Dluga, bardzo dluga "czytanka"

21. Data: 2006-06-25 15:33:49

Temat: Re: Dluga, bardzo dluga
Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ana <d...@a...pl> napisał(a):

> Jerzy napisal

> Nawet z czytania bzdur, reklam, banialuk i kaczek dziennikarskich mozna sie
> czegoś nauczyc;)

Tak racja, wlasnie widze rezultaty:)

> Niepotrzebnie. Lubie to;)

Tak trzymac!Chyba pomysle o zalozeniu kolejnego tego typu czasopisma bo
klinentow mi na pewno nie zabraknie:)

> " Jeśli pięćdziesiąt milionów ludzi mówi głupstwa, nie przestają one być
> głupstwami"

> Tylko trzeba je dostrzeć;)))
> A czytanie pomocnym jest:))))

Yhmmmm...racja:)

A tak w kwestii juz formalnej, to autor tego artykulu juz nie zyje. Zmarl
na straszna chorobe; AIDS. Niestety nie wiem w jaki sposob zostal zarazony,
byc moze, ze przez transfuzje krwi.
Ale dla mnie najistotniejsza informacja w tym wszystkim jest fakt, ze ten
mlody mezczyzna ktory byl zagorzalym zwolennikiem niskoweglowodanowych i
wysokotluszczowych diet, nie potrafil pokonac tej strasznej choroby.

Czyli mozna powiedziec, ze tym samym w pewnym sensie obalil mit jakoby diety
ktorych byl goracym zwolennikiem i propagatorem, byly dietami idealnymi dla
czlowieka.

Tak wiec ta ponizsza wiadomosc ktora znalazlem na jednej ze stron optymalnych,
jest wiec juz nieaktualna:

O autorze:

Dr Stephen Byrnes mieszka w USA i cieszy się dobrym zdrowiem stosując dietę
zawierającą masło, śmietanę, jaja, mięso, pełne mleko, sery i wątróbkę. Jest
autorem Diet & Heart Disease: lt's NOT What You Think (Dieta a choroba sercowa
- to nie to, co się wam wydaje), Digestion Made Simple (Trawienie znacznie
prościej) oraz The Lazy Person's Whole Foods Cookbook (Książka kucharska dla
leniwych). Zainteresowanych dalszymi informacjami odsyłamy na jego stronę
internetową: http://www.powerhealth.net.

Ps. Zanaczam, ze nie jestem wegetrianinem, ale jestem zwolennikiem
obiektywnego podchodzenia do zagadnien dietetycznch i medycznych.

Na przyszlosc jak pani bedzie wklejac tego typu informacje, to warto podac
zrodlo z ktorego one pochodza, a w tym przypadku jest to Nexus z 2005 nr5(31).

A tak juz na marginesie jestem ciekawy czy pani czyta tez "Najwyzszy Czas" i
"Wrozke"?

Jeff

22. Data: 2006-06-25 17:02:48

Temat: Re: Optymalne towarzystwo wzajemnej adoracji (bylo: Re: Dluga, b
Od: " slawek" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Jef_f" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> yyyyhymmm.....he,he, he,..hahahahahahahaha...
>
> Ja nie mysle,

I w tym cały szkopuł :P

P.S.
wrotki pozostawione celowo ;)

--
" jestes dla mnie przykladem polglowka, i
nie wnikam w to, czy masz tak od urodzenia, od picia chlorowanej wody,

23. Data: 2006-06-25 17:05:44

Temat: Re: Optymalne towarzystwo wzajemnej adoracji (bylo: Re: Dluga, bardzo dluga "czytanka")
Od: " slawek" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:e7losb$ddk$1@inews.gazeta.pl...

> Jaka szkoda, ze nie widzicie samych siebie... Powiem tylko, ze razem, we
> trojke, udaje sie wam osiagnac glebie calkiem sporej kaluzy. Moje
> gratulacje :)

Jak nie widzimy ?? skoro Ty widzisz ???

P.S.
dzięki za nową sygnaturkę :P

--
"Jaka szkoda, ze nie widzicie samych siebie... Powiem tylko, ze razem, we
trojke, udaje sie wam osiagnac glebie calkiem sporej kaluzy. Moje
gratulacje :)" Marcin 'Cooler' Kuliński

24. Data: 2006-06-25 21:36:39

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
w wiadomości news:e7losb$ddk$1@inews.gazeta.pl...

> trojke, udaje sie wam osiagnac glebie calkiem sporej kaluzy. Moje

Świetnie,..... uwielbiam jazdę na wrotkach (ale łyżworolki są lepsze).
Pozdrawiam Jurek M.

