Oporność na insulinę

1. Data: 2006-01-11 20:40:12

Temat: Oporność na insulinę
Od: Ania <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chciałam się dowiedzieć jak można się dowiedzieć czy jest się opornym na
insulinę i co to znaczy, że jest sie opornym na insulinę. Jakie to ma
skutki dla organizmu?

2. Data: 2006-01-12 17:57:25

Temat: Re: Oporność na insulinę
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Upraszczając: skutkiem oporności organizmu na insulinę jest cukrzyca
typu drugiego. Dalej możesz sobie poczytać w internecie, jest mnóstwo
informacji o cukrzycy.

Jak można się dowiedzieć?
Rutynowo nie robi się takich badań - leczy się cukrzycę. Oczywiście są
dostępne badania laboratoryjne pomocne w rozpoznaniu insulinooporności.

Zadałaś pytanie w taki sposób, że odpowiadający nie ma szansy dostosować
odpowiedzi do Twojej sytuacji (np. byćmoże prawidłowym kontekstem jest
PCOS?). Często tutaj powtarzam, że lepiej jest przedstawić swój problem
i określić oczekiwany rezultat niż zadawać w ciemno pytanie.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-01-12 18:48:00

Od: Ania <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> PCOS?). Często tutaj powtarzam, że lepiej jest przedstawić swój problem
> i określić oczekiwany rezultat niż zadawać w ciemno pytanie.

dziękuję za odpowiedź. I tak, chodziło o PCOS. W zasadzie to chciałam się
też dowiedzieć ( o ile ktoś wie) jakie są szanse normalnego (tzn. bez
terapii hormonalnej czy zabiegów chirurgicznych) zajścia w ciążę jeśli się
ma PCO. Czy w przypadku tej choroby poziom cukru 73mg/dl to poziom
normalny?
Przepraszam za to roztargnienie w pierwszym poście, ale troche mnie dobiła
wiadomość o tej chorobie :(

Pozdrawiam
Ania

4. Data: 2006-01-12 19:22:03

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, taki poziom cukru jest prawidłowy. Nie tylko dla kobiety z PCOS,
ale i każdej innej. PCOS nie zmienia norm, które obowiązują dla ogólnej
populacji.

Jakie są szanse... w procentach Ci nie umiem odpowiedzieć. Zresztą
odpowiedź też byłaby bezwartościowa, bo o ile samo "normalne" zajście w
ciążę jest możliwe, to i tak bardzo wysoki jest odsetek niepowodzeń
rozrodu (poronień). Jeśli już zdecydujesz się na dziecko, wtedy zwróć
się do specjalisty, który pomoże w doprowadzeniu sprawy do szczęśliwego
końca, choć najprawdopodobniej będzie to wymagało zabiegu i/lub terapii
hormonalnej.

PCOS to jedna z tych chorób, która "nagradza" wiedzę pacjenta (może
inaczej: karze niewiedzę) - zacznij się jej uczyć.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2006-01-12 20:22:08

Od: Ania <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> PCOS to jedna z tych chorób, która "nagradza" wiedzę pacjenta (może
> inaczej: karze niewiedzę) - zacznij się jej uczyć.

Dziekuję za odpowiedź chociaż przyznam, że coraz bardziej mnie to przeraża,
bo chciałam mieć dzieci :(

Pozdrawiam
Ania

6. Data: 2006-01-12 21:33:47

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i zupełnie prawdopodobne, że będziesz mogła je mieć!

Wypowiedziałem się, zgodnie z prośbą, na temat szans posiadania dziecka
przy braku JAKIEGOKOLWIEK wspomagania. Oczywiście przy zastosowaniu
dostępnych metod leczenia szanse są dużo większe.

Pozdrawiam
Piotr

Wysiękowe zapalenie torebki stawowej
Zabieg podcięcia wędzidełka penisa, a plamienie krwią?!
pomóżcie bo ja nic nie rozumiem
Grypy dyspanseryjne - prosze o POMOC
fortrans (dla lekarzy)