Ogród za domem - pomocy !!!

1. Data: 2002-03-18 09:34:21

Temat: Ogród za domem - pomocy !!!
Od: "pegazik" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów. Niezbędna jest dla mnie informacja nt.
założenia ogródka za swoim domem. Podłoże mam gliniaste. Coś strasznego
mówię Wam. Przywiozłem trzy wywrotki czarnoziemu i nie wiem co dalej z tym
robić. Proszę o podpowiedzi. Z góry dziękuję.
Ps. w przyszłości w ogrodzie zamierzam mieć głównie trawkę gdzie dzieci
mogłyby się bawić, jakieś krzaczki ozdobne, parę drzewek iglastych, kwiatki
itd...
Marek

2. Data: 2002-03-18 12:16:06

Temat: Re: Ogród za domem - pomocy !!!
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pegazik" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
(...)Podłoże mam gliniaste. Coś strasznego
> mówię Wam. Przywiozłem trzy wywrotki czarnoziemu i nie wiem co dalej z tym
> robić. (...)

Czarnoziem rozplantować (rozgrabić) i przekopać lub przeorać.
Wyrównać i posiać poplon.
Gdy poplon urośnie do odpowiedniej wielkości przekopać pograbić
i zagospdarowywać.
Na jesień dobrze jest rozrzućić obornik i przekopać.
Życzę powodzenia w przekopywaniu Krycha

3. Data: 2002-03-18 13:02:40

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i zagospdarowywać.
> Na jesień dobrze jest rozrzućić obornik i przekopać.

Jezeli podłoże jest bardzo gliniaste to dobrze byłoby dowieśc 1 lub 2 wywrotki
piasku i przemieszac to wszystko na głębokość 40 cm .
Przykrywanie nieprzepuszczalnej gliny żyzną ziemia nie rozwiąże problemu ze
stojącą woda po opadach - dla wzrostu roslin takie podłoze to tez nic dobrego -
jest niewoiele gat. które dobrze rosna w ciężkiej i gliniastej glebie..

4. Data: 2002-03-18 17:53:34

Od: "vpw" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"pegazik" <p...@g...pl> wrote in message news:a74cej$2cp$1@news.tpi.pl...
> [...]
> Ps. w przyszłości w ogrodzie zamierzam mieć głównie trawkę gdzie dzieci
> mogłyby się bawić, jakieś krzaczki ozdobne, parę drzewek iglastych,

Z nieba mi spadles. Mam to samo i wlasnie 4 ciezarowki ziemi poszly na ta
gline. Tak poradzil mi sasiad. Madre glowy z inetku mowily (na stronach
www), zeby nawiesc 10 cm piachu i wymieszac z glina, ale to jest nie do
zrobienia bo glebogryzarke szlag trafil a lopata w to raczej nie wchodzi.
Zrobilem tylko odwodnienie od rynien, zeby zbyt duzo wody nie wlewalo sie w
ta glebe i czekam na pierwszy deszcz. Narazie wyglada to super ale
poczekamy, zobaczymy.

Z checia przyslucham sie wszelkim poradom bo czeka mnie jeszcz zrobienie
czegos z frontem: a tam sporo kostki wiec i wiecej wody, ktora ziemia musi
przyjac.

vpw

5. Data: 2002-03-18 19:41:48

Od: "vpw" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message
> musi
>
> Drenaż ;-)))
> pozdr. Jerzy

Latwo powiedziec ale czy tez zrobic ???

vpw

6. Data: 2002-03-18 19:44:56

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z checia przyslucham sie wszelkim poradom bo czeka mnie jeszcz zrobienie
> czegos z frontem: a tam sporo kostki wiec i wiecej wody, ktora ziemia
musi
> przyjac.

Drenaż ;-)))
pozdr. Jerzy

7. Data: 2002-03-18 19:59:02

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Latwo powiedziec ale czy tez zrobic ???

Jeśli woda "stoi" w miesiącach marzec-maj to nie zwlekaj. ;-)))
pozdr. Jerzy

8. Data: 2002-03-19 23:06:33

Od: "Filo" <F...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vpw" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> "Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message

> Latwo powiedziec ale czy tez zrobic ???
>
> vpw

Ja zastosowałem dreny francuskie z geotekstyliów jak poniżej:
http://www.inora.com.pl/artykuly/index.html

Okolica "gliniasta" - sąsiedzi "plumkają" a umnie do poziom wód gruntowych o
1m niższy. Warunkiem jest możliwość odprowadzenia wody - ja dreny
zakończyłem oczkiem, z którego woda przesącza się na pole uprawne.

Z pozdrowieniami, Filo.

9. Data: 2002-03-20 07:24:16

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> zeby nawiesc 10 cm piachu i wymieszac z glina, ale to jest nie do
> zrobienia bo glebogryzarke szlag trafil a lopata w to raczej nie wchodzi.

Jeżeli nie wchodzi łopata to rośliny też nie będą mały łatwego zadania. Samo
nawiezienie ziemi nie jest rozwiązaniem. To musi być wymieszane przez
przekopanie.
Myślę, że pomysły z dodaniem dużej ilości grubego piasku lub drobnego żwiru
są dobre. W szczególnie trudnych przypadkach melioracja może okazać sie
niezbędna, ale wtedy bez dużych ilości piasku nie obędzie się.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2002-03-20 10:40:22

Od: "pegazik" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora