pigulki a dusznosci?

11. Data: 2003-03-29 22:08:10

Temat: Re: P.S. (bylo: Re: pigulki a dusznosci?)
Od: "Andrea " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

dradam <x...@p...onet.pl> napisał(a):

> A nie byloby prosciej wykonac (zamiast tego calego majdanu testow )

To było robione niezaleznie.

> jeden jedyny test na istnienie zatorow , niezaleznie od tego gdzie sie
> one mieszcza ? Jezeli ten test jest dodatni to sie szuka, gdzie te
> zatory sie tworza.

Ale to, ze ja moge miec jakies klopoty z zatorami to moja teoria. Bo te
dusznosci mnie dzis mecza, poszukalam, i znalazlam 'zatorowosc plucna'
(google moim przyjacielem). A zbadanie tego moze byc trudne, bo lekarz
(pamietaj, ze ja zyje w Polsce) niekoniecznie da mi skierowanie na ten test
tylko na podstawie moich teorii wzietych z internetu.

> Niewykluczone.
> Byloby lepiej miec ta kwestie wyjasniona. "zwalanie" niczego i nikomu
> jeszcze nie pomoglo.

Eeee... po prostu sie nad tym nie zastanawialam...

> Choc okresowe "dusznosci" moga byc spowodowane
> cala masa chorob... !

Wiem, wiem. W poniedzialek (mam nadzieje) pojde do lekarza.

A.

12. Data: 2003-03-30 08:08:42

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 29 Mar 2003, Andrea wrote:

> czy zatorowosc nie bylaby gdzies w tych badaniach widoczna.

nie.

dokladnie przypuszczam taka intencje mial dradam

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

13. Data: 2003-03-30 08:09:28

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 29 Mar 2003, Andrea wrote:

> A czy zatorowosc moze trwac kilka miesiecy bez innych objawow, o zejsciu
> smiertelnym nie wspominajac?

jak najbardziej tak

P.

14. Data: 2003-03-30 08:11:12

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 29 Mar 2003, Andrea wrote:

> (pamietaj, ze ja zyje w Polsce) niekoniecznie da mi skierowanie na ten test
> tylko na podstawie moich teorii wzietych z internetu.

zapewne nie bez sensu byloby tez zapytac czy palisz?

P.

15. Data: 2003-03-30 08:14:11

Temat: Re: pigulki a dusznosci?
Od: "Pata" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrea " <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> No wlasnie - na ulotce od pigulek (biore Milvane od roku, w ogole pigulki od
> 6 lat bez przerw - lekarz nigdy nie zalecil odstawienia) jest napisane, ze
> wskazaniem do ostawienia jest m.in. wystapienie dusznosci. A mnie sie dzieje
> cos dziwnego, nawet nie do konca umiem to opisac... Nie tyle jest mi
> duszno/dusze sie, co mam wrazenie, jakbym oddychajac nie wypelniala pluc do
> konca (uczucie jest nieprzyjemne, wywoluje dyskomfort). Musze wziac kilka
> oddechow, zeby pluca sie 'wypelnily'.

Mja siostra ma astmę i dopóki nie dostawała leków nie mogła "do końca płuc
powietrzem wypełnić" Nazywała to podobnie jak Ty. Pamiętam jak dali jej leki ,
to pierwsze raz jak wzięła (tak mi sie wydaje) to była zaskoczona że można tak
oddychać :-) Może dusznosć jest u Ciebie objawem allergi (niekoniecznie odrazu
astmy ;-)) Mój ojciec ma alergie na sierść psa i jak znajdzie sie gdzieś gdzie
jest dużo psó, albo koło legowiska psa (pies śpi w starym aucie) to
momentalnie dostaje ataku duszności.

Pata

16. Data: 2003-03-30 09:39:54

Od: "Andrea " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> napisał(a):

> zapewne nie bez sensu byloby tez zapytac czy palisz?

