Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!peer02.fr7!futter-mich.hig
hwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news
.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
ail
Subject: Re: ,,Optyka" na celowniku...
Newsgroups: pl.sci.psychologia
References: <59f1bd7a$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
<59f23371$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
<59f24997$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
<59f24d81$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>
<59f2c521$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
<59f2ea15$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
From: Kviat
Date: Fri, 27 Oct 2017 12:55:11 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.4.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <59f2ea15$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 171026-4, 2017-10-26), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 83
Message-ID: <59f3108f$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 37.47.230.11
X-Trace: 1509101711 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 658 37.47.230.11:23954
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4905
X-Received-Body-CRC: 540970662
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:742368
Ukryj nagłówki
W dniu 2017-10-27 o 10:11, XL pisze:
> <Kviat> wrote:
>> W dniu 2017-10-26 o 23:02, XL pisze:
>>> XL <i...@g...pl> wrote:
>>>> XL <i...@g...pl> wrote:
>>>>> XL <i...@g...pl> wrote:
>>>>>> .., a inne przyrządy pokładowe to niby nie?
>>>>>> https://tech.wp.pl/niezwykla-bron-rosjan-laserowy-cz
olg-6175277852018817a
>>>>>> Tak samo można wyłączyć lub zaburzyć sprawność dowolnego urządzenia
>>>>>> elektronicznego, ba, WŁĄCZYĆ dowolne urządzenie elektroniczne - także w
>>>>>> znajdującym się w ruchu pojeździe czy samolocie. W samolocie szczególnie
>>>>>> łatwo to zrobić, bo grubo wcześniej ściśle ustalone są i w trakcie lotu
>>>>>> dokładnie rejestrowane wszelkie jego parametry - ,,jesteś na torze, jesteś
>>>>>> na ścieżce"... Nic, tylko guzik we wcześniej ustawionym laserze wcisnąć...
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>> ...albo dać impuls urządzeniu w samolocie.
>>>>>
>>>>
>>>> Lub wręcz zestrzelić samolot.
>>>> https://gadzetomania.pl/26403,laserowa-bron-do-zestr
zeliwania-rakiet-juz-istnieje
>>>>
>>>
>>> ,,Laserowe przesyłanie energii
>>> Laser może służyć również do przekazywania energii na odległość do pojazdów
>>> latających. Prowadzi się badania nad prototypami takich urządzeń[2].
>>> (...) Laserowe cięcie metali
>>> Cięcie laserowe stanowi nowoczesną metodę obróbki o podobnych parametrach
>>> wymiarowych jak klasyczna obróbka mechaniczna. (...)
>>> Laserowe spawanie metali
>>> Spawanie laserowe polega na łączeniu detali przez stopienie obszarów ich
>>> styku przy pomocy skoncentrowanej wiązki lasera. Duża gęstość mocy wiązki
>>> laserowej gwarantuje, że energia spawania jest na poziomie minimalnym
>>> potrzebnym do stopienia złącza. Strefy wpływu ciepła i stopienia są bardzo
>>> wąskie. Odkształcenie materiału jest bardzo małe, a po procesie spawania
>>> nie trzeba wykonywać dodatkowej obróbki mechanicznej. (...)
>>>
>>> https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Laser
>>
>> I za pomocą cięcia i spawania chcesz zaburzać i WŁĄCZAĆ urządzenia
>> elektroniczne?
>
> Ooooo, nie można???? No zapłaczę się po prostu.
Ooooo, dotarło?
I po co wymyślałaś te bzdury? Mogłaś zwyczajnie zapytać czy tak można.
> Do dupy te lasery, no.
Nie. Po prostu do czegoś innego niż sobie ubzdurałaś.
> To może chociaż coś uszkodzić i tym samym spuścić cały samolot da radę?
Skoro eksperymentują z rakietami, to pewnie z samolotem też się (kiedyś)
uda.
Tyle, że taki laser "do zestrzeliwania" to inna sprawa niż laser do
oślepiania optyki. Co innego małe obiekty typu drony czy rakiety, a co
innego duży samolot.
https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/bron-las
erowa-testowana-przez-us-navy-proby-na-zatoce-perski
ej,497517.html
"System - Laserowy System Uzbrojenia), było używane do niszczenia małych
łodzi motorowych lub lekkich dronów. Broń dokonuje tego podgrzewając
swoje cele wiązką światła, doprowadzając do zapalenia się paliwa lub
amunicji. LaWS nie ma możliwości rodem z filmów sci-fiction, aby np.
przepalać metal."
Takie podgrzewanie chwilę trwa. Kilka sekund. I przez te kilka sekund
musisz utrzymać wiązkę na elemencie do którego "strzelasz".
Gdybyś chciała podgrzać jakiś konkretny elektroniczny element to
musiałby się znajdować na zewnątrz samolotu. Trafić w ten konkretny
element i utrzymać na nim wiązkę. Zbiorniki paliwa są dużo większe....
I nie da się "coś uszkodzić" laserem żeby spuścić samolot i śladów nie
było, więc nie kombinuj z teoriami spiskowymi.
Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr
|