Re: Okulary - do casusa ;)

From: "casus" <c...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Okulary - do casusa ;)
Date: Wed, 14 Sep 2005 14:38:33 +0200

> Jestem króttkowidzem , zalecenia to OP -4 OL -3,5 odległość źrenic 64
>
> A teraz pytanie: rok temu zrobiłam sobie okulary , szkła plastikowe z
> antyrefleksem, a miesiąc temu drugie okulary szkła szklane z antyrefleksem
> (
> tańsze do uzytku domowego ) Wada ta sama co rok temu ( sprawdzone u
> okulisty )
>
> A teraz pytanie jak zmieniam oklury z tych ze szklanymi szkłami na te ze
> szkłami plastikowymi mam kilkuminutowy inny obraz taki mało stabilny
> wrazenie
> [...]

jakosc widzenia przez szkla jest inna niz jakosc widzenia przez plastik.
Generalnie przez szklo widzi sie przez 80% powierzchni bardzo dobrze, bokami
lekko slabiej. Przez plastik najlepsza jakosc jest w centrum, natomiast
bardziej w kierunku obwodu nastepuja lekkie znieksztalcenia obrazu. Stad tez
nalezy sie nauczyc patrzec przez plastiki. Najlatwiej powiedziec: przez
szkla patrz oczami rowniez na boki, przez plastiki staraj sie patrzec
centralna czescia i lepiej odwrocic glowe w bok, niz tylko "rzucic" okiem.
To kwestia przyzwyczajenia i nauki techniki patrzenia.
Inna rzecza jest ksztalt oprawek (przyzwyczajenie) i prawidlowe wykonanie
przez optyka (centracja, rozstaw), ale zakladamy, ze te parametry sa ok,
natomiast oczywiscie one moga rowniez stanowic problem adaptacyjny.

pozdrawiam serdecznie

casus