[P] Mijeule

1. Data: 2003-07-10 18:30:59

Temat: [P] Mijeule
Od: "Krecia" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Potrawa podobno pochodzi ze Szwajcarii, a przepis został wycięty z gazety
"Podróże". Moje właśnie się piecze, ale pachnie tak cudownie, że
postanowiłam się podzielić przepisem, chociaż jeszcze nie wiem jak będzie
smakowało...

60 dag czereśni
250 ml mleka
2 kromki białego chleba bez skórki
3 łyżki mąki
4 jajka
12 dag cukru
cukier waniliowy
łyżka masła

Przygotowanie:
Pokroic chleb w kostkę i zalać mlekiem. Czereśnie opłukać, usunąć ogonki i
wydrylować. Jajka utrzeć z cukrem białym i cukrem waniliowym. Gdy masa
zbieleje, dodać mąkę i, nie przerywając ucierania, mleko z namoczonym
chlebem. Utrzeć składniki na gładką masę i wymieszać z czereśniami.
Formę wysmarować masłem i wlać do niej ciasto. Piec 10 minut w temp. 220 C,
a następnie zmniejszyć temperaturę do 180 C i piec jeszcze 25 minut.

Ciepłe ciasto podawać z zimnym sosem waniliowym lub waniliowymi lodami.

1. Data: 2003-07-10 18:49:19

Temat: Re: [P] Mijeule
Od: "Krecia" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krecia" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> "Podróże". Moje właśnie się piecze, ale pachnie tak cudownie, że
> postanowiłam się podzielić przepisem, chociaż jeszcze nie wiem jak będzie

No i właśnie jem.
Muszę przyznać, że jest bardzo smaczne (choć dla mnie odrobinę za słodkie).
Tylko ciut za długo trzymałam je w piecu, bo wciąż mi się wydawało (gdy
sprawdzałam patyczkiem), że wciąż jest zbyt płynne.
Tak czy inaczej polecam.

mrozenie warzyw i owocow
CFV2: pl.soc.wegetarianizm (glosowanie)
Jaki jest dobre danie z soi