Ostrzenie wierteł

1. Data: 2004-10-01 18:14:34

Temat: Ostrzenie wierteł
Od: "MJ" <kocityno.usuńtąnazwę@kki.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam uprzejmie Szanownych Grupowiczów

Mam nietypowy problem, nie znalazłem grupy o narzędziach czy majsterkowaniu.
Kupiłem przystawkę do ostrzenia wierteł firmy Proma (Czechy) nr kat.
25000036 za 59 zł i nie wiem jak się nią posługiwać. Jest to przystawka do
szlifierki stołowej dwutarczowej. Z przodu jest blaszka o regulowanej
wysokości z ząbkiem który nieznacznie wchodzi w zwój wiertła, jakie jest jej
zastosowanie i jak ją używać oraz regulować? Z góry jest docisk wiertła ze
sprężynką i jak go się dokręci to nie można wiertła obracać. Czy i jak
obracać w tej przystawce wiertło podczas ostrzenia? Jest możliwość
ustawienia kąta w pionie przy pomocy wyskalowanego kątomierza, czy podczas
ostrzenia trzeba obracać całą przystawką też w poziomie? Dodam, że ostrzenie
wiertła "w ręku" kończy się u mnie zawsze jakimiś cudacznym naostrzeniem
krawędzi tnących i wiertło ślizga się po metalu zamiast wiercić otwór.

Z poważaniem
MJ

1. Data: 2004-10-01 18:32:06

Temat: Re: Ostrzenie wierteł
Od: "Robert" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sugeruję pl.misc.budowanie.
Tutaj raczej firanki odkurzacze i takie tam ...

Robert

1. Data: 2004-10-01 21:36:18

Od: "yamma" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MJ" <kocityno.usuńtąnazwę@kki.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wiertła "w ręku" kończy się u mnie zawsze jakimiś cudacznym naostrzeniem
> krawędzi tnących i wiertło ślizga się po metalu zamiast wiercić otwór.

Ciężko tak wirtualnie wytłumaczyć. Generalnie wiertła ostrzy się przystawiając
krawędź tnącą do tarczy i obracając je płynnie w prawo szlifuje się resztę
stożka. Potem tak samo z drugą krawędzią. Oczywiście trzeba pamiętać o
zachowaniu czubka wiertła na jego środku. Obrót poziomy i pionowy przystawki jak
się domyślam służy do ustawienia odpowiedniego kąta ostrza (krawędź tnąca
równolegle do tarczy). Ząbek pewnie służy do przytrzymywania łysinki (tak chyba
się nazywa boczna, spiralna krawędź wietła) podczas obrotu wiertła.
yamma

www.REPRODUKCJE.com == OBRAZY
kosztorys
Smugi na parkiecie [czyszczenie]