Ogród za domem - pomocy !!!

11. Data: 2002-03-20 14:58:22

Temat: Re: Ogród za domem - pomocy !!!
Od: "vpw" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> wrote in message
news:a79iri$lc1$3@news.tpi.pl...

> Użytkownik "vpw" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Jeżeli nie wchodzi łopata to rośliny też nie będą mały łatwego zadania.
Samo
> nawiezienie ziemi nie jest rozwiązaniem. To musi być wymieszane przez
> przekopanie.
> Myślę, że pomysły z dodaniem dużej ilości grubego piasku lub drobnego
żwiru
> są dobre. W szczególnie trudnych przypadkach melioracja może okazać sie
> niezbędna, ale wtedy bez dużych ilości piasku nie obędzie się.
> --
> :-) http://ogrod.to.jest.to

OK. Tylko jaka jest roznica pomiedzy nawiezieniem 20 cm piachu i
wymieszaniem z wierzchnia warstwa gliny (ktorej jest ponad 3 m) a
nawiezieniem na wierzch 40 cm czarnoziemu. W obydwu przypadkach otrzymamy
warstwe 40 cm gleby przepuszczalnej. Z tym, ze co do jakosci czarnoziemu to
mam jakies tam pojecie a co wyjdzie z gliny z piachem to nie wiem.

Rzecz kolejna to naklad pracy niezbedny do wymieszania gliny z piachem. W ta
warstwe jest trudno wbic lopate jak jest sucha a jak jest mokra to wyciaga
sie gluta na dlugosc pol metra. Wiec nowo nawozona ziemie mozna z trudem
przekopaz z 5-10 cm gliny ale piach z 20 cm gliny to i z tydzien by trwalo.
Niestety wjazd ciezkiego sprzetu jest juz niemozliwy bo dzialka waska a z
bokow b. malo miejsca obok domu.

dzieki za pomoc

vpw

12. Data: 2002-03-20 15:45:08

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> warstwe 40 cm gleby przepuszczalnej. Z tym, ze co do jakosci czarnoziemu
> mam jakies tam pojecie a co wyjdzie z gliny z piachem to nie wiem.

Piach z gliną to dobre rozwiązanie - uczyni glebę bardziej przepuszczalną .
Natomiast sam czarnoziem z gliną to chyba nie da rezultatu - glina po jakimś
czasie i tak zejdzie wgłąb .
Może najrozsądniej byłoby wymieszać wszystkie trzy składniki - wtedy oprócz
przepuszczalności użyźnił byś glebę . A sam czarnoziem potem rozsypać
dodatkowo na wierzch .

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof Chiliński

13. Data: 2002-03-20 18:39:43

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli nie wchodzi łopata to rośliny też nie będą mały łatwego zadania. Samo
> nawiezienie ziemi nie jest rozwiązaniem. To musi być wymieszane przez
> przekopanie.

Nie jest az tak zle. U mnie lopata tez nie wchodzi. Trzeba kopac widlami.
A jednak rosliny daja sobie rade. Jesli cos sadze, to w tym miejscu
dodaje humusu (czasem z lajnem krowim, taki sprzedaja). Poza tym pare
razy po prostu pokrylem te gline warstwa zyzniejszej gleby i tam posialem kwiaty.
Rosna bez problemu.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

14. Data: 2002-03-20 22:32:15

Od: "Kronopio" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:6B4m8.1299$R...@n...slurp.net...
> [...]
> dodaje humusu (czasem z lajnem krowim, taki sprzedaja). Poza tym pare
> razy po prostu pokrylem te gline warstwa zyzniejszej gleby i tam posialem

Tez mam taką glinę , w najniżej położonym miejscu ogrodu położony jest
drenaż , ale tylko tam.
Rośliny sadzę sposobem Michała , do dołka wsypuję ziemię z obornikiem. Gliny
nie pokrywałam warstwą żyźniejszej gleby.
Jedynie pod cebule podsypuję przed sadzeniem 15 cm piasku wymieszanego z
ziemią ,żeby nie gniły i miały drenaż.

Pozdrówka

--
Kronopio
ICQ 82543201

15. Data: 2002-03-21 00:31:41

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

> do dołka wsypuję ziemię z obornikiem.

Ach, to sie "cow manure" na polski tlumaczy przyzwoicie "obornik".
A jak bedzie "bullshit"? :-)

Pozdroewienia,
Michal

16. Data: 2002-03-21 09:55:16

Temat: Bycze g. - nie na temat
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

>A jak bedzie "bullshit"? :-)
Choc jezykoznawca nie jestem, to przypuszczam, ze nazwa "bycze g***o" moze
sie przyjac :-).
Owo "bycze g***o" w przeciwienstwie do byczego jadra jest cennym skladnikiem
nawozow a nie napojow energetycznych.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

17. Data: 2002-03-21 11:09:33

Temat: Re: Bycze g. - nie na temat
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Wolski napisal:

> [...]
> sie przyjac :-).
> Owo "bycze g***o" w przeciwienstwie do byczego jadra jest cennym skladnikiem

Jak chcecie bardzo przyzwoicie, to może być "bycze łajno".
Tylko byka z rzędem temu, kto powie czym to się różni od
zwykłego obornika ;-)

Krycha&Co(ty) używająca "stajennika"

Jak zwalczyć ślimaki?
będę jutro w Łodzi - gdzie coś kupić?