"Ostre" przyprawy - pytanie

1. Data: 2003-07-11 14:45:43

Temat: "Ostre" przyprawy - pytanie
Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Dosc czesto serwuje w domu (jak mam czas) potrawy egzotyczne typu
chinskie,meksykanskie itp.
do ktorych uzywa sie dosyc ostrych przypraw .Dzisiaj po raz kolejny zrobilem
fasolkie po meksykansku i....."moi konsumenci" stwierdzili ze jest zbyt
lagodna.Ostatnio od Magdy B. dostalem paprykie ostra meksykanska ale
skonczyla sie .Mialem tez i Chili w proszku ale aktualnie nie moge znalesc w
sklapach.
Moje pytanie to: Czy sa jeszcze (dostepne w polkich sklepach) inne przyprawy
ostre tego typu i moze jeszce ostrzejsze niz Chili?

Stanislaw z Gdanska
GG 3068281
Idea 503-65-72-29

1. Data: 2003-07-11 14:49:59

Temat: Re: "Ostre" przyprawy - pytanie
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moje pytanie to: Czy sa jeszcze (dostepne w polkich sklepach) inne przyprawy
> ostre tego typu i moze jeszce ostrzejsze niz Chili?

a probowales pieperzu krajenskiego ??? ostry jak diabli :)
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-07-11 14:54:36

Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiku" <s...@r...pl> napisał w wiadomości

> a probowales pieperzu krajenskiego ??? ostry jak diabli :)
> wiku
>E....no nie ! Ale to przyprawa pieprzowata .Chodzi mi bardziej o
paprykowate ....(chyba tak to mozna nazwac)
Ale dzieki Nazwe zapamietam.

Stanislaw Gdansk

1. Data: 2003-07-11 14:56:51

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stanislaw wrote:

> Użytkownik "wiku" <s...@r...pl> napisał w wiadomości

> przyprawy

> paprykowate ....(chyba tak to mozna nazwac)

no moim zdaniem przyprawa ta jest w smaku duzo bardziej paprykowata niz
pieprzowata (ze posluze sie twoja terminologia)
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-07-11 14:56:59

Od: "amigo" <a...@u...klub.chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a probowales pieperzu krajenskiego ??? ostry jak diabli :)
> wiku

idealny jest sambal oelek, papryki Jalapeno oraz czuszka (suszona papryka
wegierska)

1. Data: 2003-07-11 15:17:00

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> no moim zdaniem przyprawa ta jest w smaku duzo bardziej paprykowata niz
> pieprzowata (ze posluze sie twoja terminologia)

kajenski jest zdecydowanie paprykowy :)
a poza tym ostatnio sie nawet maklowicz wypowiadal o chilli.. ze lepsza jest
mieszanka chilli niz to co zwa chilli i sprzedaja :)
poza tym doskonaly jest sos firmy vifon.. dostepny jest w realu m.in. nie wiem
czy w innych hipermartetach bo u nas jest tylko on :) jest bardzo gesty i
malenki sloiczek starcza na dluugo
poza tym ja kupuje sobie papryczki ostre i susze.. pozniej dodaje kawaleczek do
dania jak sie je przyrzadza..

pozdrawiam
Marzena

1. Data: 2003-07-11 15:17:44

Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

oraz czuszka (suszona papryka
> wegierska)
>
> Apropo czuszki...Mam takowa w sloiku.Ale tak na pewno to nie wiem jak ja
prawidlowo "uzywac".
Do tej pory krajalem w mala kosteczkie i wrzucalem do potrawy ale
powiedziano mo ,ze to nie tak tylko prawdziwego sposubu nie podano mi.

Stanislaw Gdansk

1. Data: 2003-07-11 15:23:23

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do tej pory krajalem w mala kosteczkie i wrzucalem do potrawy ale
> powiedziano mo ,ze to nie tak tylko prawdziwego sposubu nie podano mi.

jesli mowa o suszonej to ja do wielu potraw dodaje ja w calosci, np. do
gulaszu , na koncu gotowania wyjmuje a smak pozostaje w garnku
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-07-11 15:59:08

Od: "MaZi" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stanislaw" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Moje pytanie to: Czy sa jeszcze (dostepne w polkich sklepach) inne przyprawy
> ostre tego typu i moze jeszce ostrzejsze niz Chili?

nic nie wspominasz o tabasco, celowo czy nie uzywales jeszcze ;-)
--
Mariusz a.k.a MaZi at m...@h...pl
GG 1199353

1. Data: 2003-07-11 16:13:12

Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nic nie wspominasz o tabasco, celowo czy nie uzywales jeszcze ;-)
> --
> Mariusz a.k.a MaZi at m...@h...pl

Faktycznie!! Mialem w domu buteleczkie tabasko ale bylo to w czasach kiedy
do kuchni wchodzilem tylko cos zjesc a nie gotowac.Teraz mi
przypomniales.Musze sie za ta przyprawa rozejrzec po sklepach.Faktycznie jak
pamietam kilka kropel zbijalo z nog.

Stanislaw Gdansk

Ciekawy szpinak
zrobiłam wiśnie z cynamonem
Pomysł na szybki wegetariański obiad?
Grzyby
Kochani chyba udalo mi sie powrocic.....(OT)