Oswietlenie roslin - byc moze NTG

11. Data: 2001-09-29 09:03:40

Temat: Re: Oswietlenie roslin - byc moze NTG
Od: k...@p...onet.pl (Krysia) szukaj wiadomości tego autora

> > Zagraj z finalistkami
> > Miss Polonia [ http://miss.onet.pl/start.html ]
>
> W co zagrac?

Uff, zawsze jakas latke przypna :))
Pograc to bym pograla, ale jakis wirusek, tym razem mnie, dopadl i po
wszelkich zabawach :(((

Pozdrawiam z katarkiem
Krysia

12. Data: 2001-09-29 09:20:20

Temat: Re: Doswietlenie roslin
Od: k...@p...onet.pl (Krysia) szukaj wiadomości tego autora

From: "Bioniclady" <b...@p...onet.pl>
Subject: Oswietlenie roslin - byc moze NTG

> Potrzebuje
> zainstalowac dodatkowe oswietlenie dla roslin doniczkowych trzymanych w
domu. Jaki rodzaj lampy (uprzedzam, jestem kompletna lama w
> tym zakresie) polecilibyscie do zastosowan domowych?

A w ogóle jak sporzadzic takie doswietlanie ?
W róznych gazetkach tylko o tym napomykaja [Kwiaty, Majster], ale nic
konkretnego.
Sytuacja moich zielonych lokatorów, jak juz wspominalam na grupie, w zimie
jest tragiczna. Sukalam na sieci ... , ale albo braklo mi wyobrazni co do
hasel, albo takich informacji akurat brak [moze jezyki obce sie klaniaja].
Rozumie to jako stelaz - stojak, oprawka, neonówka [taki jak w szpitalach -
z niebieskim swiatlem], wlaczany o odpowiednich godzinach. Czy mozna wtedy z
pokoju korzystac, jakie odleglosci od roslin, gdzie postawic - przeciez nie
zamiast okna ? Nie smiejcie sie, to sa dla mnie powazne problemy. Kolekcja
sie powieksza, a po zeszlej zimie prawie sie wykonczyla z powodu malej
ilosci swiatla. Wilgoc zapewnilam. Temperatury w pokoju obnizyc nie moge z
powodu braku drzwi [kwatera - lepiej nic nie ruszac]. Pozostaje regulacja
oswietlenia.
Rosliny dostana listo - kretu od moich pomyslów.

Pozdrawiam
Krysia

13. Data: 2001-09-29 16:05:28

Od: "Pawel Garski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze bardzo:
http://www.aquanet.de/sylvania/English/GROLUX.HTM -Swietlowka GRO-LUX
(IMHO najlepsza i przy tym tania)
http://www.eur.lighting.philips.com/products/group_1
/products/5278.shtml
-swietlowka Aquarelle
http://www.arcadia-uk.com - porducent swietlowek
http://www.hagen.com/ - swietlowki (dla roslin dobra np. Aqua-Glo)
http://www.aquabotanic.com/lightcompare.htm -Porownanie zrodel swiatla
Wiekszosc tych swietlowek do ktorych linki wypisalem sa przeznaczone do
oswietlenia akwarium. Jednak dla zwyklych roslin takze sa odpowiednie.
Najlatwiej dostac je w sklepach akwarystycznych. Niestety kosztuja
drozej niz zwykle swietlowki dlatego polecam stosowanie statecznikow
elektronicznych. Dzieki nim swietlowka dziala dwa razy dluzej, pobiera
mniej pradu i mniej sie nagrzewa. Przy zwyklych statecznikach i
elektronicznych bez cieplego startu nalezy wlaczac swietlowke jak
najrzadziej (tzn. nie wlaczac i wylaczac co chwile dla zabawy). Poniewaz
wlasnie podczas zaplonu swietlowki zuzywaja sie najbardziej. Lepsze
stateczniki elektroniczne maja mozliwosc regulacji jasnosci od 3% do
100%.

