Ogród na balkonie

11. Data: 2005-02-08 22:08:49

Temat: Re: Ogród na balkonie
Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
news:cub33i$1k1$1@atlantis.news.tpi.pl...

> A ćwiczyłaś juz porcelankę?
> Ładniutkie, delikatne kwiatki ale to tak wiotka roślinka, że po byle
> deszczyku, większej rosie nawet, wykłada się i kiepsko wygląda. Nie
> praktyczny kwiatek.
> Chyba żebyś wszystkie kwiaty podwiązała np. do wbitych w ziemię wykałaczek
> albo patyczków do szaszłyków. :-)

Januszu co chcesz od porcelanki , u mnie to roślina wieloletnia,wysiewa
się sama i to w różach i dzięki im za to .Nie jest to roślina stercząca
,tylko lekko płożąca i niepotrzebne im wykałaczki :-)

Pozdrawiam TeresaR

12. Data: 2005-02-08 22:35:07

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fąfela" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
zasadzic/zasiac.
> pelargonie i begonie jakos niespecjalnie do mnie przemawiają,poza tym nie
> mialabym gdzie ich przezimowac. zastanawiam sie raczej nad jakimis
odmianami
> kwiatów jednorocznych. moglibyscie polecic jakies ladne, ciekawe (ale i
nie
> oklepane :) ) jednoroczne kwiaty balkonowe, nadajace sie do skrzynek i
donic?
> moze znacie jakies ciekawe odmiany powojnikow obficie kwitnących(oprocz
> clematis) nadajacych sie na strone poludniową, ktore moznaby zasadzic w

Elu czasami jak patrzę na te balkony upstrzone ,wiesz mi to nie ogród w
którym można posadzić wiele roślin i stworzyć łąkę:-)
Zastanów się dokładnie, co chcesz ,czy to ma być balkon dla sąsiadów ,żeby
widzieli że masz kolorowo ,czy dla siebie ,gdzie będzie wyciszenie i
odpoczynek :-)
Zobacz jakiego masz koloru ścianę ,wtedy dobierasz odpowiedniego koloru
kwiaty,zobacz jakich potrzebujesz doniczek i dobierz rośliny,czy masz
balkon zaciszny czy wietrzny.
To mały kącik i trzeba przemyśleć co się posadzi:-)
Clematis to roślina wieloletnia,potrzebuje odpowiedniej donicy.i w pierwszym
roku nie otrzymasz zaraz pięknie ukwieconego całego balkonu.
Myślę że na pierwszy rok posadż aksamitki ,nabierzesz wprawy i w między
czasie jakiegoś doświadczenia,a możesz też skompletować wiele roślin i
zapoznać się z ich uprawą i wymaganiami.:-)

Pozdrawiam TeresaR

13. Data: 2005-02-08 22:50:17

Od: "AnnaF" <annpom1@WYTNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> oklepane :) ) jednoroczne kwiaty balkonowe, nadajace sie do skrzynek i

Z pnacych to polecam fasole wielokwiatowa - szybko rosnie i nie sprawia
problemow.

Pozdrowienia
Ania

14. Data: 2005-02-09 00:23:54

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Januszu co chcesz od porcelanki......

> Pozdrawiam TeresaR

Napij się wina z porcelanki ;-)

Pozdrawia ćwiczebnie boletus

15. Data: 2005-02-09 08:15:41

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fąfela wrote:
> [...]
> clematis) nadajacych sie na strone poludniową, ktore moznaby zasadzic w donicy ?

Z pnących bardzo ładnie wygląda i kwitnie kobea. Ale żeby zdąrzyła
zakwitnąć, to trzeba już siać nasiona (do doniczek na parapecie).
Wiosną można kupić już kwitnącą werbenę (najlepiej o zwisajacych
łodygach). Niektóre jej odmiany bardrzo ładnie pachną.

Pozdrawiam
Bea

16. Data: 2005-02-09 09:13:26

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl>
> [...]
> Wiosną można kupić już kwitnącą werbenę (najlepiej o zwisajacych
> łodygach). Niektóre jej odmiany bardrzo ładnie pachną.

Kobea zdąży z kwitnieniem również jeśli wysiejesz ją w marcu.
Polecam:
http://fanthom.math.put.poznan.pl/~slawek/cgi/frame.
cgi?kobea
--
Pozdrawiam, Jerzy

17. Data: 2005-02-10 17:36:26

Od: "Fąfela" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę że na pierwszy rok posadż aksamitki ,nabierzesz wprawy i w między

oooo,dziekuje bardzo za te rade ale raczej nie skorzystam....wystarczy, ze te
smierdziuszki zasmradzaja mi dzialke, balkonu nie bedą :)

a co do clematis...czekam, az mi sie rozrosnie milin,zaczekam i na clematis :)

> Pozdrawiam TeresaR

pozdrawiam,Ela

18. Data: 2005-02-10 17:45:32

Od: "Fąfela" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Hejka. Mikołajki, bo trudno je oklepać. ;-)
>                    Pozdrawiam kwintesencyjnie Ja...cki

bardzo przyjemnie bedzie mi sie wywieszalo pranie w lecie...w krotkim rekawie i
np.spodenkach :)

pozdrawiam,Ela

19. Data: 2005-02-10 17:52:10

Od: "Fąfela" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro to ma być pierwszy rok tego pieknego balkonu nie doradzam wysiewania,
> trzeba długo czekać i łatwo się zniechecić.
> Lepiej posadź mniej roślinek, które wiosną kupisz już kwitnące!!

ale to wlasnie o to chodzi, zeby wysiac samej, samej patrzec jak kielkuja,
wyrastaja, wzrastaja, dorastaja :D no i w koncu kwitna... przeciez to sama
frajda rowniez i dla wiekszosci Was tu, mam nadzieje.dla mnie napewno ;)

> pozdrawiam, Bogda

pozdrawiam,Ela

20. Data: 2005-02-10 17:52:15

Od: "Fąfela" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

frajda rowniez i dla wiekszosci Was tu, mam nadzieje.dla mnie napewno ;)

pozdrawiam,Ela

cięcie i oprysk
ciekawe drzewa
Czy lubicie Zioła?