Oznaczenia nici - ?

1. Data: 2001-09-28 22:15:14

Temat: Oznaczenia nici - ?
Od: c...@p...onet.pl (Ewa R.) szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie grono grupowiczek i grupowiczów :)

Chodzi mi o oznaczenia na kordonkach (z tymi stykam się najczęściej, jako
niepoprawna szydełkująca :) ). Z czym to się je?

Kumam oczywiście, co znaczy waga i długość kordonka w metrach, ale jest tam
też oznaczenie typu 30 tex x 6. Moje pytanie do osób bardziej obeznanych
(przynajmniej ode mnie :) ) brzmi zatem: ki krokodyl? Czy w tym zapisie
zawarta jest tylko grubość nici, czy też i odcień? I ew. od czego pochodzi
skrót "tex" (w tym kontekście, naturalnie)?

Pozdrowienia,
ER czupirek

1. Data: 2001-09-30 08:14:33

Temat: Re: Oznaczenia nici - ?
Od: "Krysia N" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa R." <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
tam
> też oznaczenie typu 30 tex x 6. Moje pytanie do osób bardziej obeznanych
Proponuję napisać do fabryki ARIADNA w Łodzi producenta tych wyrobów.
knnow

1. Data: 2001-09-30 08:17:02

Od: "Krysia N" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czupirek
> [...]
> zawarta jest tylko grubość nici, czy też i odcień? I ew. od czego pochodzi
> skrót "tex" (w tym kontekście, naturalnie)?

pozdrawiam moja pierwsz proba włączenia się w klub.know

1. Data: 2001-10-01 06:22:47

Od: "Justyna Goworek" <j...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co sie orientuje - tex to oznaczenie grubosci nici bawelnianych.
Mysle ze 60 tex x 6 oznacza ze w kordonku jest zwinietych 6 nici grubosci 60
tex? Na pewno nie jest to oznaczenie odcienia ani koloru.
Pozdrawiam
Justyna

Kielbasa
dobre!
SPODNIE DAMSKIE elastyczne-luckra z bawelna- hurtowo
Re: GABBA EXPLOSIVE POWERPLANT (no C)
hc will never die