Okulistyka

1. Data: 2002-06-08 07:12:46

Temat: Okulistyka
Od: "Aster" <a...@t...debica.pl> szukaj wiadomości tego autora

Corka (obecnie 8 lat) ma szybko pogłebiającą się
wadę wzroku - w ciągu 2 lat od (0) doszła do (-5.5 D).
Ubytków wzroku nie ma - tzn. po korekcji widzi
prawidłowo.

Nasz okulista zaleca skleroplastykę oka, prosiłbym
o informacje :

- jak ryzykowny jest to zabieg ?
- gdzie jest wykonywany (oprócz Katowic, gdzie jesteśmy kierowani) ?
- czym grozi zaniechanie tej operacji - czy takie wady się stabilizują ?

Będę wdzięczny za informacje
S.

2. Data: 2002-06-08 08:30:29

Temat: Re: Okulistyka
Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nasz okulista zaleca skleroplastykę oka, prosiłbym
> o informacje :
>
> - jak ryzykowny jest to zabieg ?
> - gdzie jest wykonywany (oprócz Katowic,

jezeli u dr Gierkowej to nie polecam !

> gdzie jesteśmy kierowani) ?
> - czym grozi zaniechanie tej operacji - czy takie wady się stabilizują ?

Odpowiem troche inaczej
jezeli mozesz to spotkaj sie jakos z prof Pojda
ze szpiltala na Zeromskiego w Bytomiu i popytaj...

TB

3. Data: 2002-06-08 11:26:05

Od: "Ruda" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> S.
>

> Miałam taki zabieg,ale był on przeprowadzony w Kałudze.
Gdyby nie on,już bym nie widziała.Po operacji wada
mi się nieco zmniejszyła,później jednak wróciła do
normalnego stanu (-11),ale od tamtej pory wszystko
jest ok.Nie mam żadnych problemów z oczami,wada sie
nie pogłębiła.Dodam,że ten zabieg miałam wykonany 10 lat temu.
Zachęcam.Oczywiście u dobrego specjalisty.

4. Data: 2002-06-10 10:40:52

Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruda" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

jest troche tego - przejrzyj moja strone www - link ponizej

ZTCW - wada poglebia sie wraz ze wzrostem organizmu i poglebianie ustaje
dopiero po okresie dojrzewania - ok. 18-22 roku zycia - sama operacja nie
boli i w sumie nie jest nawet zbyt nieprzyjemna ;_)))

> Miałam taki zabieg,ale był on przeprowadzony w Kałudze.

Hmmm - a ja w legnicy (narodowosc operujacego wowczas lekarza - taka sama
:-)))

> [...]
> jest ok.Nie mam żadnych problemów z oczami,wada sie
> nie pogłębiła.Dodam,że ten zabieg miałam wykonany 10 lat temu.

moj byl robiony okolo 15 lat temu, a w zeszlym roku w katowicach lasik - i
taraz poruszam sie po miescie bez okularow :-))))))))

> Zachęcam.Oczywiście u dobrego specjalisty.

Jasne - a ja jak zwykle dorzuce swoje:
http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz/?x=ulubione/in
dex.php
Zebralem tam troche o operacjach oczu (glownie lasik, ale w sumie i tej
etodzie tez cos sie znajdzie)

Pozdro

Maseł

--