Oxis i Beclazone BE jak zażywać?

1. Data: 2004-09-07 15:24:33

Temat: Oxis i Beclazone BE jak zażywać?
Od: "Wtorek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarz zaleca stosować Oxis i potem Beclazone BE do wdychania przy leczeniu
astmy.
Po Oxis ma być minimum 10 minut przerwy i potem Beclazone i na koniec
płukanie ust.
Pytanie mam takie: czy ta przerwa jest taka istotna? Co będzie, jak zażyje
się jeden po drugim bez czekania 10 minut?
I jeszcze pytanko nr 3: czy to płukanie ust jest takie ważne? (jak to zrobić
np. w podróży). Może wystarczy łyk CocaColi zamiast?

pozdrawiam Grupę
J.

2. Data: 2004-09-07 16:49:20

Temat: Re: Oxis i Beclazone BE jak zażywać?
Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oxis, czyli formoterol należy do tzw. długo działających beta-agonistów. To
grupa leków klasycznie stosowana w astmie. Działanie polega na rozszerzaniu
oskrzeli.
Beclazone to lek z grupy sterydów, również klasycznie stosowanej w astmie.
Działanie polega na hamowaniu procesu zapalnego, który jest
współodpowiedzialny za objawy astmy.

Skojarzenie tych dwóch grup leków jest obecnie standardem w leczeniu astmy o
średnim i ciężkim przebiegu. Ich mechanizmy działania wzajemnie się
uzupełniają. Tyle tytułem wstępu.

1. Przerwa pomiędzy zastosowaniem Oxis i Beclazone jest jak najbardziej
uzasadniona. Wynika to z faktu, że Beclazone (drugi lek) lepiej dociera do
mniejszych oskrzeli, kiedy te zostaną uprzednio rozszerzone przez pierwszy
lek (Oxis) i skuteczniej wtedy działa. Te 10 minut to czas, który ma
zapewnić maksymalne rozrzerzenie oskrzeli przez Oxis przed podaniem
Beclazone.

2. Płukanie ust po Beclazone jest również uzasadnione. Lek ten, jak
wszystkie leki z tej grupy działa przeciwzapalnie oraz hamująco na układ
odpornościowy. Jak wiadomo jama ustna jest bogato zasiedlona przez
mikroorganizmy. To, w połączeniu z obniżoną odpornością miejscową często
doprowadza do infekcji, głównie grzybiczych. Płukanie ust służy usunięciu
resztek leku z jamy ustnej.

Nie polecam płukania ust Colą ani innymi napojami tego typu, a to z prostej
przyczyny: Należy przyjąć GENERALNĄ ZASADĘ, że leki miesza się wyłącznie z
wodą!! Nawet jeśli w przypadku konkretnego leku może to nie mieć znaczenia,
to w przypadku innego może być wręcz niebezpieczne dla życia (Przykład:
popijanie popularnych tabletek przeciwbólowych alkoholem może już po jednym
razie skończyć się ostrą niewydolnością wątroby).

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2004-09-08 12:48:07

Od: "agnuk" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jednym
> razie skończyć się ostrą niewydolnością wątroby).

brawo
pięknie opisane jasno i rzeczowo

--
Aga