Oparzenie...

1. Data: 2003-09-22 13:39:29

Temat: Oparzenie...
Od: "Krzysiek Sielski" <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Sprawa wygląda następująco. Niedawno (a konkretniej wczoraj) oparzyłem się
dość mocno żarem od papierosa, dziś rano zauważyłem że w miejscu oparzenia
zrobił się jakby wrzód(?) wypełniony ropą który w trakcie dnia się o coś
przeciął i teraz cały czas ropa sączy się na zewnątrz. Czy można to
posmarować jakąś maścią (mam m.in. Hydrocortisonum 0.5%) żeby się szybciej
zaczęło goić?? I drugie pytanie : czy nosić to pod plasterkiem czy nie?

Z góry dziękuję za odpowiedź,

Krzysiek Sielski

2. Data: 2003-09-22 14:40:33

Temat: Re: Oparzenie...
Od: "Justyna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> posmarować jakąś maścią (mam m.in. Hydrocortisonum 0.5%)
nie smaruj wrzodu z ropą maścią sterydową!
kup coś odkażajacego,np. rywanol

3. Data: 2003-09-22 14:58:29

Od: "Krzysiek Sielski" <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie smaruj wrzodu z ropą maścią sterydową!
> kup coś odkażajacego,np. rywanol

Tak też myślałem, ten Hydrocortisonum to tylko przykład był tego co
znalazłem w apteczce :))

Pozdrowienia,

Krzysiek Sielski

4. Data: 2003-09-23 08:18:45

Od: "A B" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Na oparzenia znakomity aloes, to taka roslinka podobna do kaktusa.
Urwij lisc, oplucz zimna woda, rozetnij i wyciagnij to zielone ze srodka.
mozesz lekko zawinc ale tylko po to zeby nie spadlo, po kilku godz zmiana
opatrunku.
pomaga w gojeniu, wchlaniaja sie bable.
UWAGA sa ludzie uczuleni na aloesa- sok

5. Data: 2003-09-23 11:33:18

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 22 Sep 2003, Krzysiek Sielski wrote:

> posmarować jakąś maścią (mam m.in. Hydrocortisonum 0.5%) żeby się szybciej
> zaczęło goić?? I drugie pytanie : czy nosić to pod plasterkiem czy nie?

chyba Hydrokortyzon nie jest tutaj srodkiem, ktory moglby przyspieszyc
gojenie - ale musialby sie wypowiedziec specjalista dermatolog lub
chirurg zajmujacy sie oparzeniami

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2003-09-23 11:48:41

Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam Argosulfan lub Dermazin maści specjalne na oparzenia. Stosować
zgdonie z ulotką
ela

7. Data: 2003-09-23 13:13:09

Od: "Justyna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ela" <w...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Polecam Argosulfan lub Dermazin maści specjalne na oparzenia. Stosować
> zgdonie z ulotką
raczej zgodnie z zaleceniem lekarza, bo to leki na receptę.

8. Data: 2003-09-23 20:27:21

Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie się udało nabyć bez recepty stąd moja porada. Ale, jak widać, wszystko
zależy od apteki.
ela

Pytanie/prośba: co to może być?
wata szklana a pluca