Ouzo - jak podawac?

1. Data: 2004-09-21 12:31:03

Temat: Ouzo - jak podawac?
Od: "Pawel" <p...@n...ld.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem ze mozna na wiele sposobow ale najbardziej powszechnym jest dodawanie
zimnej wody.

Ale w jakiej proporcji? Jakos nie moge tego nigdzie znalezc...

Pozdrawiam,

Pawel

1. Data: 2004-09-21 12:52:44

Temat: Re: Ouzo - jak podawac?
Od: "msokolska" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja to pilam w Grecji z sokiem pomaranczowym

1. Data: 2004-09-21 13:34:11

Od: Vefour <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zimnej wody.
>
> Ale w jakiej proporcji? Jakos nie moge tego nigdzie znalezc...

ufff, jeden z najgorszych alkoholizmow mego zycia. dawno temu w turcji, na
lokalnym weselu. koszmar. oni do butelki dolewali bardzo niewiele wody
(jak szkoci do whisky :), wsadzali w to kawałek sznurka z papieru i
podpalali. Twierdzili, że smak się łamie. Nie wiem, czy się złamał, na
pewno upijał ....
--
Vefour.pl

1. Data: 2004-09-21 14:01:08

Od: "Trafak" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel" <p...@n...ld.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zimnej wody.
>
> Ale w jakiej proporcji? Jakos nie moge tego nigdzie znalezc...

Grecy dodają lód, albo zimną wodę w proporcjach ok 1/3 ouzo i 2/3 lodu/wody
niektórzy zaś preferują sok pomarańczowy, ale to raczej turyści
Trafak

1. Data: 2004-09-21 14:21:32

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Pawel" <p...@n...ld.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> zimnej wody.
>
> Ale w jakiej proporcji? Jakos nie moge tego nigdzie znalezc...

W jednej greckiej restauracji dostajemy zawsze po jedzeniu ich "coctail" i
to jest Ouzo z jakims czerwonym sokiem. Niestety nie pytalam z czym to
mieszaja. Moze warto sprobowac z wisniowym lub z winogron?

Monika

1. Data: 2004-09-21 14:47:54

Od: "eM eL" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel <p...@n...ld.onet.pl> napisał(a):

> Wiem ze mozna na wiele sposobow ale najbardziej powszechnym jest dodawanie
> zimnej wody.
>
> Ale w jakiej proporcji? Jakos nie moge tego nigdzie znalezc...

Ouzo (albo arak czy raki) z
sokiem pomaranczowym
sokiem grejpfrutowym
coca-cola
woda
mniej wiecej 1 czesc ouzo na 2 czesci dodatkow plus lod.

2 czesci ouzo
1 czesc jakiegos slodkiego likieru byle nie ziolowego
1/2 czesc kawy neski
1 czesc mleka albo slodkiej smietanki
Dobrze zmiksowac na pianke (frappe), posypac cynamonem.

Dobra jest tez goraca herbata z ouzo, albo normalna (czarna) mocna herbata,
zaparzona z dwoma gozdzikami i lekko rozgniecionym ziarnem kardamomu, z duza
lyzka ouzo/araku/raki - mniam, mniam w zimie... (herbate mniej slodzic
niz "normalnie", jesli w ogole...)

1. Data: 2004-09-21 17:42:02

Temat: Re: gdzie w Poznaniu?
Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja w Grecji pilam samo Ouzo, bez dodatku wody - pycha i orzezwiajace.
Ale czy ktos wie, gdzie w Poznaniu moge ten trunek kupic? Szukalam juz w
roznych sklepach, ale jakos nigdzie nie widze. Kiedys bylo w Makro, ale wraz
z wejsciem do UE zniknelo - przypadek? :)

Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-09-21 20:20:31

Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zimnej wody.
>
> Ale w jakiej proporcji? Jakos nie moge tego nigdzie znalezc...

Tu w gre wchodza osobiste preferencje, niektorzy nie dodaja wody, a inni
dolewaja jej duzo.

Atena Smolińska

"If you're not dancing, you're wasting your feet."

1. Data: 2004-09-22 08:54:37

Od: piotr <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 21 Sep 2004 16:21:32 +0200, na pl.rec.kuchnia, Monika Biermann
napisał(a):

> W jednej greckiej restauracji dostajemy zawsze po jedzeniu ich "coctail" i
proszę o bliższe namiary tej knajpki

Kurczak z grzybami i bambusem
Papryka na zimę
Maklowicz w necie :]