25. Data: 2006-06-25 21:40:39

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl pisze:

> Świetnie,..... uwielbiam jazdę na wrotkach (ale łyżworolki są lepsze).

Super, sprezentuje Ci kask.

26. Data: 2006-06-25 21:43:40

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:e7mvqk$96g$1@inews.gazeta.pl...

> Super, sprezentuje Ci kask.

W kasku wyglądałbym bardzo głupio, chyba dlatego mi go chcesz
sprezentować...:)))
Pozdrawiam Jurek

27. Data: 2006-06-25 21:50:25

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl pisze:

> W kasku wyglądałbym bardzo głupio, chyba dlatego mi go chcesz
> sprezentować...:)))

Och nie, chcialbym to zrobic z zupelnie innego powodu. Zauwaz: nie
widzialem, jak jezdzisz, a mimo to domyslilem sie, ze kasku nie uzywasz.

28. Data: 2006-06-26 07:43:51

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mlody mezczyzna ktory byl zagorzalym zwolennikiem niskoweglowodanowych i
> wysokotluszczowych diet, nie potrafil pokonac tej strasznej choroby.

Udowodnij to co wypisujesz chociaż jednym linkiem.

Krystyna

29. Data: 2006-06-26 08:37:41

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:e7o37l$lf9$1@news.onet.pl...

> Użytkownik " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Udowodnij to co wypisujesz chociaż jednym linkiem.

Może Jeff stworzy specjalny dodatek do grupy pl.misc.dieta o nazwie
"dieta-śmierć optymalnych" lub z linkami do sekcji zwłok i cmentarzy.
Mianujmy Jeffa autorem takiej podgrupy i zarazem recenzentem tych
wiadomości. Dwa w jednym.
To tak w przypływie bardzo, bardzo czarnego humoru.
Pozdrawiam Jurek M.

30. Data: 2006-06-26 16:30:05

Od: "Marcin 'Cooler' Kulinski" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ana <d...@a...pl> napisał(a):

> Nie pamietam czy juz to bylo;)
>
> WEGETARIANIZM => CHOROBY
>
> Mity wegetarianizmu

W kwestiach formalnych:
1. Dlaczego nie podalas zrodla, skad zostal zaczerpniety ten tekst?
2. Dlaczego nie jest on podpisany? Naruszasz cudza wlasnosc intelektualna, bo
przeciez nie jest on twojego autorstwa.

W kwestiach merytorycznych:
1. O rzetelnosci tego tekstu juz sie kiedys wypowiadalem na portalu mlodziezy
optymalnej, zacytuje wiec sam siebie:

Juz czytajac wyrywkowo pierwsza czesc tego artykulu zauwazylem, ze autor ma
niewielkie pojecie o tym, o czym pisze (B12). Przegladajac dzis czesc druga
utwierdzilem sie jedynie w tym przekonaniu.

"Upo­staciowane białko roślinne (Textured Vegetable Protein; w skrócie TVP),
mleczko sojowe, proszki sojowych protein oraz popularne wegetariańskie
substytuty mięsa i mleka to pożywienie fragmentaryczne, uzyskane poprzez
poddanie soi działaniu wysokiej temperatury i różnych alkalicznych płukanek w
celu usunięcia z niej tłuszczów lub neutralizacji zawar­tych w niej silnych
inhibitorów enzymów. [121] Praktyki te kompletnie denaturują proteiny zawarte
w strączkowych, powodując, że są one bardzo ciężkostrawne."

Denaturacja protein _zwieksza_ ich strawnosc, wlasnie dlatego Kwasniewski
zaleca obrobke pokarmow ogniem. Jak widac, wegetarianie nie moga denaturowac
bialek, ktore zjadaja, bo akurat w ich przypadku prawa biochemii nie obowiazuja.

"Do protein roślinnych rutynowo dodaje się neurotoksynę MSG [122], aby nadać
im smak podobny do potraw, które naśladują."

To ciekawe, bo wszelkie polprodukty sojowe, dostepne na polskim rynku, takie
jak maka, granulat, kostka czy ekstrudowane platy sojowe, nie posiadaja
kompletnie zadnego smaku ani zapachu, a juz szczegolnie nie probuja nimi
nasladowac innych potraw.

"Już na czysto odżywczym poziomie soja wykazuje podob­nie jak inne strączkowe
brak cysteiny i metioniny, witalnych aminokwasów zawierających siarkę, jak
również tryptofanu, kolejnego zasadniczego aminokwasu."

