Orzeczenie lekarskie ?

1. Data: 2003-09-22 15:30:12

Temat: Orzeczenie lekarskie ?
Od: "Cudny" <c...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam takie pytanie. Czy orzeczenie lekarskie o przeciwwskazaniu do używania
pasów bezpieczeństwa wystawiają określeni lekarze?? (Prawo o ruchu drogowym)
Czy orzeczenia te są wystawiane na specjalnych drukach ??
Policja zatrzymała mojego znajomego jadącego bez zapiętych pasów-dostał
mandat. Znajomy przedstawił im przeciwskazanie do używania pasów wystawione
przez lekarza pogotowia na recepcie. Wg policjantów jest to nieważne
ponieważ wymagany jest specjalny druk i stąd moje pytania powyżej. Znajomy
uważał i uważa że policjanci się mylą i nie zapłacił mandatu-wkrótce
odbędzie się rozprawa w sądzie z tego tytułu.Jak można się zachować w takiej
sytuacji/tłumaczyć przed sądem ?? Znajomy nie chciał obejść prawa czy coś
podobnego-był przekonany że wszystko jest ok.
Będę wdzięczny za rady i uwagi.
Pozdrawiam

Cudny

2. Data: 2003-09-22 17:42:04

Temat: Re: Orzeczenie lekarskie ?
Od: "SzM" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
drogowym)
> Czy orzeczenia te są wystawiane na specjalnych drukach ??

Chyba jedyną wzmianką w polskim prawie na ten temat jest:
Prawo o Ruchu Drogowym w art. 39 pkt. 2 mówi: "Obowiązek korzystania z pasów
bezpieczeństwa nie dotyczy osoby mającej orzeczenie lekarskie o
przeciwwskazaniu do używania pasów bezpieczeństwa".

W świetle tych przepisów, kierowca lub pasażer samochodu ma prawo do
zwolnienia z używania pasów bezpieczeństwa, jeżeli posiada przy sobie
stosowne orzeczenie/zaświadczenie wydane przez lekarza. Orzeczenie to należy
okazać w momencie kontroli drogowej.
Nic mi nie wiadomo o konkretnym druku lub lekarzu, który miałby takie
zaświadczenie wystawiać.

> Znajomy przedstawił im przeciwskazanie do używania pasów wystawione
> przez lekarza pogotowia na recepcie.
Recepta oraz lekarz pogotowia to zawsze problematyczna i "podejrzana" forma
zaświadczenia.

> [...]
> uważał i uważa że policjanci się mylą i nie zapłacił mandatu-wkrótce
> odbędzie się rozprawa w sądzie z tego tytułu.
Bardzo jestem ciekaw wyniku! Obawiam się, że będzie konieczne przedstawienie
dokumentacji medycznej, na podstawie której wydano zaświadczenie, a może
nawet osobiste stawienie się lekarza lub badanie przez powołanego biegłego.
Jeśli załatwił to z lekarzem na lewo to mogą być problemy.

SzM

3. Data: 2003-09-23 09:18:01

Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może policjantowi chodziło o druk zaświadczenia lekarskiego, gdzie znajdują
się dane pacjenta, rozpoznanie i cel wydania zaświadczenia. Druk taki ma
ogólne zastosowanie tzn. służy do wszelkiego rodzaju zaświadczeń. A może
brakowało mu tego, że nie był to lekarz uprawniony do badania kierowców?
Moja siostra ma takie zaświadczenie, na tym powszechnie używanym druku, z
podpisem neurologa i nigdy nie miała żadnych prablemów.
pozdr
ela

Bol w kregoslupie - nadwaga, plaskostopie, siedzacy tryb zycia
Przywitanie i pytanie: migrena jak sobie radzić?
Oparzenie...
Pytanie/prośba: co to może być?
wata szklana a pluca