http://gened.emc.maricopa.edu/bio/bio181/BIOBK/BioBo
okPS.html -fotosynte
za (takze wykres - fale jakiej dlugosci sa wykorzystywane najefektywniej
w procesie fotosyntezy, w zaleznosci od pigmentu)
http://www.bios.niu.edu/sims/metabolism/metabolism16
.htm -wykres dla
chlorofilu A i B
Pawel Garski
http://3dsound.zut.pl - dzwiek 3D
http://garski.republika.pl/ - Fotki, rosliny owadozerne

14. Data: 2001-10-01 06:42:56

Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 29 Sep 2001 18:05:28 +0200, "Pawel Garski"
<g...@p...onet.pl> wrote:

>http://www.aquabotanic.com/lightcompare.htm
niestety link nie dziala, a na www nie bardzo widze ten artykul
--
Marek

15. Data: 2001-10-01 16:05:05

Od: "Pawel Garski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Nazarko" wrote:

> niestety link nie dziala, a na www nie bardzo widze ten artykul

U mnie jest ok. Jak chesz moge spakowane wyslac na priva.

16. Data: 2001-10-01 16:16:35

Od: "Pawel Garski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia" wrote:
> [...]
szpitalach -
> z niebieskim swiatlem], wlaczany o odpowiednich godzinach.

Nie wiem jakie rosliny trzymasz. Ja mam owadozerne wiec nie ma problemu,
wystarczy jakas oprawke nad terrarium zamontowac i jest ok. Do wiekszych
roslin trzeba by stojak. Jak jest kat przeznaczony na rosliny to dobra
byla by ozdobna oprawka powieszona na lancuchach (przymocowana do
sufitu - cos takiego: http://www.arcadia-uk.com/images/J-home.gif). Sa
takie gotowe lampy do akwarium. Calkiem ladnie to wyglada. Jak rosliny
stoja na parapecie to taka lampa tez powinna byc ok.

> Czy mozna wtedy z pokoju korzystac,

Jasne, dlaczego nie. Czy jak zapalasz swiatlo to zawsze wychodzisz z
pokoju? ;-)

>jakie odleglosci od roslin, gdzie postawic - przeciez nie
> zamiast okna ?

Odleglosci w zaleznosci od typu oswietlenia. Tylko nie za blisko zeby
roslin nie przysmazyc.

17. Data: 2001-10-03 06:05:53

Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 1 Oct 2001 18:05:05 +0200, "Pawel Garski"
<g...@p...onet.pl> wrote:

>U mnie jest ok. Jak chesz moge spakowane wyslac na priva.

Podeslij, z checia poczytam (wytnij z adresu nospam)

The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name
changed, or is temporarily unavailable.

Please try the following:

If you typed the page address in the Address bar, make sure that it is
spelled correctly.

Open the www.aquabotanic.com home page, and then look for links to the
information you want.
Click the Back button to try another link.
Click Search to look for information on the Internet.

HTTP 404 - File not found
Internet Explorer

--
Marek

18. Data: 2001-10-04 19:25:06

Od: j...@c...pl (Jan P. Ciecinski) szukaj wiadomości tego autora

> "Marek Nazarko" wrote:
> >
>http://www.aquabotanic.com/lightcompare.htm

link zadziała, gdy go skrócimy do:
www.aquabotanic.com
Pozdrawiam, Jan

19. Data: 2001-10-05 05:49:18

Od: Marek Nazarko <m...@n...bigfoot.com> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Oct 2001 21:25:06 +0200, j...@c...pl (Jan P. Ciecinski)
wrote:

>link zadziała, gdy go skrócimy do:
>www.aquabotanic.com
>Pozdrawiam, Jan

niestety nie zadziala poprawnie, bo chcemy wyswietlic artykul o
oswietleniu, a on zostal stamtad skasowany
Kolega wyslal mi go juz na priv, wiec sprawa zamknieta.
--
Marek

Kiedy posadzić?
Podziękowania