
===opix===

5. Data: 2007-01-25 12:52:19

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "opix" <o...@o...eu> napisał w wiadomości

/.../
> [...]
> kto ci do tego pustego łba nałozył takiego liberalnego bełkotu ?
>
> od wsparcia sa zasiłki społeczne a to jest inna para kaloszy

chyba że mówimy o rencie socjalnej.

LM

6. Data: 2007-01-25 13:47:01

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "opix" <o...@o...eu> napisał w wiadomości
> jak tu usiłujesz bełkotać ..........
> kto ci do tego pustego łba nałozył ..........
================
Synku, dyskutuj z poglądami a nie obrażaj uczestników dyskusji.
No, chyba że masz początki koprolalii to jesteś usprawiedliwiony.
Mnie nie podoba się wiele poglądów Pana Pietrasiewicza, ale nie jest to
powodem do wyzwisk.
Chcesz się popisać chamskim krasomówstwem, to hajda na jedno ze znanych
szamb usenetowych.
--
Zbig A Gintowt

7. Data: 2007-01-25 14:51:56

Od: "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24-01-2007 o 23:49:07 Jacek <m...@o...pl> napisał(a):

> a jak ktos np mial wypadek i dostaje rente np 2500 zl na mies i jeszcze
> moze se dorobic do niej to jest ok ?

Ja ci zadałem konkretne pytanie. Nie chodzi mi o to, co jest ok. Pytanie
jest proste - proszę jedynie o uczciwą odpowiedź:

Czy zgodzisz się co miesiąc płacić mi z własnej kieszeni 10zł z racji
tego, że jestem inwalidą wiedząc, że zarabiam 2800 miesięcznie dla siebie
samego?

8. Data: 2007-01-25 14:53:08

Od: "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25-01-2007 o 11:04:27 opix <o...@o...eu> napisał(a):

> [...]
> jak tu usiłujesz bełkotać żebranie.
> kto ci do tego pustego łba nałozył takiego liberalnego bełkotu ?

Całe szczęście, że nie ten, który nauczył cię kultury - wówczas
rzeczywiście mogłoby być krucho.

9. Data: 2007-01-25 16:04:35

Od: "Mariola" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

...... z tą kulturą może troche za ostro ale
każdy może sie zdenerwować :-)

natomiast co do reszty........
to nawet ma racje

10. Data: 2007-01-28 06:26:09

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ale z ciebie kombinator, renta to wlasnie darowizna spoleczenstwa
wyobraz sobie ludzika pracujacego tylko 5 lat i dostajacego rente na 40 lat
;-) i do tego jeszcze na boku zarabiajacego - czy to nie zdzierstwo z
panstwa ?

Ulga
neurolog we Wrocławiu
co komu na ktorej grupie