Oko.

1. Data: 2004-08-20 16:10:20

Temat: Oko.
Od: "Piotr W." <w...@w...ww> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Wie ktos z was moze jak wytrzymale jest oko.
Niby to taki delikatny organ, ale chyba ma jakies zabezpieczenia
przed mechanicznymi czynnikami (np. uderzenie, ucisk)? Nie chodzi mi tu o
ochrone w postaci
oczodolow. Czy oko jest elastyczne jak pilka kauczukowa
czy twarde jak pilka pinpongowa? W koncu pierwotny czlowiek nie mial trudno
o taki uraz.

2. Data: 2004-08-20 19:55:56

Temat: Re: Oko.
Od: Łukasz Pawliński <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Aug 2004 18:10:20 +0200, Piotr W. napisał(a):

> Czy oko jest elastyczne jak pilka kauczukowa
> czy twarde jak pilka pinpongowa?

Dotknij to się przekonasz ;-)

Łukasz Pawliński

3. Data: 2004-08-21 21:55:38

Od: "Ligia" <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj :-)

Powiem Ci z własnego doświadczenia, że może wiele wytrzymać. Mnie z
premedytacją uderzono w oko piłką do nogi, która została kopnięta z dość
dużą siłą. Przez jakieś 15 minut nic nie widziałam, potem wzrok zaczął mi
stopniowo wracać i chyba nic sie nie stało, skoro od tamtego czasu minęło 7
lat a ja nadal widzę tak, jak widziałam (pomijam inne wady wzroku ;-)). Ale
to tylko mój przykład ;-)))

Pozdrawiam,
Ligia

4. Data: 2004-08-22 19:36:52

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
7
> lat a ja nadal widzę tak, jak widziałam (pomijam inne wady wzroku ;-)).

rownie dobrze moglas doznac wstrzasnienia siatkowki i przy najgorszej wersji
trwalego oslepniecia. Mialas szczescie:-)

casus

5. Data: 2004-08-22 22:20:27

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <cgassr$5s0$1@inews.gazeta.pl> casus tako rzecze:

> rownie dobrze moglas doznac wstrzasnienia siatkowki i przy najgorszej wersji
> trwalego oslepniecia. Mialas szczescie:-)

Tu macie ciekawostkę, ile może wytrzymać oko, choć zawodowcy to pewnie
nie takie rzeczy widzieli (skan z gazety, lepszy nie będzie)
http://www.sp220.waw.ids.pl/obrazki/paluchwoku.jpg

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

6. Data: 2004-08-24 12:52:09

Od: "Piotr W." <w...@w...ww> szukaj wiadomości tego autora

"casus" <c...@g...pl> wrote in message
> [...]
wersji
> trwalego oslepniecia. Mialas szczescie:-)

A taka rzecz jak chwilowy wzrost cisnienia w oku na skutek ucisku?? Moze
trwale uszkodzic siatkowke?

7. Data: 2004-08-25 11:11:14

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A taka rzecz jak chwilowy wzrost cisnienia w oku na skutek ucisku?? Moze
> trwale uszkodzic siatkowke?

istnieje prawdopodobienstwo zaniku nerwu wzrokowego lub zatoru tetnicy
ocznej na wskutek naglego urazu galki ocznej

casus

8. Data: 2004-08-25 12:52:43

Od: "Piotr W." <w...@w...ww> szukaj wiadomości tego autora

"casus" <c...@g...pl> wrote in message
Moze

> istnieje prawdopodobienstwo zaniku nerwu wzrokowego lub zatoru tetnicy
> ocznej na wskutek naglego urazu galki ocznej
>
> casus

Ale obiawy byly by natychmiastowe?

9. Data: 2004-08-25 21:31:59

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora