Okra

1. Data: 2006-07-23 06:18:05

Temat: Okra
Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Urosło, owocuje.
Co z tym robić, chcę to dodać jako składnik pikli.
Jak? Surowe, ugotować, sparzyć, przekroić czy całe?
Bardzo proszę :))
Pozdrawiam, Krystyna

2. Data: 2006-07-23 06:37:09

Temat: Re: Okra
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zielka" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> Urosło, owocuje.
> Co z tym robić, chcę to dodać jako składnik pikli.
> Jak? Surowe, ugotować, sparzyć, przekroić czy całe?
> Bardzo proszę :))

Afrykańska pogoda :)
Na wyczucie to zblanszować i potraktować jak fasolkę szparagową, ale zapytaj
najlepiej na pl.rec.kuchnia.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-07-23 10:13:55

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zielka"

> Urosło, owocuje.
> Co z tym robić, chcę to dodać jako składnik pikli.
> Jak? Surowe, ugotować, sparzyć, przekroić czy całe?
> Bardzo proszę :))
> Pozdrawiam, Krystyna

A ja znalazłam coś takiego ...

http://www.palcelizac.pl/?przepis=385

Serdecznie Miłka

4. Data: 2006-07-23 10:50:54

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Zielka"

>    A ja znalazłam coś takiego ...
>
>    http://www.palcelizac.pl/?przepis=385

Znalazłam i ja parę przepisów na gorąco. Znalazłam też informację, że można
konserwować i mrozić. Chcę zrobić takie super pikle i to ma byc jeden ze
skłaników. Na pl.rec.kuchnia też milczą. Liczę jeszcze na Mirka a potem będę
eksperymentować :)))
Pozdr.Krystyna

5. Data: 2006-07-23 11:03:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zielka" <z...@o...pl> wrote in message

> [...]
> konserwować i mrozić. Chcę zrobić takie super pikle i to ma byc jeden ze
> skłaników. Na pl.rec.kuchnia też milczą. Liczę jeszcze na Mirka a potem

Pikle w zasadzie są blanszowane, więc trzeba na małej ilości sprawdzić czas
blanszowania - wrzucic do zalewy i zapasteryzowac w słoiku, nawet małym. Po
dwu - trzech dniach otworzyć słoik i spróbować - będzie wiadomo co robić.

6. Data: 2006-07-23 11:42:07

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Liczę jeszcze na Mirka a potem będę
> eksperymentować :)))

Kłopotliwa sprawa, wiem tyle,że aby nie umrzeć z głodu, trzeba się ożenić.
Żona mi kiedyś zrobiła jak kalafior.Ugotowane w osolonej wodzie i polane
stopionym masłem, było bardzo smaczne.Owoce mają być niedojrzałe. Moja okra
siana póżno, jeszcze nie kwitnie.
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2006-07-23 11:58:13

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:219a.00000050.44c3608e@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):

> Kłopotliwa sprawa, wiem tyle,że aby nie umrzeć z głodu, trzeba się
> ożenić.

Hejka. A mnie żona dzisiaj postawiła ultimatum albo będę przez godzinę
pilnował gulaszu aż się ugotuje albo śmierć głodowa. ;-)
Pozdrawiam tragizująco Ja...cki

8. Data: 2006-07-23 18:18:54

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Hejka. A mnie żona dzisiaj postawiła ultimatum albo będę przez godzinę
> pilnował gulaszu aż się ugotuje albo śmierć głodowa. ;-)
>                    Pozdrawiam tragizująco Ja...cki

Jeśli ugotowany, można pilnować bez uszczerbku ma zdrowiu.
Pozdrawiam.Mirzan

9. Data: 2006-07-23 22:13:04

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. A mnie żona dzisiaj postawiła ultimatum albo będę przez
godzinę
> pilnował gulaszu aż się ugotuje albo śmierć głodowa. ;-)
> Pozdrawiam tragizująco Ja...cki

Nie bądź skąpiradło. Kup żonie szybkowar.
Zasłużysz na amnestię.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

10. Data: 2006-07-25 21:46:04

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mirzan napisał:

> Moja okra
> siana póżno, jeszcze nie kwitnie.

Czy ona kwitnie w nocy ?
Nie udało mi się zobaczyć kwiatów w pełni rozwiniętych :-(
a zawiązki paluchów są.
W przyszłym roku nastawiam się na trópolówkę.
Na jednej częsci będą rośliny afrykańskie, np. okra, na drugiej
syberyjskie a na trzeciej "nasze". I bezobsługowo :-). Zawsze coś padnie
i 1 lub 2 części działki zostaną odłogiem.

Pozdrawiam, Barbara

chora jabłonka
Mączniak dębu
Zamiokulkas zamiolistny