Re: Osad w winie - Sery twarde

1. Data: 2019-02-21 20:10:39

Temat: Re: Osad w winie - Sery twarde
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2019 o 11:48 XL <i...@g...pl> pisze:

> [...]
> podgrzewaniem, wsypać kultury vakteri i/lub pleśni, trochę mieszania,
> trochę cedzenia i wyciskania w formach... E tam.
> Najgorsze z tego jest 3-miesieczne CZEKANIE, ale to tylko za pierwszym
> razem. Kiedy robię ser co 2 tygodnie, to po dojrzeniu pierwszej partii
> mamy
> już ser w ciągłej konsumpcji, bo sukcesywnie dojrzewają nastepne partie.
> Dla mnie to cud, kiedy z 16 litrów mleka (aktualnie sklepowe, butelkowe -
> ale koniecznie przynajmniej 3,2% i z oznaczeniem ,,mleko świeże" - NIE
> UHT!!!) po kilku/nastu godzinach mam 2 kg sera, który za 3 miesiące

Trochę poza tematem:
Czy ktoś ma pomysł, dlaczego sklepy wielkopowierzchniowe tak uparcie
sprzedają sery żółte krojone w plastry? Małe sklepiki pewnie niedługo też
pójdą w tym kierunku...
Nie rozumiem tego pomysłu. Zwłaszcza, że to przecież degraduje nawet
najsmaczniejszy ser, jeśli takowy by się przypadkiem zdarzył!

--
Trefniś

2. Data: 2019-02-22 08:54:05

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-21 o 20:10, Trefniś pisze:

> [...]
> Nie rozumiem tego pomysłu. Zwłaszcza, że to przecież degraduje nawet
> najsmaczniejszy ser, jeśli takowy by się przypadkiem zdarzył!

Osobiście uważam że to jest bardzo dobra koncepcja, np  potrzebna do
śniadania określona ilość to można kupić taką ilość plasterków.

3. Data: 2019-02-22 17:58:33

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2019 o 08:54 Trybun <c...@j...ru> pisze:

> Osobiście uważam że to jest bardzo dobra koncepcja, np potrzebna do
> śniadania określona ilość to można kupić taką ilość plasterków.

Kupujesz opakowanie na wagę (np. 500 g), nie konkretną ilość plasterków.
Ser w dobrym sklepie na plasterki krojone na wynos z bloku to coś zupełnie
innego. Zwłaszcza, że dobry sklep może pokroić maszynowo nawet cieniej,
niż udaje się to w domu.

Nadal uważam, że pod pozorem ułatwienia sprzedaje się mniej smaczny towar.
Bo plasterki np. z insekta są dość grube, a ser ma bardzo miękką
konsystencję dla ułatwienia krojenia.

--
Trefniś

4. Data: 2019-02-22 21:53:06

Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-22 o 9:54, Trybun pisze:

> Osobiście uważam że to jest bardzo dobra koncepcja, np  potrzebna do
> śniadania określona ilość to można kupić taką ilość plasterków.

Lubię bardzo żółty ser, ale jakis czas temu odkryłam, że on mnie nie
służy. Z pół roku nie kupowałam tego. Parę dni temu kupiłam Podlaski
(niby niezły w smaku) w plasterkach zapaczkowany, no i dostałam
uczulenia, znowu zaczęły mi wyłazić włosy, kasłałam, charczałam. Z
wielkim smutkiem musiałam wyrzucić ten ser i dolegliwości przeszły,
tylko uczulenie na nogach jeszcze uciążliwe, przykre. Nie wiem kiedy mi
to przejdzie, a wydałam już sporo kasy na różne maści i różne zyrteksy,
które nie pomagają. W sumie nie ma co jeść, bo nie wiadomo, czy człowiek
nie kupi mięsa ze świńską grypą itp. Teraz i ludzie się tym zarażają.

--
animka

5. Data: 2019-02-25 08:34:40

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-22 o 17:58, Trefniś pisze:

> [...]
> towar. Bo plasterki np. z insekta są dość grube, a ser ma bardzo
> miękką konsystencję dla ułatwienia krojenia.

Właśnie taki sklep miałem na myśli, plasterki krojone są w sklepie z
bloku. W pobliskim Polo nawet na opakowaniu podają ilość plasterków.

6. Data: 2019-02-25 08:36:39

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-22 o 21:53, Animka pisze:

> [...]
> zyrteksy, które nie pomagają. W sumie nie ma co jeść, bo nie wiadomo,
> czy człowiek nie kupi mięsa ze świńską grypą itp. Teraz i ludzie się

Po każdym rodzaju sera występuje to uczulenie? Próbowałaś czegoś takiego
jak to co w Poznaniu nazywamy "gzikiem"? Jest to biały ser wymieszany z
śmietana z dodatkiem szczypiorku czy cebuli i ew zielny koperek.

7. Data: 2019-02-25 13:21:53

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-25 o 08:36, Trybun pisze:

> Po każdym rodzaju sera występuje to uczulenie? Próbowałaś czegoś takiego
> jak to co w Poznaniu nazywamy "gzikiem"? Jest to biały ser wymieszany z
> śmietana z dodatkiem szczypiorku czy cebuli i ew zielny koperek.

tłuczone ziemniaki z gzikiem.... Błeeeeeeeee/
pozdr
Stefan

---
Avast.

8. Data: 2019-02-25 15:13:28

Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-25 o 9:34, Trybun pisze:

> Właśnie taki sklep miałem na myśli, plasterki krojone są w sklepie z
> bloku. W pobliskim Polo nawet na opakowaniu podają ilość plasterków.

Jeszcze lepszy jest starty kawałek na tarce (w domu)-na wiórki. Fajnie i
szybko się trze.

--
animka

9. Data: 2019-02-25 15:18:02

Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-25 o 9:36, Trybun pisze:

> Po każdym rodzaju sera występuje to uczulenie? Próbowałaś czegoś takiego
> jak to co w Poznaniu nazywamy "gzikiem"? Jest to biały ser wymieszany z
> śmietana z dodatkiem szczypiorku czy cebuli i ew zielny koperek.

Bardzo lubię. Kupuje jakiś dobry twarożek w paczce. Najczęściej to jem
zmieszany ze śmietaą i cukrem. Jestem też uczulona na jajka i nabiał,
ale czasami nie wytrzymuję i po prostu jem.

--
animka

10. Data: 2019-02-25 15:21:39

Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-25 o 16:18, Animka pisze:

> Bardzo lubię. Kupuje jakiś dobry twarożek w paczce. Najczęściej to jem
> zmieszany ze śmietaą i cukrem. Jestem też uczulona na jajka i nabiał,
> ale czasami nie wytrzymuję i po prostu jem.

Ps. Gzika nie widziałam na oczy.

--
animka

świńskie przełyki