Re: Ot taka scenka...

From: "darek miauu" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Ot taka scenka...
Date: Sun, 21 Mar 2004 00:03:46 +0000 (UTC)

jbaskab <j...@o...pl> napisał(a):

> Jedno jest pewne: Pan z kijem bejsbolowym, będący na co dzień właścicielem
> BMW Z4, willi na mazurach i trzech domów pod Warszawą na pewno ma
> przemyslenia na termaty ekonomiczne wyzszej jakości niż ja

Otóż, droga Asiu, nic nie jest pewne i to jest jedyne, co jest pewne.
Bogactwo można nabyć i stracić. Stan posiadania nie ma się nijak do jakości
przemyśleń, nawet tych ekonomicznych. Gdyby było inaczej, to albo
profesorowie ekonomii byliby miliarderami, albo miliarderzy wykładaliby na
uczelniach. Zastanawiałaś się kiedyś, dlaczego tak nie jest?

Materializm nie jest dla mnie modelem życiowym, choć nie oznacza to, iż
wyrzekam się jakichkoliwek dóbr. Po prostu, w moim wypadku, stan posiadania
jest bardzo nisko w hierarchii moich wartości.

Rzeczywiście, w swoim pierwotnym wpisie nie wyśmiewałaś się z tego
człowieka, zastanawiające było jedynie to, iż od razu założyłaś, że jego
życie jest gorsze niż Twoje, bo jest gorzej ubrany niż Ty.
Między wierszami powiało materializmem, którym się brzydzę, zaś wszelkich
znajomych, którzy podzielają taki pogląd, nie szanuję. To tyle.

Pozdrawiam,
Darek.