Pachnie !

61. Data: 2003-06-05 15:08:15

Temat: Re: Pachnie !
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a) w wiadomości: ...
>Sa odmiany wyhodowane
>dla duzych kwiatow kosztem zapachu, np. Philadelphus x Natchez.
>Tez sie nacialem.

Ja troche zaluje, ze nie pachna, ale podobno sa odporniejsze na cien. Cecha
ta jak narazie sprawdza sie u mnie.

Pozdrawiam,
Bpjea

62. Data: 2003-06-05 15:08:23

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> wiem
> wiem
> ze to jasminowiec ale w sumie kazdy wie
> jaki krzew mam na mysli
> czego naprzyklad nie mozna powiedziec
> gdy miskanta nazywa sie bambusem
> :))))
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe
>
> Powiesz: mikstat i nikt nie wie:(
Rzekniesz: bambus,a od razu
wszyscy pytają,gdzie kupić:))

Pozdrawia boletus

63. Data: 2003-06-05 15:10:25

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a) w wiadomości:
<000101c32a2b$a6372ce0$637e63d9@d3h6c1>...
>dlawisz ma sie na kwitnienie ale on hyba nie pachnie
>?

Jak pamietam, pachnie nieznacznie, podobnie jak trzmielina europejska (bez
szczegolnego zapachu).
W tym roku d. okraglolistny mial naprawde duzo kwiatow. Zapowiada sie masa
owocow jesienia :)

Pozdrawiam,
Bpjea

64. Data: 2003-06-05 15:19:09

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Majka napisał(a) w wiadomości: ...
>Kwitną krzewuszki, kolkwicja i perukowiec [...]

Perukowce wielu grupowiczom poprzemarzaly, stad u niewielu kwitna :(
I jak tu wierzyc w slowa W.Bugaly: "Bardzo wytrzymaly na niskie temperatury
i na susze." jak pisal o p. podolskim.
Dla posiadaczy tego krzewu wazna informacja bedzie, ze "Najlepiej rosnie na
glebach bogatych w wapn, na cieplych slonecznych miejscach." (wg. tego
samego autora).

Pozdrawiam,
Bpjea

65. Data: 2003-06-05 15:23:49

Temat: Odp: Pachnie !
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bbnn5h$7cl$...@n...news.tpi.pl...

> Pozwolisz, ze sie wtrace i o wajgeli tez napisze.
> Przyjmuje sie calkiem niezle wczesna wiosna z sadzonek zdrewnialych (ok.
> 50cm dlugosci, chociaz mozliwe, ze krotsze jeszcze lepiej).
> Nie stosuje ukorzeniacza i tez sie udaje.

No i z sadzonek zielnych łatwo mozna ja rozmnożyć.
--
Pozdrawiam, Kaśka

66. Data: 2003-06-05 15:27:07

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

67. Data: 2003-06-05 15:36:31

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> Mam zupełnie zwyczajne i pachną wspaniale :-)

Ja mam obiecane jaśminowce od teścia... Też takie zwyczajne, pachną
oszałamiająco - mam teraz bukiet w kuchni, zapach roznosi się po całym
mieszkaniu.
I kwiaty ma bardzo ładne...

Pozdrawiam
Marta

68. Data: 2003-06-05 15:38:31

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:bbnn5q$7cl$7@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
na
> glebach bogatych w wapn, na cieplych slonecznych miejscach." (wg. tego

W zeszłym roku róśł u mnie jak szalony - półcień, gleba lekko kwaśna...
I przemarzł. Ale ładnie odbił.
Zaczynamy ( z perukowcem) zabawę od początku....

Pozdrawiam
Marta

69. Data: 2003-06-05 16:17:19

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Perukowce wielu grupowiczom poprzemarzaly, stad u niewielu kwitna :(
> I jak tu wierzyc w slowa W.Bugaly: "Bardzo wytrzymaly na niskie

U mnie wiele roślin wymarzło, ale perukowiec czerwonolistny ma się
świetnie. Cały jest już 'puchaty'. Wiosną wycięłam sporo dolnych,
ukorzenionych gałęzi i posadziłam jakkolwiek pod płotem. Mimo tych
upałów widzę, że się przyjęły i rosną!

> Dla posiadaczy tego krzewu wazna informacja bedzie, ze "Najlepiej rosnie
na
> glebach bogatych w wapn, na cieplych slonecznych miejscach." (wg. tego
> samego autora).

U mnie gleba piaszczysta i wypiek niemiłosierny, bo nasadzenia
kilkuletnie nie dają zbyt wiele cienia.

Zaczynają kwitnąć jaśminowce pełnokwiatowe, bardzo intensywnie miodowo
pachnie krzew o puszystych, różowo - białych kwiatostanach. Wygląda
jak różowy prusznik. Ma ktoś coś takiego? Bo ja do tej pory
widziałam tylko niebieskie i nie wiem tak naprawdę, co to za
krzew.

Z pozdrowieniami, Maria

70. Data: 2003-06-05 16:36:19

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...

> (...)
>
> Zapach w całym ogrodzie, proponowałem kiedyś Edycie na żywopłot.
> :-) Bogusław

Faktycznie pięknie pachnie, ale rośnie baaaardzo powoli. U mnie w
tym roku krótko kwitł - chyba przez te upały :(.

Z pozdrowieniami, Maria

Znowu inwazja mszyc???
Aby orzechy miały dużo orzechów...?
zdjęcie grupowy i inne ze Swędowa