Re: Oto słowa prawdziwe !!

From: Przemysław Dębski <p...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Oto słowa prawdziwe !!
Date: Tue, 18 Oct 2011 02:43:55 +0200

K. pisze:

> najwyrazniej od panstwa polskiego, jak sie okazuje za niezgodne z
> prawem zatrzymanie prawa jazdy (brak podstawy prawnej) przez okres
> taki a taki.
>
> to, ze narkotest Coś wykazał, nie oznacza, że wykazał poprawnie. Jak
> to się okazało w praniu.

Faktem jest że jeśli coś wykazał nie oznacza że wykazał poprawnie,
natomiast same wykazanie powoduje konsekwencje zawarte w prawie.
Dokładniej odebranie prawka i dalsze badania. Dalej mówimy o
przetrzymaniu ponad ustawowy czas prawka. Ale nie o przetrzymaniu "bo
tak", tylko o przetrzymaniu ponieważ badania się przedłużyły. Tu
sytuacja się odwraca. Aby możliwe było wydanie prawa jazdy, potrzebna
jest podstawa. Pytanie, czy wystarczającą podstawą jest możliwość
przetrzymywania przez góra miesiąc, którą przewiduje prawo. To jest
litera prawa, którą sąd nie jest związany, a który może i musi brać pod
uwagę tzw. duch prawa czyli cel któremu dane prawo służy. W tej sytuacji
i polskich realiach, mimo że litera prawa stoi po naszej stronie, tak na
prawdę nie wiem kogo i za co należało by pozwać by spełnić Twój
scenariusz skutecznie, bo pozwać można każdego o cokolwiek ze skutkiem
korelującym z rozkładem Gaussa ;)

Na post po zbóju zaprosił
P.D.