(darmowe programy) mam pomysł

11. Data: 2001-10-15 07:15:22

Temat: Re: Osoba trzecia - bylo: Re: (darmowe programy) mam pomysł
Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@w...de> napisał
w wiadomości news:474e.000000df.3bca2231@newsgate.onet.pl...
> hej!
> kupujac program, jestes jego wlascicielem i tak jak z samochodem, mozesz
go
> odsprzedac, jezeli jest ci nie potrzebny albo podarowac osobie (ha ha)
trzeciej
> jezeli masz taka ochote dolaczajac odpowiednie zaswiadczenie (sprzedazy,
> darowizny). Tak wiec propozycja wenzy jest jak najbardziej na miejscu i
prawnie
> mozliwa.

Po pierwsze, to juz watek nie o sprzedazy programu tylko o gramatyce
i osobie trzeciej. Ale niech tam....

Wiec po drugie, przeczytaj uwaznie, najlepiej dwa razy, warunki licencji.

Z roznych wzgledow firmy zazwyczaj _NIE_ sprzedaja Ci programu ani
nawet bezwarunkowego prawa do jego uzywania.
W szczegolnosci licencja moze byc (i jest!) obwarowana zakazem
dekompilacji, tzw. reverse-engineering'u i t.p, a takze zawiera
ograniczenia co do sposobu uzywania programu.
Jesli je zlamiesz, tracisz licencje.
A czy slyszales kiedys, by ktos utracil prawo do uzywania
samochodu przez to, ze wozil nim buraki zamiast ludzi?
Albo dlatego, ze rozlozyl silnik na czesci i zlozyl?

Jesli zamierzasz po jakims czasie sprzedac lub odstapic komus swoj program
(a wlasciwie nie program, tylko swoja licencje), to sprawdz _przed_
zakupem w umowie licencyjnej czy autor programu Ci na to pozwala.
Jesli nie - nie kupuj. Albo licz sie z niemoznoscia odstapienia
'zuzytego' programu komu innemu.

Nic wiecej nie mozesz zrobic - pacta sunt servanda.
Do jakiej umowy przystapiles, takie przyjales ograniczenia.

Maciek

12. Data: 2001-10-15 12:13:15

Od: <b...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
To jeszcze raz ja.
Odpowiem tak:
11.Es gilt das Recht der Bundesrepublik Deutschland.

12. Sie dürfen ************* weder vermieten noch verleihen, aber
Sie dürfen die Rechte dieser Lizenzbestimmungen auf Dauer an einen anderen
übertragen, vorausgesetzt, das Sie ********** zusammen mit allen
Kopien des Freischaltcodes und dem gesamten Begleitmaterial übertragen und der
Empfänger sich mit diesen Lizenzbestimmungen einverstanden erklärt.

-co mniej więcej oznacza:

..obowiązuje prawo RFN

..nie można (programu) wynając lub wypożyczyć, lecz możecie Państwo prawa
wynikające z tej licencji przelać na stałe na inną osobę, pod warunkiem, że
przekaże Pani, Pan, ten "program" razem z wszystkimi kopiami kodu oraz
materiałem towarzyszącym na nowego odbiorcę, a osoba ta oświadczy, że zgadza
się postanowieniami tej licencji.

Sprawa odsprzedaży programów ma tutaj długą brodę, a to jest efekt prawny
obowiązujący wszystkie programy wchodzące na rynek niemiecki. Nie wierzę. że w
Polsce obowiązują inne przepisy, tym bardziej że nie może to być sprzeczne z
postanowieniami UE.

Co do gramatyki....... no cóż

13. Data: 2001-10-19 17:54:29

Od: "Wenza" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Miarą człowieczeństwa jest gotowość do niesienia pomocy innym"
Dziękuję
Wenza

www.wenza.artysta.pl \ w...@a...pl \ w...@p...gazeta.pl
PAJĘCZAKI Wirtualna Społeczność Inwalidów, ich Krewnych i Znajomych

Użytkownik <b...@w...de> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...

(Telepraca) nauka i praca
Skoki na główkę