Owsiki?

1. Data: 2005-10-07 09:14:40

Temat: Owsiki?
Od: "adam" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak samemu rozpoznac owsiki? Jest swiad, mimo ze sie nie drapie. Jest to swiad
nie samego udbytu, ale skory miedzy posladkami za odbytem. Skora ta jest jakby
lekko zaczerwieniona. Swiad ten jest wyrazny w nocy, natomiast w dzien jest malo
zauwazalny. Natomiast nasila sie po podtarciu odbytu, czyli po mechanicznym
podraznieniu. Takie same objawy ma dwoch domownikow i wystapily u nich
rownoczesnie. Wczesniej korzystali na wakacjach z basenu itp. U kobiety
zauwazalny jest tez lekki swiad w okolicach pochwy, ale nie w samej pochwie.

2. Data: 2005-10-07 09:25:00

Temat: Re: Owsiki?
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adam" <r...@p...onet.pl>

> Jak samemu rozpoznac owsiki?

Zrob/cie badania a watpliwosci beda rozwiane:)

Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron

3. Data: 2005-10-07 09:34:19

Od: "adam" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "adam" <r...@p...onet.pl>

> Zrob/cie badania a watpliwosci beda rozwiane:)

Gdzie i w jaki sposob robi sie te badania? Ponoc owsiki moga spowodowac
zapalenie wyrostka robaczkowego. Czy to sie potwierdza?

4. Data: 2005-10-07 09:40:55

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Dowiedzialem sie w ambulatorium, ze w celu stwierdzenia owsikow bada sie kal. A
w Internecie czytam, ze to badanie jest nieskuteczne. Wiec jak to jest?

5. Data: 2005-10-07 09:48:51

Od: "Zoka" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupujesz w aptece sterylny pojemnik na kał, robisz kupkę i zanosizz do
sanepidu lub labolatorium.
Ewentualnie od lekarza rodzinnego pobierasz skierowanie na badania. chociaż
to już dłużej trwa.
Chyba tak to wygląda.
Ale jak na moje oko to nie bardzo bym na owsiki stawiała.
Przy owsikach w szczególności swędzy okolica odbytu, a czy towarzyszy temu
zaczerwienienie to nie wiem.
Może się mylę.
Najlepieuj zrobić badania i obawy miną :)

6. Data: 2005-10-07 10:03:41

Od: "Zoka" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Dowiedzialem sie w ambulatorium, ze w celu stwierdzenia owsikow bada sie
kal. A
> w Internecie czytam, ze to badanie jest nieskuteczne. Wiec jak to jest?

Szczerze powiedziawszy to nie znam innego skutecznego sposobu na wykrycie
pasożytów typu owsiki.

7. Data: 2005-10-07 10:05:42

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> kal. A
> w Internecie czytam, ze to badanie jest nieskuteczne. Wiec jak to jest?

Badanie jest skuteczne, tylko leczenie mniej... ale na pocieszenie dodam, ze
czasami owsica ulega "samounicestwieniu";)

8. Data: 2005-10-07 10:06:10

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adam" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Gdzie i w jaki sposob robi sie te badania?

w laboratorium
http://www.zdrowemiasto.pl/modules.php?name=News&fil
e=article&sid=5895&alt=1

> Ponoc owsiki moga spowodowac
> zapalenie wyrostka robaczkowego. Czy to sie potwierdza?

Kto ci to powiedzial????

9. Data: 2005-10-07 10:09:25

Od: "adam" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szczerze powiedziawszy to nie znam innego skutecznego sposobu na wykrycie
> pasożytów typu owsiki.

Czy to musi byc pierwszy kal z nocy czy tez moze byc kolejny, oddany w ciagu dnia?

10. Data: 2005-10-07 10:26:02

Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"adam" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> Jak samemu rozpoznac owsiki?

Moim zdaniem to nie owsiki - raczej:

http://www.info-med.pl/katalog/choroby/indeks/grzybi
ca_odrebna_pachwin.html

Konrad

larwy muchy na rany
Wyniki dobre czy złe?
diagnoza klopotow z tarczyca a suplementy medyczne?
Czy wolno wspolzyc w czasie ciazy?
Badanie TSH 3-cia generacja