PILNE PYTANIE O MUKOWISCYDOZE !!!!!

1. Data: 2001-12-18 11:27:43

Temat: PILNE PYTANIE O MUKOWISCYDOZE !!!!!
Od: "nelson" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy wynik badania na Mukowiscydoze (badanie na chlorki w pocie)
na poziomie 80 u 3 latka powinien niepokoic?
Podobno powyzej 60 wynik jest nieprawidlowy?
Ludzie napiszcie cos o tym bo nie chce nawet myslec...
To bylo pierwsze badanie, rozumiem, ze nalezy powtorzyc?
Jakie moga byc bezsprzeczne objawy takiej choroby i wogole
prosze o jakies informacje !!!!

PLEASE !!!!!

Piotrek
___________________________
Piotr Medela
PIW Fortech Kraków tel. 0-12 6340191
p...@f...krakow.pl

2. Data: 2001-12-18 13:03:59

Temat: Re: PILNE PYTANIE O MUKOWISCYDOZE !!!!!
Od: "Virge" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

nelson napisał:
> [...]
> To bylo pierwsze badanie, rozumiem, ze nalezy powtorzyc?
> Jakie moga byc bezsprzeczne objawy takiej choroby i wogole

Mukowiscydoza należy do najczęściej występujących wieloukładowych chorób
uwarunkowanych genetycznie rasy białej. Rozpoznawanie mukowiscydozy opiera
się na stwierdzeniu:

a.. zmian w układzie oddechowym, często prowadzących do przeewlekłej
choroby płuc, stwierdzanych badaniem fizykalnym i potwierdzonych badaniem
radiologicznym,

b.. niewydolności zewnątrzwydzielniczej trzustki manifestującej się
zaburzeniami trawienia i zespołem złego wchłaniania tłuszczów i białka,

c.. wyniku testu potowego dokumentującego zwiększone wydalanie jonów Na+ i
CI-; o stężeniu w pocie ponad 60 mmol/l,

d.. obecności mutacji w obrębie genów CFTR,

e.. wywiadu rodzinnego obciążonego występowaniem mukowiscydozy u krewnych
chorego dziecka.

Warunkiem rozpoznania mukowiscydozy jest stwierdzenie co najmniej trzech z
wymienionych powyżej składowych, przy czym wysokie stężenie elektrolitów w
pocie oraz identyfikacja mutacji w genie CFTR na obu chromosomach
homologicznych są kryteriami podstawowymi dla rozpoznania choroby (1, 3, 4).

Wiecej znajdziesz na http://www.muko.med.pl/

Pozdrawiam

Virge

3. Data: 2001-12-18 13:07:36

Od: "Virge" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nelson" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> To bylo pierwsze badanie, rozumiem, ze nalezy powtorzyc?
> Jakie moga byc bezsprzeczne objawy takiej choroby i wogole

Patrz:
http://www.roche.pl/lekarze/leki/pulmozyme/muko_1.ht
ml
http://www.medprakt.pl/matio/mukow.html

Virge

4. Data: 2001-12-18 13:07:36

Od: "Virge" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> To bylo pierwsze badanie, rozumiem, ze nalezy powtorzyc?
> Jakie moga byc bezsprzeczne objawy takiej choroby i wogole

!!!!ROZSTĘPY SKURY!!!!
Ocet jablkowy
Programy do obsługi przychodni
Choroby serca.- dlugie, sorki
Sposob na walke ze sklonnosciami do tycia?