Osy-gniazdo w ziemi !!!

1. Data: 2002-09-12 06:27:06

Temat: Osy-gniazdo w ziemi !!!
Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam "MALUTKI !!" problem.

W sadzie osy założyły gniazdo w ziemi.
Jak się ich pozbyć ??

Niestety nie mogę zrobić tego żadnymi środkami chemicznymi gdyż dwa metry dalej
mam pasiekę i wytrułbym pszczoły.

W grę wchodzi "wymordowanie" całego gniazda.
Nie chciałbym się komukolwiek narazić mordując osy ale pozbyć się ich muszę
koniecznie z kilku powodów:
- zabierają pszczołom miód, który jest dla nich (pszczół) pokarmem na całą
zimę - grozi to osypaniem pszczół;
- wejście do sadu po owoce stało się ryzykowne.

Jeśli znacie jakąś metodę, np. zalanie gniazda czymkolwiek (tylko nie
toksycznym - pszczoły !!) proszę o poradę.

Pzdr.
Śmiech

2. Data: 2002-09-12 07:00:12

Temat: Re: Osy-gniazdo w ziemi !!!
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak się ich pozbyć ??

Czesc,

Z pamietnika ogrodnika.

Podlacz do gniazda waz i wlewaj wode pod takim cisnieniem zeby gniazdo
przez 10-15 minut bylo wypelnione woda. Po tym fakcie osy na pewno
stwierdza, ze ich wejscie do domku nie jest zbyt pewne i zrobia sobie
drugie. Zajmie im to okolo 1 dnia. Wtedy wlewasz wode w drugi otwor. Ten
poprzedni posluzy Ci jako wodowskaz. Trzeciego dnia wejsc juz jest trzy.
Cala czynnosc powtarzasz.
Nie wiem co sie dzieje 4 dnia bo nie wytrzymalem i kupilem jakis plyn z
rozpylaczem i zalatwilem sprawe szybko.
Stwierdzam tylko ze kazdego dnia os bylo coraz mniej.

Ja musialem wyniszczyc swoje osy poniewaz dzieci pierwsze znalazly gniazdo
i wzbudzily w osach agresje. Dopoki nie wiedzielismy ze osy tam sa zadna
nikogo nie uzadlila.

A jesli chodzi o pszczoly to mozliwe jest utrzymanie rodziny bez
faszerowania ich "lecznicza chemia"?

Pozdr.

D.P.

3. Data: 2002-09-12 08:57:37

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podlacz do gniazda waz i wlewaj wode pod takim cisnieniem [...]

To moze byc niebezpieczne moze lepiej uzyc gasnicy sniegowej.
Poczytaj tez:
http://www.muratordom.pl/56BD46E9463C404489E53BBB4F0
43B33_ACCF479A2E8F4A92
948B2E44C4596869.htm

--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

4. Data: 2002-09-12 09:14:03

Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak się ich pozbyć ??
>
> Niestety nie mogę zrobić tego żadnymi środkami chemicznymi gdyż dwa metry

Kiedyś zniszczyłem dwa gniazda os w ziemi zasypując otwory zwykłą mąką . Osy
ubabrały się nią do tego stopnia, ze nie były w stanie latać. Mąkę
poroznosiły w głąb korytarzy, az do gniazda i to był ich koniec.
Byłem tez świadkiem, jak kolega zniszczył gniazdo os w szparze pod dachem
przy pomocy odkurzacza. Wściekle atakowały przedłużoną końcówkę rury i
wpadały do środka. Pózniej rozsypał troche mąki , którą wciągnął do środka
okurzacza, zeby się "utaplały", wysypał skłębiony rój na ziemię i je
zwyczajnie zadeptał. Brrr

Lech

5. Data: 2002-09-12 10:35:16

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> A jesli chodzi o pszczoly to mozliwe jest utrzymanie rodziny bez
> faszerowania ich "lecznicza chemia"?

Nie wiem o jakie "faszerowanie" chodzi.
Ja osobiście zakładam w ulach na jesieni na 3-6 tygodni lekarstwo chroniące
przed warrozą.
Innej chemi pszczołom nie dawkuję.

Pzdr.
Śmiech

6. Data: 2002-09-12 10:45:59

Od: "Krzysztof Jakimowicz" <k...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maiałe ten sam problem - nieopatrznie wrąbałem się na takie gniazdo grabiąc
ziemię między drzewkami brzozy.
Wyleciały na mnie jak na bajkach z Bolkiem i Lolkiem jak fontanna. Dopadło
mnie klka, kilkanaście, jestem na te gady uczulony więc, pogotowie, sterydy
i tydzień z głowy.

Nie jest to ekologiczny sposób - więc, dalej można nie czytać.

Świeca dymna na krety oraz tkanina nasączona benzyną załatwiła raz a dobrze
całe gniazdo. Dalej grabię ziemię miedzy brzózkami.

Muszki owocówki w kuchni.Ratunku.
małpie drzewko i dziwka
literatura
Lanie wody