Opryski planowe

21. Data: 2006-04-04 17:40:30

Temat: Re: Opryski planowe
Od: Tomekl <t...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba napisał(a):
> Ciekawi mnie jak będą wyglądały w maju/czerwcu.
> Opiszesz ich kondycję w maju?

Opiszę, chociaż w zeszłym roku brzoskiwnia miała tyle owoców, że się
duża gałąź ułamała (pomimo podpórki), więc w tym roku spodziewam się
duuużżżo mniej owoców.

Pozdrawiam z pochmurnego dzisiaj ogrodu

22. Data: 2006-04-04 17:49:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> napisał w wiadomości
> zajęciami.

> Mam dwa małe modrzewie, które są zżerane przez ochojniki. W zeszłym roku
> dostałem "gotowca" od znajomego i trochę pomogło, choć nie całkiem te
> france :) zniszczyło. W internecie znalazłem takie zalecenia (cytaty):
> 1. Najskuteczniejsza metoda na pozbycie się ochojnika to kilkukrotny
> oprysk środkiem owadobójczym (decis ew. actelic) w ładne słoneczne dni
> poprzedzające pękanie łusek okrywających pąki oraz po tym jak łuski już
> pękną. (tu nie było nazwy środka)
>
> 2. Dobrze jest również rośliny opryskać preparatem Promanal 60 EC (2%)
> [...]

Fastac i Decis to pyretroidy i do pewnego stopnia można je stosować
zamiennie. Promanal to preparat olejowy (emulsja). Wg mojej niezastąpionej
książki "Ochrona drzew i krzewów iglastych" - pryskać preparatami olejowymi
(np. Promanalem) albo pyretroidami wczesną wiosną. W temperaturze co
najmniej +12. Jeśli się wyrobię, to popryskam w czasie weekendu, najwyższy
czas. I wolę Promanal.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

23. Data: 2006-04-04 17:59:05

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomekl" <t...@g...com.pl> napisał w wiadomości
> Opiszę, chociaż w zeszłym roku brzoskiwnia miała tyle owoców

To znaczy, że kędzierzawość wystąpiła raczej śladowo.

> , że się duża gałąź ułamała (pomimo podpórki).

Nie przerzedzałeś zawiązków gdy osiągnęły wielkość
niewielkiego orzeszka laskowego?

> więc w tym roku spodziewam się
> duuużżżo mniej owoców.

Niekoniecznie plon (wagowo) musi być mniejszy.
:-)

Pozdrawiam dorodnie
skryba

24. Data: 2006-04-04 18:42:21

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e0u8ms$li8$1@news.onet.pl skryba z...@o...pl napisał(a):

> Bez podpisu nieważne.

Hejka. I tak za długi tekst puściłem. :-)

> A to czytałeś: http://42.pl/u/heB

Czytam wątki zazwyczaj. :-)

> Widzisz niezgodność moich poczynań
> z zaleceniami w przytoczonym
> przez Ciebie tekście ?

Chodziło mi o zwrócenie uwagi, że preparaty miedziowe możemy stosować i
jesienia, i wiosną. :-)

> Sadziłeś dziś coś po porannej naleweczce?
> ;-)

Na działeczkę udaję się poltkiem - to raz, a dwa - gentleman nie pije
przed południem. :-)
Pozdrawiam nieożarcie Ja...cki

25. Data: 2006-04-04 18:50:01

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" napisał:
> Na działeczkę udaję się poltkiem - to raz, a dwa - gentleman nie pije
> przed południem. :-)

;-(((
To nie jestem jednak gentelmanem pijąc na działeczce do poludnia drugie i
trzecie pifo?? Jaką czlowiek potrafi mieć wyobraźnię ;-((

--
Jerzy Wierzchnicki
http://ogrodniczek.republika.pl/

26. Data: 2006-04-04 19:14:14

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e0uf83$qpq$1@nemesis.news.tpi.pl Jerzy Wierzchnicki
<j...@p...onet.pl> napisał(a):

> ;-(((
> To nie jestem jednak gentelmanem pijąc na działeczce do poludnia
> drugie i trzecie pifo?? Jaką czlowiek potrafi mieć wyobraźnię ;-((

Hejka. Piwo jest napojem orzeźwiającym przecież. ;-)
Pozdrawiam oczywiscie Ja...cki

27. Data: 2006-04-04 19:42:47

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (np. Promanalem) albo pyretroidami wczesną wiosną. W temperaturze co
> najmniej +12. Jeśli się wyrobię, to popryskam w czasie weekendu, najwyższy

Dzięki za radę!
Tak i ja zrobię (jak tylko uda mi się zakupić w/w Promanal). W sobotę ma
już wrócić wiosna!
Pozdrawiam serdecznie
Piotr

28. Data: 2006-04-04 19:47:42

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za radę!
> Tak i ja zrobię (jak tylko uda mi się zakupić w/w Promanal). W sobotę ma
> już wrócić wiosna!

Przypomniałam sobie nazwę - może być jeszcze Paroil, baza ta sama:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

29. Data: 2006-04-04 20:02:24

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> Użytkownik "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> napisał w wiadomości

> Przypomniałam sobie nazwę - może być jeszcze Paroil, baza ta sama:)
>
> Pozdrawiam, Basia.

W takim razie podziękowania podwójne :) coś z tych dwóch na pewno dostanę.
Pozdrawiam, Piotr

30. Data: 2006-04-04 21:07:22

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e0ujc2$ouk$2@atlantis.news.tpi.pl Piotr R.
<d...@w...ar.wroc.pl> napisał(a):

> W takim razie podziękowania podwójne :) coś z tych dwóch na pewno
> dostanę.

Hejka. Dobrze, żebyś zdawał sobie sprawę z tego, ze Promanal i Paroil sa
środkami nieselektywnymi. Niszczą wszystko, co sie rusza - w tym też
niestety owady pożyteczne. Nie wiem czy fakt, iż są to preparaty tanie
usprawiedliwia ich bezrefleksyjne używanie. :-(
Pozdrawiam totalnie Ja...cki

cedr libański
winobluszcz trójklapowy i "pecherzyki"
Jaka roślina wytrzyma sąsiedztwo orzecha włoskiego?
Tajemnicze zachowanie buka :(
KTO SZUKAL?