Ostrokrzew

1. Data: 2002-11-08 19:23:04

Temat: Ostrokrzew
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostrokrzew Mezerwy postanowił wreszcie zaowocować - ale jagody wciąż są bardziej
zielone
niż czerwone. Jest szansa na zmianę barwy?

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2002-11-08 19:48:11

Temat: Re: Ostrokrzew
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ostrokrzew Mezerwy postanowił wreszcie zaowocować - ale jagody wciąż są
bardziej zielone
> niż czerwone. Jest szansa na zmianę barwy?

Nie wiem, czy liczysz na jakieś szczególne zastosowanie?
Bo w swoich szpargałach zielarskich takiego nie znajduję.
:-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

3. Data: 2002-11-08 19:56:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message news:aqh4e1$ch1$1@news.gazeta.pl...
> bardziej zielone
>
> Nie wiem, czy liczysz na jakieś szczególne zastosowanie?
> Bo w swoich szpargałach zielarskich takiego nie znajduję.
> :-)

??? Po prostu liczę na ten opisywany w rozmaitych książkach z zachwytem kontrast -
czerwone jagody na tle ciemnozielonego listowia. Jeść nie zamierzam:-)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2002-11-09 07:56:45

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ??? Po prostu liczę na ten opisywany w rozmaitych książkach z zachwytem
kontrast -
> czerwone jagody na tle ciemnozielonego listowia. Jeść nie zamierzam:-)

I słusznie, gdzieś przeczytałam, że jagody ostrokrzewu są trujące.

> Pozdrawiam, Basia.

Czy te ostrokrzewy są dwupienne?

Pozdrawiam

Marta

5. Data: 2002-11-09 20:28:53

Od: "Beata Werońska" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdaje się, że dwupienne, tak czytałam. Ja mam jeden, niestety nieznanej płci
i nie wiem czy dokupić mu chłpczyka czy dziewczynkę. Moze wiecie jak
rozpoznać płeć?

Pozdrówka

Beata Werońska

6. Data: 2002-11-10 11:23:38

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Beata Werońska" <b...@s...pl> wrote in message
> Zdaje się, że dwupienne, tak czytałam. Ja mam jeden, niestety nieznanej płci
> i nie wiem czy dokupić mu chłpczyka czy dziewczynkę. Moze wiecie jak
> rozpoznać płeć?

Jeśli nie kwitnie, to nie masz szans. :-( Jeśli kwitnie, to trzeba sprawdzić, czego
brakuje w kwiatku - słupka czy pręcików. Ale to i tak niepewna sprawa.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2002-11-11 10:21:11

Od: "Stanisław Midera" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy te ostrokrzewy są dwupienne?
Mam posadzony 4(5?) lat temu pojedynczy krzak ostrokrzewu,
ktory drugi rok z rzedu obwicie kwitnie (biale kwiatki) i jesienia
dojzale owoce przebarwiaja sie na czerwono-pomaranczowy kolor.
Na krzewie utrzymuja sie przez cala zime i dopiero wiosna zaczynaja
ciemniec (brazowieja) i stopniowo opadaja - ale jesli sie ich nie usuwa,
to pozostaja na krzewie prawie do kwitnienia.
Krzew wyglada wspaniale na tle bialego sniegu.
Co wazniejsze, zima czy tez juz jesienia mozna scinac pojedyncze
galazki masowo oblepione jaskrawymi owocami i wstawiac do wazonu.

Boje sie tylko ostrzejszych zim, poniewaz posadzilem go w niezbyt
zacisznym miejscu. Roslin w ogrodzie nie ocieplam, staram sie dobierac
rosliny zimujace u nas w gruncie, a ewentualne korekty niech robi natura.

Pozdrawiam,
Stanley.

8. Data: 2002-11-11 11:10:35

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stanisław Midera" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Co wazniejsze, zima czy tez juz jesienia mozna scinac pojedyncze
> galazki masowo oblepione jaskrawymi owocami i wstawiac do wazonu.

Nie gniewaj się, ale czy Ty nie piszesz o ogniku szkarłatnym? Nie mam
żadnych podstaw aby to podejrzewać, ale jakoś mi się tak skojarzyło.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

9. Data: 2002-11-11 19:53:46

Od: "Stanisław Midera" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie gniewaj się, ale czy Ty nie piszesz o ogniku szkarłatnym? Nie mam
> żadnych podstaw aby to podejrzewać, ale jakoś mi się tak skojarzyło.

Zdaje sie, ze zapadlem juz w sen zimowy:-))
Jak najbardziej masz racje.
Krzew ktory opisywalem to oczywiscie ognik szkarlatny.
Pozdrawiam wszystkich,
Stanley.

10. Data: 2002-11-12 21:11:08

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja spieszę donieść, że tydzień niższych temperatur zdziałał cuda (czy to
temperatury???)
i jagody się przebarwiły na czerwono. I są piękne!

Pozdrawiam, Basia.

trzmielina
sadzonki winorośli
pytanie o zwalcznie komarów
Doświetlanie kwiatów zimą w mieszkaniu...
@ Masz oczko wodne ? ? ?