Bzdury wyssane z palca. Soja zawiera zarowno cysteine, jak i metionine, i to
we wzglednie duzych ilosciach. To, ze te dwa aminokwasy sa zazwyczaj w
przypadku straczkowych tzw. aminokwasami ograniczajacymi jeszcze o niczym nie
swiadczy. W przypadku skielkowanych, dojrzalych ziaren soi wspolczynnik AAS
(aminokwasu ograniczajacego) wynosi 90 co oznacza, ze ilosci metioniny i
cysteiny na gram bialka zaspokajaja 90% potrzeb organizmu, w zwiazku z czym
pozostale aminokwasy rowniez przyswajane sa jedynie do tego progu. Stosujac
argumentacje podobna do tej, ktorej uzywa autor, mozna zdyskredytowac wiele
produktow spozywczych jadanych przez optymalnych, np. mozdzki wieprzowe
(zawartosc metioniny + cysteiny 79%, czyli jeszcze gorzej niz w przypadku
soi), czy watrobki kurze (tryptofan 92%, a wiec "brak tryptofanu, zasadniczego
aminokwasu"). Warto wspomniec, ze praktycznie wszelkie polprodukty sojowe, jak
rowniez dojrzale, nieskielkowane ziarna, pokrywaja ponad 100% zapotrzebowania
na metionine i cysteine (oraz wszystkie pozostale aminokwasy egzogenne) w
przeliczeniu na 1 gram bialka, przez co jakoscia bialka dorownuja kurzym jajom.

W przypadku tryptofanu autor rowniez rozmija sie zupelnie z prawda. Jego
zawartosc w produktach sojowych siega 130% zapotrzebowania w przeliczeniu na
gram bialka, wiec jest wieksza niz w zoltku jaja kurzego (101%) czy sporej
czesci produktow miesnych, w ktorych wlasnie tryptofan jest aminokwasem
ograniczajacym.

"Co więcej, soja nie zawiera witamin A i D koniecznych organizmowi do
przyswajania protein strączkowych."

Pierwsze slysze, aby te witaminy pelnily jakas role w procesach trawienia i
przyswajania jakichkolwiek bialek pokarmowych. Dodatkowo po raz kolejny mozna
z artykulu dowiedziec sie, ze soja jest inna, tzn. do przyswajania akurat
bialek sojowych potrzebne sa jakies witaminy.

Nie mam ani czasu, ani ochoty na dalsza analize tego tekstu. Jego tytul
powinien chyba brzmiec "Analiza tego, co autor uwaza za mity w diecie, ktora
uwaza za wegetarianizm". Wegetarianizm to niejedzenie miesa, wiec wszelkie
zarzuty odnosnie np. witamin B12, A czy D pasuja tu jak piesc do nosa ze
wzgledu na to, ze produkty mleczne oraz jaja nie sa ich pozbawione. Materialy
majace uwiarygadniac argumenty dobierane sa tendencyjnie, wg przekonan autora
- istnieja np. wyniki badan pokazujace dodatnia korelacje miedzy spozyciem
miesa, a zapadalnoscia na rozne rodzaje nowotworow; wyniki badan nad wplywem
spozywania miesa na rozwoj osteoporozy czy chorob nerek nie daja sie
jednoznacznie, jak chcialby autor, interpretowac.

---koniec cytatu---

2. Tekst, wbrew wszelkim pozorom, jakie probuje sprawiac, nie jest
opracowaniem naukowym. Dlaczego tak mysle? Dlatego, ze nie zostal opublikowany
w zadnym znanym periodyku naukowym, tylko w "Nexusie".

3. Tekst jest wybitnie stronniczy. Dlaczego? Dlatego, ze jego autor byl
wielkim propagatorem diet niskoweglowodanowych i byl zwiazany z fundacja
Westona A. Price'a, propagujaca spozywanie nabialu, miesa i zwierzecego tluszczu.

4. Pisze o Stephenie Byrnesie w czasie przeszlym, poniewaz dwa lata temu
zmarl, najprawdopodobniej z powodu zawalu serca (w sieci jako przyczyne zgonu
podaje sie albo samo "stroke", albo "cardiovascular disease"). Wg zrodel
internetowych zmarl w wieku okolo 40 lat.

do wiadomości optymalnych i nie tylko
ważna sprawa
"Jedzenie lekarstwem" - a badanie DNA ustawi ci dietę
burza i grzmi :)) skandal czy nowy serial???
Polacy byli semiwegetarianami.