Opalana cebulka

1. Data: 2011-12-15 17:54:38

Temat: Opalana cebulka
Od: "jerzy.n" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wielu przepisach na rosoły i inne zupy jest opalana cebulka i teraz mam
pytanie, co zrobić jesli ma sie tylko kuchnie indukcyjna i co z tym fantem.
A jak z gazowa , opalić nad gazem ,czy położyć na palniku i czekać na
rezultat.
pozdr

2. Data: 2011-12-15 18:11:46

Temat: Re: Opalana cebulka
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 15 Dec 2011 18:54:38 +0100, jerzy.n napisał(a):

> W wielu przepisach na rosoły i inne zupy jest opalana cebulka i teraz mam
> pytanie, co zrobić jesli ma sie tylko kuchnie indukcyjna i co z tym fantem.

Kładziesz cebulę przekrojoną stroną na suchej, bardzo rozgrzanej patelni,
nie przesuwasz cebuli. Kiedy czujesz intensywny piękny zapach (nie
spaleniznę) przypieczonej cebuli i widzisz, że brzegi są ciemne, po zdjęciu
patelni z płyty i lekkim przestudzeniu zdejmujesz cebulę delikatnie
łopatką.

Jeśli prażysz cebulę na patelni, to rób to na jakiejś starej, na której Ci
specjalnie nie zależy.

--
XL

3. Data: 2011-12-15 21:27:10

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik XL napisał:

> [...]
> łopatką.
>
> Jeśli prażysz cebulę na patelni, to rób to na jakiejś starej, na której Ci

I pod żadnym pozorem nie opalać bezpośrednio nad palnikiem gazowym - gaz
śmierdzi, tak opalona cebula też będzie śmierdziała. Patelnia, duża
żeliwna fajerka - to minimum tego co można zrobić nie mając porządnej
kuchni opalanej drewnem (bo nawet od węgla niemiły zapach powstaje...)

--
Darek

4. Data: 2011-12-15 21:58:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 15 Dec 2011 22:27:10 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

> bo nawet od węgla niemiły zapach powstaje...

Jakim cudem? Przez kilkumilimetrowe żeliwo fajerek przechodzi? - absolutnie
nie potwierdzam.
--
XL

5. Data: 2011-12-16 08:59:01

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-15 18:54, jerzy.n pisze:
> [...]
> pytanie, co zrobić jesli ma sie tylko kuchnie indukcyjna i co z tym fantem.
> A jak z gazowa , opalić nad gazem ,czy położyć na palniku i czekać na

Nad gazem śmierdzi, lepszy byłby palnik spirytusowy. oczywiście na
czysty spirytus, nie na denaturat.

6. Data: 2011-12-16 09:05:27

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-16 09:59, Robson pisze:

> Nad gazem śmierdzi, lepszy byłby palnik spirytusowy. oczywiście na
> czysty spirytus, nie na denaturat.

Nic nie śmierdzi, używam palnika gazowego do Creme Brulee i nie ma
nijakiego smrodu, a karmelizuje świetnie.
--
Bbjk

7. Data: 2011-12-16 10:37:43

Od: Andy Niwiński <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bbjk" <b...@q...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Nic nie śmierdzi, używam palnika gazowego do Creme Brulee i nie ma
> nijakiego smrodu, a karmelizuje świetnie.

I zasilasz palniczek do karmelizowania z sieci miejskiej?

8. Data: 2011-12-16 10:47:20

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-16 11:37, Andy Niwiński pisze:

> I zasilasz palniczek do karmelizowania z sieci miejskiej?

NocoTy, to tzw. gaz do zapalniczek. Taki palniczek jest świetny do
karmelizowania wszystkiego, co trzeba skarmelizować, cebuli też, jak sądzę.
--
Bbjk

9. Data: 2011-12-16 11:02:05

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk <b...@q...pl> napisał:
> NocoTy, to tzw. gaz do zapalniczek. Taki palniczek jest świetny do
> karmelizowania wszystkiego, co trzeba skarmelizować, cebuli też, jak sądzę.

Taki palnik jest teraz w sklepie Tchibo, ale kosztuje ok. 80 zł i zastanawiam sie
czy warto ...

Pozdrowienia,
Lila

10. Data: 2011-12-16 12:16:43

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.12.2011 18:54, jerzy.n pisze:
> [...]
> pytanie, co zrobić jesli ma sie tylko kuchnie indukcyjna i co z tym fantem.
> A jak z gazowa , opalić nad gazem ,czy położyć na palniku i czekać na

Ja opalam nad gazem i żyję... Podprowadziłam TŻ-owi taki belejaki, długi
śrubokręt, nabijam nań cebulę i opalam. Nie jest to to samo, co cebula
położona bezpośrednio na blasze, ale nie wybuduję sobie kuchni kaflowej
tylko po to, żeby cebulę do zupy opalić...

Anai

*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
***** http://photo-of-anai.gu.ma/ *****
"Tylko pokłady bezinteresownego skurwysyństwa mają nieograniczone
możliwości regeneracyjne."

gdzie szukać: czekolad białych z orzechami i chrupkami
Chwalę się... :P
Jak upiec rybę, tak by udawała smażoną w panierce?
Jak przepisowo zabić karpia...
Domowe wędlinki.