Re: Osad w winie - Sery twarde

następny post »
From: Trefniś <t...@m...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Osad w winie - Sery twarde
Date: Thu, 21 Feb 2019 20:10:39 +0100
<5c62ce53$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<5c634591$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
<5c6a6b2c$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<5c6e8207$0$499$65785112@news.neostrada.pl>

W dniu .02.2019 o 11:48 XL <i...@g...pl> pisze:

> Chętnie Ci wyślę fizyczne załączniki fizycznym kurierem jeśli podasz (na
> priv) adres. 15 lutego zrobiłam nowe 2 kg manchego, gorgonzola będzie w
> niedzielę. Potem dojrzewanie, czyli wysyłka wypadnie za trzy miesiące :-)
> Kto wie, może Cię zachęcę do samodzielnej produkcji? Naprawdę to nie jest
> jakaś wielka filozofia - trochę mleka, trochę zabawy z lekkim
> podgrzewaniem, wsypać kultury vakteri i/lub pleśni, trochę mieszania,
> trochę cedzenia i wyciskania w formach... E tam.
> Najgorsze z tego jest 3-miesieczne CZEKANIE, ale to tylko za pierwszym
> [...]

Trochę poza tematem:
Czy ktoś ma pomysł, dlaczego sklepy wielkopowierzchniowe tak uparcie
sprzedają sery żółte krojone w plastry? Małe sklepiki pewnie niedługo też
pójdą w tym kierunku...
Nie rozumiem tego pomysłu. Zwłaszcza, że to przecież degraduje nawet
najsmaczniejszy ser, jeśli takowy by się przypadkiem zdarzył!

--
Trefniś