Re: Osad w winie

1. Data: 2019-02-22 08:52:51

Temat: Re: Osad w winie
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-21 o 11:48, XL pisze:

> Chętnie Ci wyślę fizyczne załączniki fizycznym kurierem jeśli podasz (na
> priv) adres. 15 lutego zrobiłam nowe 2 kg manchego, gorgonzola będzie w
> niedzielę. Potem dojrzewanie, czyli wysyłka wypadnie za trzy miesiące :-)
> Kto wie, może Cię zachęcę do samodzielnej produkcji? Naprawdę to nie jest
> jakaś wielka filozofia - trochę mleka, trochę zabawy z lekkim
> podgrzewaniem, wsypać kultury vakteri i/lub pleśni, trochę mieszania,
> trochę cedzenia i wyciskania w formach... E tam.
> Najgorsze z tego jest 3-miesieczne CZEKANIE, ale to tylko za pierwszym
> [...]

Dziękuję bardzo za propozycję, jednak nie chcę Cię fatygować aż do tego
stopnia. A co do tzw produkcji własnej to ja chyba się do tego
zwyczajnie nie nadaję. Próbowałem kilku rzeczy i wyniki wyszły dalekie
od oczekiwanych. Jakiś wyjątkowy antytalent kulinarny musi we mnie
siedzieć bo przecie mam przepisy a i tak zawsze idzie coś nie tak..
Nawet zwykły twaróg ( z chłopskiego mleka) to dla mnie za duże wyzwanie.
Próbowałem kilkukrotnie - zawsze wyszła masa z jakimś takim dziwnym
posmakiem. Zresztą taki kupowany "od baby" na targowisku też niezbyt mi
podchodzi.