Nie pale. W zyciu moze z 10-15 papierosow wszystkiego, a i to chyba z 6 lat
temu. Natomiast pala (i to sporo) moi Rodzice.

A.

17. Data: 2003-03-30 09:46:47

Od: "Andrea " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak najbardziej tak

Czy zatorowosc nie jest 'wynikiem' choroby zakrzepowej? Bo tak zrozumialam -
zeby cos w tych plucach stanelo, skads musi przyplynac. Objawow choroby
zakrzepowej nie mam, no i chyba nadmierna krzepliwosc wychodzi w jakichs
badaniach? Bo w styczniu robilam rowniez inne badania (te 'watrobowo-
pigulkowe') i wyniki sa nastepujace:
czas protrombinowy 12 sek, wskaznik protrombiny 100%, INR 1,0;
czas koaliniwo-kefalinowy 32,7 sek, wspolczynik 1,05
ASpAT 15 j, AlAt 19 j (ale te dwa to chyba inna bajka?).
Te wyniki wygladaja na normalne, prawda?

A.

18. Data: 2003-03-30 15:27:01

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 30 Mar 2003 09:46:47 +0000 (UTC), "Andrea "
<a...@N...gazeta.pl> wrote:

>Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> napisa?(a):

>Czy zatorowosc nie jest 'wynikiem' choroby zakrzepowej? Bo tak zrozumialam -
>zeby cos w tych plucach stanelo, skads musi przyplynac.

Niekoniecznie, moze sie po prostu w plucu utworzyc skrzep (lub cala
masa malutkich) .

> Objawow choroby
>zakrzepowej nie mam, no i chyba nadmierna krzepliwosc wychodzi w jakichs
>badaniach?

Nadmierna krzepliwosc wychodzi na przyklad w takich badaniach jak
poziom proteiny C i proteiny S . Obecnosc juz wytworzonych skrzepow
okresla poziom "D-dimer", nie wspominajac o paru innych (fibrinogen
degradation products - FDP) .

> Bo w styczniu robilam rowniez inne badania (te 'watrobowo-
>pigulkowe') i wyniki sa nastepujace:
>czas protrombinowy 12 sek, wskaznik protrombiny 100%, INR 1,0;
>czas koaliniwo-kefalinowy 32,7 sek, wspolczynik 1,05

Wspomniane testy co najwyzej sa dobre do wykrycia ZMNIEJSZONEJ
krzepliwosci. Natomiast sa absolutnie przydatne do badania sytuacji
odwrotnej.

>ASpAT 15 j, AlAt 19 j (ale te dwa to chyba inna bajka?).
>Te wyniki wygladaja na normalne, prawda?

Ale sa bezuzyteczne w przedmiotowej kwestii.

A tak w ogole to warto sie przed wykonaniem testu zainteresowac co on
bada, do czego jest przydatny i jakie sa testu granice wiarygodnosci.

Pozdrawiam

dradam

19. Data: 2003-03-30 16:32:13

Temat: Re: P.S. (bylo: Re: pigulki a dusznosci?)-autopoprawka
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 30 Mar 2003 08:27:01 -0700, dradam
<x...@p...onet.pl> wrote:

>Wspomniane testy co najwyzej sa dobre do wykrycia ZMNIEJSZONEJ
>krzepliwosci. Natomiast sa absolutnie przydatne do badania sytuacji
>odwrotnej.

Sorry, powinno byc :

>Wspomniane testy co najwyzej sa dobre do wykrycia ZMNIEJSZONEJ
>krzepliwosci. Natomiast sa absolutnie nieprzydatne do badania sytuacji
>odwrotnej.

Przepraszam za blad.

Pozdrawiam

dradam

choroba lokomocyjna
Blefarozpazm
srodki przeciwbolowe a alkochol
bakteria...
szukam biznes planu związanego z prowadzeniem gabinetu kosmetycznego