POMOCY! Program do projektowania.

11. Data: 2002-02-20 08:40:49

Temat: Re: POMOCY! Program do projektowania.
Od: "dj" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@p...com> napisał w wiadomości
news:a4u1ue$lhc$1@news.tpi.pl...

> Cena faktycznie nie jest duza.
da sie stworzyc dobry program za nieduze
> pieniadze, a czy jest tak i w tym przypadku, to czekam na recenzje...
> http://ogrody.agrosan.pl/ strona naszej grupy
> http://www.wolski.com.pl/sklep/ z wrzosami

trochę znam tą firmę, mają parę fajnych zabawek, ale raczej dla projektantów
konstrukcji, i architektów.
Generalnie ciekawe.

DJ

12. Data: 2002-02-20 11:22:56

Temat: Odp: Program do projektowania.- a moze Paintem?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie mogac doczekac sie wiosny
> zabralem sie za pomoca Painta oraz PSP-7 do nasadzen w swoim stawku
> najdluzej trwa znalezienie zdjecia wlasciwej rosliny
> np mam sadzonki wierzby o poskrecanych
> i nieforemnych galeziach niby takie skrecone wstazki
> :)
> nazywaja ja u nas wierzba japonska (?)
> niby zmutowana po wybuchu bomby w Hiroszymie
> ale zapewne nie jest to wlasciwa nazwa
> i nie moge znalesc nigdzie jej zdjecia

Gałązki w przekroju okrągłe? To wierzba mandżurska. A płaskie - sachalińska.
Ale mandżurską można też znaleźć pod hasłem babilońska, a jest jeszcze
rosyjska, ponoć podobna, tylko pomarańczowa.
Ale lubię mącić! :-))))))

Pozdrawiam, Basia.
P.S. poszukaj pod Salix babylonica 'Tortuosa', podejrzewam, że to ta, bo
jednak najczęstsza.

13. Data: 2002-02-20 13:07:24

Temat: Re: Program do projektowania.- a moze Paintem?
Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale lubię mącić! :-))))))
>
> Pozdrawiam, Basia.
> P.S. poszukaj pod Salix babylonica 'Tortuosa', podejrzewam, że to ta, bo

Stara nazwa - Salix matsudana 'Tortuosa'
Pozdr. Jack

14. Data: 2002-02-21 09:10:33

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@p...com> napisał w wiadomości

Byłbym skłonny zakupić program po cenie hurtowej.
--
:-)
http://ogrod.to.jest.to

15. Data: 2002-02-21 13:11:16

Temat: Re: POMOCY! Program do projektowania - długie
Od: "dj" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@p...com> napisał w wiadomości
>
> Byłbym skłonny zakupić program po cenie hurtowej.
> [...]

Byłem dziś w Intersofcie obejrzeć "Wymarzony ogród"

Program jest przeznaczony dla amatorów.
Posiada bazę roślin połączoną z wyszukiwaniem po nazwach
polskich, łacińskich, kolorach liści i czymś tam jeszcze.
Pokazuje obrazek rośliny, podstawowe informacje o niej (wielkość, wymagania,
mrozoodporność, etc.) aczkolwiek nie wiem na ile prawdziwe. :-)
Zalety:
- możemy importować obiekty z Arcona 4
- możemy pooglądać zdjęcia roślin i coś się o nich dowiedzieć
- łatwo i szybko możemy stworzyć jakiś ogródek
- dosyć łatwo możemy ukształtować teren
- możemy wstawiać elementy małej architektury z bibliotek
- mozliwość ustawiania widoku z kilku kamer
- animowane niebka ;-)
- łatwe definowanie ogrodzeń ( z teksturami - płoty, siatki, murki)
- mozliwość definowania różnych podłoży na różnych grządkach
- możliwość oglądania z różnych stron, poziomów
Wady:
- po zaznaczeniu obiektu w 3D nie mamy dostępu do jego właściwości,
a w widoku 2D nie widzimy który obiekt zaznaczyliśmy
(ale mamy nzawę rośliny, na którą klikniemy)
- brak mozliwości określenia wielkości rosliny (w cm)
mozemy podać tylko % wielkości, w dodatku utrudnione jest zarządzanie
ogólną wielkością wszystkich roslin (stan za lat x) - tylko z nowu %
wielkości
- chwilami słabej jakości tekstury
- trudny interfejs zarządzający widokami
- ograniczona możliwość definowania położenia kamery i kąta widzenia
- brak możliwości określenia zoomu poprzez np. wskazanie obszaru
- brak możliwości uzupełniania okolicy bitmapą ( np. z rzeczywistym
widokiem)
- możemy posadzić drzewo w domu lub basenie
(kolizje - ale dla niektórych to może być zaletą) ;-)

To tyle co zauważyłem po kilkunastu minutach zabawy programem.
Być może część z niedociągnieć wynika z faktu niezbyt długiego dostępu do
programu,
ponadto możliwe że można dokonywać czasem różnych sztuczek w celu
osiągnięcia wymaganego efektu (podobnie jak w Arconie).

Generalnie jeśli ktoś chce się bawić w projektownie ogrodu to osobiście
polecam
LANDCAPE 3D najlepiej PRO. NIestety cena :-(((

Za to cena WYMARZONEGO OGRODU jest raczej OK.
Może jeszcze nad tą wersją popracują
pozdrawiam

DJ
P.S. W końcu maja ma się pojawić nowa bardziej profesjonalna wersja.

16. Data: 2002-02-21 13:44:10

Temat: Odp: POMOCY! Program do projektowania - długie
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dj" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> Byłem dziś w Intersofcie obejrzeć "Wymarzony ogród"
>
> Program jest przeznaczony dla amatorów.
> Posiada bazę roślin połączoną z wyszukiwaniem po nazwach
> polskich, łacińskich, kolorach liści i czymś tam jeszcze.

A wiesz mniej więcej, jak duża jest ta baza, bo to chyba dawałoby jakieś
dodatkowe pojęcie o jakości programu?

Pozdrawiam, Basia.

17. Data: 2002-02-21 17:36:32

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja sie na razie nie pokusze. Na razie nie mam za wiele czasu, zeby cos
organizowac, ale jesli ktos z Lodzi zechce zajac sie kwestia rozeslania i
konfekcji, ja chetnie sie wybiore do firmy, zakupie program hurtowo i
przekaze do dalszej wysylki.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski