Re: PYTANIE??????

From: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: PYTANIE??????
Date: Mon, 28 Jun 2004 11:08:36 +0100

On Mon, 28 Jun 2004 11:47:47 +0200, Dorota wrote:

> Biorę teraz na wzmocnienie włosów "Penaten H " , w składzie zawiera on
> wyciąg ze skrzypu polnego. Troche się opalam albo chodzę do solarium i
> dowiedziałam się że nie wolno się opalać po skrzypie polnym. Chciałam się
> dowiedzieć czy to prawda że mogą wystąoić jakieś skutki uboczne.

Nie wiem dokładnie jak to jest ze skrzypem, ale wiem, że źle zadałas
pytanie.

Tak się składa, że grupy dyskusyjne to nie "forumy" na jakichś
potralach, gdzie pisze się po to, żeby sobie pogadać i nikogo nie
obchodzi, czy ktoś przeczyta jego posty za tydzień, a jedna z
najstarszych usług internetu, o długiej tradycji i pewnych zasadach.
Tak się składa, że wszystkie posty kiedyś opublikowane w usenecie
zalegają głęboko w jego trzewiach przez wiele lat i stanowią skarbnicę
wiedzy, potencjalnie dostępną dla każdego, kto chce z niej korzystać.

Problem polega na tym, że żeby zaznaczyć, czy dany post zawiera treści
potencjalnie dla nas ciekawe, czy nie - zwykło się używać tematu posta.
Twój temat nie znaczy nic, jest kompletnie bezużyteczny i nijak się ma
do treści pytania zawartego w nim

Większość ludzi nie ma czasu na przeglądanie wszystkich postów, więc
patrzy na tematy. Jeśli temat jest interesujący - czytam posta i
odpowiadam (jeśli mam coś ciekawego do napisania). Temat "PYTANIE???"
nie jest interesujący, nic nie znaczy i ne zachęca do odpowiedzi, a co
ważniejsze - nawet jeśli ktoś na niego odpowie rzetelnie i kompetentnie
- nikt do tej odpowiedzi nie dotrze.

Następnym razem zadając takie pytanie nadaj postowi temat "Skrzyp polny
i opalanie" na przykład. Wszyscy będą wiedzieć o co chodzi, a jeśli ktoś
będzie coś wiedział na ten temat - pewnie odpisze.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)