POMOZCIE-DRUTY

1. Data: 2002-09-22 12:17:06

Temat: POMOZCIE-DRUTY
Od: "popkorn" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

CZesc !
Probuje zrobic sweter - model 25 z wrzesniowej Sandry. Mam pewien problem:
robie wzor w jodelke. Co to znaczy: jedno oczko spuscic z drutu, 2 oczka
przerobione razem, przekrecone na prawo z nastepnym oczkiem.
Z gory dziekuje bardzo za pomoc, bo stoje w miejscu

MAgda

1. Data: 2002-09-22 20:08:08

Temat: Re: POMOZCIE-DRUTY
Od: "Dorota" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To pierwsze oczko musisz złapaćod tyłu tzn. wsunąć drut od tyłu przez
oczko, zdjąć je w tej pozycji z drutu i tak jak je trzymasz na prawym
drucie wsunąć na drut lewy i przerobić dwa oczka razem. Chodzi o to aby
wzorek ładnie się układał tzn. jedno oczko będziesz miała skierowane w lewo
a drugie w prawo. Zgubić oczko to właśnie jest przerobienie dwóch razem.
Przy ażurach jak jest np. listek to z jednej strony gubi się oczko
przerabiając normalnie jak leci ale za listkiem trzeba przerobić dwa oczka
łapiąc je od tyłu bo muszą być skierowane w prawą stronę. Jak się gubi na
środku listka kiedy trzeba przerobić trzy oczka razem to trzeba tak zgubić
dwa oczka aby to w środku było prościutko między tymi z boku. Życzę udanego
dziubania. Jakby co to pisz do mnie udzielę pomocy.
Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2002-09-23 07:19:36

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
lewo
> a drugie w prawo. Zgubić oczko to właśnie jest przerobienie dwóch razem.

Hm, a ja bym to zrobila inaczej:) Trzeba wsunac prawy drut od strony prawej
do srodka dwoch oczek na lewym drucie i je przerobic razem, wyjda 2
pzrerobione na prawo pzrekrecone, normalnie wsuawamy drut do oczka od strony
lewej.

Elzbieta

1. Data: 2002-09-23 08:24:55

Od: "Dorota" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Technikę trzeba sobie wypracować, Metodą prób i błędów dochodzi się do
dobrych wyników. Swego czasu mój Tato mówił, że lepiej mi idzie prucie tego
co zrobiłam niż samo dzierganie.Zawsze brałam wszystkie opisy na "chłopski"
rozum i to jest chyba najlepsza metoda.
Co do oczek zgadzam się Elu z Tobą, że to jest może nawet łatwiejsze. Parę
razy klikałam na te druty i nikt nie chciał udzielić pomocy to się odważyłam
i napisałam co wiem.
Pozdrawiam,
Dorota

1. Data: 2002-09-23 09:56:13

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co do oczek zgadzam się Elu z Tobą, że to jest może nawet łatwiejsze. Parę
> razy klikałam na te druty i nikt nie chciał udzielić pomocy to się

Taj jak Ty opisalas, robie przy azurach - wtedy oczko spuszczone w prawo lub
lewo, ale mam te Sandre i z opisu mi jakos tak wychodzi - efekt ten sam lub
podobny, nie probowalam sciegu jodelkowego, a sweter przepiekny:))

Elzbieta

1. Data: 2002-09-23 19:33:51

Od: "popkorn" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do srodka dwoch oczek na lewym drucie i je przerobic razem, wyjda 2
> pzrerobione na prawo pzrekrecone, normalnie wsuawamy drut do oczka od

Probowalam to zrobic najpierw tak jak tlumaczyla Dorota, potem tak, jak Ty
Elu.I cos mi tu nie gra. Jezeli najpierw nabralam np. 46 oczek i teraz bede
przerabiac w kolejnych rzedach po 2 oczka razem, to w krotkim czasie na
drucie zostanie mi tylko kilka z wczesniej nabranych oczek. poza tym tam
pisza tak:
1rz. o.brzegowe, 2 prawe przekrecone przerobione razem ( to by bylo tak, jak
piszesz Elu), 1 oczko spuscic ( tzn przelozyc nie przerobione na prawy
drut?), 2 oczka przerobione razem przekrecone na prawo z nastepnym oczkiem
( dlaczego dodaja " z nastepnym oczkiem"?- to nie sa takie same prawe
przekrecone przerobione razem jak przedtem?). podobnie jest w 2 rzedzie,
tylko, ze na lewo.
Z dalszego opisu wynika, ze tam zadne oczka nie gina.
Uparlam sie, ze zrobie ten sweter, bardzo mi sie podoba. Ale te opisy sa
naprawde jakies dziwne.moze ktos mi cos jeszcze poradzi?
czekam z niecierpliwoscia :)
magda

1. Data: 2002-09-24 06:19:44

Od: "Justycja" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczerze mówiąc czytam dzisiaj powyższą korespondencje i czuję się strasznie
zaintrygowana, obiecuję że jak tylko wrócę do domu obejrzę sobie tę Sandrę i
jutro napiszę co mi wyszło. Dotychczas robiłam swetry wyłącznie z Sandry i
nigdy nie miałam żadnych problemów, ale.....

Pozdrawiam Justyna K. (Białystok)

1. Data: 2002-09-24 10:17:40

Od: "Dorota" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś z tym wzorem jest nie tak. Jak przerobisz dwa oczka razem to musisz
jedno oczko dodać a nie spuścić. Jeżeli jest to ażur to oczko narzucasz tzn.
narzucasz nitkę na drut i w pnym rzędzie przerabiasz jak normalne oczko na
lewo i tworzy się dziurka ażuru. Jak jest to wzór bez ażuru to dodajesz
oczko ścisłe tzn. robisz pętelkę i zakładasz na drut W tej materii to Ela
jest autorytetem bo ja już dosyć dawno nie robiłam na drutach (ku żalowi
całej rodziny).
pozdrawiam,
Dorota

1. Data: 2002-09-24 10:46:43

Od: "Kasia A." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy możliwe byłoby przeskanować i podesłać mi zdjecie i opis tego swetra.
Nie mam tej Sandry, a na drutach robię już od bardzo dawna i nigdy druty nie
stanowiły dla mnie tajemnicy. Może i ja mogłabym pomóc.
Kasia

GG 1223774
Kraków

1. Data: 2002-09-24 15:55:47

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia A." <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
nie
> stanowiły dla mnie tajemnicy. Może i ja mogłabym pomóc.

Ok, wysylam :)

Elzbieta

haft-jesli nie tak....
Dzień Dobry/ Dobry Wieczór?