Opryski planowe

31. Data: 2006-04-04 21:33:17

Temat: Re: Opryski planowe
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najpóźniej do połowy marca, niszcząc zimujące larwy lub samice zanim
> zdążą złożyć jaja. W tym czasie, gdy temperatura jest wyższa niż 12 st.
> C, krzewy opryskujemy dwukrotnie, co dwa tygodnie, preparatem z grupy
> pyretroidów syntetycznych np. Fastac 10 EC 0,02%. W drugim terminie tzw.
> letnim, gdy na modrzewiach lub jodłach zauważymy pierwsze samice
> otoczone białym wojłokiem, rośliny opryskujemy preparatami układowymi
> np. Mospilan 20 SP 0,02% lub działającymi gazowo np. Pirimor 25 WG 0,2%.
> (tu jest konkretnie, ale połowa marca juz minęła :( , za to temperatury

Promanal 60 EC(2%) i Fastac 10 EC(0,15%).

32. Data: 2006-04-05 08:48:03

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> Hejka. Dobrze, żebyś zdawał sobie sprawę z tego, ze Promanal i
Paroil sa
> środkami nieselektywnymi. Niszczą wszystko, co sie rusza - w tym też
> niestety owady pożyteczne. Nie wiem czy fakt, iż są to preparaty tanie
> usprawiedliwia ich bezrefleksyjne używanie. :-(
> Pozdrawiam totalnie Ja...cki

Cześć!
Modrzewie są naprawdę malutkie :) karłowe. Oprysk będzie niezwykle
staranny - tylko to co niezbędne. A że preparaty są tanie to tylko
lepiej dla mojej kieszeni :).
Ochojnikom mówimy stanowcze - NIE !!! :)
Pozdrawiam
Piotr

33. Data: 2006-04-05 08:57:42

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus napisał(a):

> Promanal 60 EC(2%) i Fastac 10 EC(0,15%).

Tak jest! :)
Dzięki
Piotr

34. Data: 2006-04-05 09:12:54

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> napisał w
wiadomości news:e100pe$bvf$1@panorama.wcss.wroc.pl...

> Tak jest! :)
> Dzięki

U mnie ochojnki eliminowane są przez sikorki luzem.
Skutecznie ograniczają ich populację.
:-)

Pozdrawiam śnieżnie (tylko + 2°C)
skryba

35. Data: 2006-04-05 09:18:37

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Modrzewie są naprawdę malutkie :) karłowe. Oprysk będzie niezwykle
> staranny - tylko to co niezbędne. A że preparaty są tanie to tylko
> lepiej dla mojej kieszeni :).

Fastac też nie jest specjalnie selektywny, a jakoś _ściśle_ selektywnego
preparatu tu nie doradzono.

A jakie masz modrzewie? tak z czystej nieposkromionej ciekawości pytam:))))

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net

36. Data: 2006-04-05 10:18:11

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
> [...]
> preparatu tu nie doradzono.
>
> A jakie masz modrzewie? tak z czystej nieposkromionej ciekawości pytam:))))

Hmm...
Ładne i małe :) (pień ok. 40 cm)
Jeden zbliżony do "wierzby płaczącej", a drugi "normalny".
Przepraszam, ale musiałbym na jakies fotki popatrzeć albo za jakis czas
zrobic własne.
Pozdrawiam bezradnie :)
Piotr

37. Data: 2006-04-05 10:37:54

Temat: Modrzew - jeden zidentyfikowany!
Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> A jakie masz modrzewie? tak z czystej nieposkromionej ciekawości pytam:))))
>
> Pozdrawiam, Basia.

No właśnie:
Modrzew japoński, Larix kaempferi
'Pendula' - odmiana o mocno obwisłych pędach
za: http://www.rosliny-ozdobne.sudety.it/index.php?str=o
pis&ID=107#
szczepiony na bardzo krótkiej podkładce.
Pozdrawiam
Piotr

38. Data: 2006-04-05 10:55:44

Temat: Re: Modrzew - jeden zidentyfikowany!
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

pytam:))))

> No właśnie:
> Modrzew japoński, Larix kaempferi
> 'Pendula' - odmiana o mocno obwisłych pędach
> szczepiony na bardzo krótkiej podkładce.

Fajny:)

Hm, a może by tak jakiegoś nowego modrzewia w tym roku nabyć...

Pozdrawiam, Basia + plany :D

39. Data: 2006-04-05 11:35:16

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> za: http://www.rosliny-ozdobne.sudety.it/index.php?str=o
pis&ID=107#
> szczepiony na bardzo krótkiej podkładce.

Przeglądaj roślinę często w okresie wegetacji.
Modrzewie są przysmakiem larw brudnicy.

40. Data: 2006-04-05 11:36:48

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fajny:)
>
> Hm, a może by tak jakiegoś nowego modrzewia w tym roku nabyć...
>
> Pozdrawiam, Basia + plany :D

Jeśli tak, postudiuj o Brudnicach: B.mniszce i B.nieparce.

cedr libański
winobluszcz trójklapowy i "pecherzyki"
Jaka roślina wytrzyma sąsiedztwo orzecha włoskiego?
Tajemnicze zachowanie buka :(
KTO SZUKAL?