Opuncja

1. Data: 2004-11-29 12:44:51

Temat: Opuncja
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z różnych względów byłam zmuszona w tym roku wysadzić opuncję do ziemi. I
teraz tak: wiadomo, że musi być zabezpieczona przed wilgocią, daszków ze
szkła budować nie będę. Czy może być karton, a może jakieś inne
rozwiązanie?

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2004-11-29 12:57:27

Temat: Re: Opuncja
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:
> [...]
> teraz tak: wiadomo, że musi być zabezpieczona przed wilgocią, daszków ze
> szkła budować nie będę. Czy może być karton, a może jakieś inne

Moja opuncja zimuje spokojnie bez niczego. Na zime robi sie z niej taki kapec,
ale wiosna odzywa bez problemow. Nawet jesli w zimie sa mrozy bez sniegu.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2004-11-29 13:27:10

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> wrote in

> Moja opuncja zimuje spokojnie bez niczego. Na zime robi sie z niej
> taki kapec, ale wiosna odzywa bez problemow. Nawet jesli w zimie sa
> mrozy bez sniegu.

U nas w OBot tez nie maja zadnego daszka, siedza w zwirze i ma im
wystarczyc. Nie jestem pewna, czy sa przykrywane czyms a la stroisz, jak
bede w spodniach (zimowa koniecznosc przejscia przez plot :-)) to sprawdze.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

4. Data: 2004-11-29 14:10:38

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> teraz tak: wiadomo, że musi być zabezpieczona przed wilgocią, daszków ze
> szkła budować nie będę. Czy może być karton, a może jakieś inne

Moja padła , była bez okrycia.
Na wiosnę było trochę zgniłków,myślałam odbije, ale nie .W przyszłym
jednak ponownie wysadzę :-}

Pozdrawiam TeresaR

5. Data: 2004-11-29 14:59:44

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> teraz tak: wiadomo, że musi być zabezpieczona przed wilgocią, daszków ze
> szkła budować nie będę. Czy może być karton, a może jakieś inne

Karton nie, bo rozmięknie. Moja, póki była mała, zimowała pod dwoma
połówkami dużej donicy glinianej . Taki gliniany tunel z folia w miejscu
stykania się 2 jej części. W zeszłym roku nakryłam sporym kawałkiem
cienkiej, twardej płyty (jakaś sklejka chyba), podsuwając na rogach kamyki,
a w tym okryłam dużym kawałkiem folii pęcherzykowej i obciążyłam brzegi
kawałkami piaskowca. Jest już tak okryta od miesiąca.
Moja miała w tym roku bardzo dużo kwiatów i zawiązała też owoce, ale do
końca pozostały zielone i nie spróbowałam.

Z pozdrowieniami, Maria

6. Data: 2004-11-29 19:43:49

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl> napisał w
wiadomości news:cofdn6$2pe$1@nemesis.news.tpi.pl...

| a w tym okryłam dużym kawałkiem folii pęcherzykowej i obciążyłam brzegi
| kawałkami piaskowca. Jest już tak okryta od miesiąca.

A jakieś przewietrzniki w folii zrobiłaś?
O folii nie myślałam, bojąc się zaparzenia...

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2004-11-29 20:10:15

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jakieś przewietrzniki w folii zrobiłaś?
> O folii nie myślałam, bojąc się zaparzenia...

Basiu, ta folia jest umocowana punktowo, sterczy na kolcach. Dołem jest
swobodny ruch powietrza. Chodzi tylko o to, aby wiatr jej nie zerwał. Jeśli
się obawiasz folii, to zrób raczej daszek, tylko nie z kartonu.

Z pozdrowieniami, Maria

8. Data: 2004-11-29 20:13:17

Temat: Re: Opuncja i kopczyki
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Jeśli
> się obawiasz folii, to zrób raczej daszek, tylko nie z kartonu.

A ja z innej beczki ... dziś kończyłam kopczykowanie róż i nie tylko. Do
kopczykowania hortensji bukietowych użyłam wysokiego torfu. Wysypując z
worka pomyślałam sobie że jednak jest bardzo lekki i chłonny na wilgoć. I
teraz zastawiam się czy dobrze zrobiłam, bo jak nasiąknie wodą i zamarznie
to jaka z tego izolacja ???

Serdecznie Miłka

9. Data: 2004-11-29 20:13:21

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl> napisał w
wiadomości news:cofvn7$rbd$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
Jeśli
| się obawiasz folii, to zrób raczej daszek, tylko nie z kartonu.

OK, już rozumiem, zacznę działania w weekend:-)

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2004-11-29 20:17:49

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
| teraz zastawiam się czy dobrze zrobiłam, bo jak nasiąknie wodą i zamarznie

Dokładnie żadna, torf się niespecjalnie do okrywania nadaje. Poza tym
hortensje bukietowe nie wymagają okrycia.

Pozdrawiam, Basia.

Narkotyczne banany?
roslina telegraf
spopielały starzec