Palanga - ???

1. Data: 2003-06-14 09:26:10

Temat: Palanga - ???
Od: "El@" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszsytkim,

dostalam od znajomych z Litwy wodke Palanga (tak mi sie zdaje ze to wodka,
bo napisane jest ze ma 40% alkoholu - tylko tyle zrozumialam z etykiety ;)
Czy ktos moze wie cos na jej temat - jak ja podawac, z czego wlasciwie jest
(ma kolor brozowo-czerwonawy), ? itd...

pozdrawiam,
El@

-----------------------
www.camping-elblag.alpha.pl

1. Data: 2003-06-14 09:47:50

Temat: Re: Palanga - ???
Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

W news:bcepo0$48a$1@inews.gazeta.pl,
El@ <e...@g...pl> napisał(a):
> [...]
> z etykiety ;) Czy ktos moze wie cos na jej temat - jak ja podawac, z
> czego wlasciwie jest (ma kolor brozowo-czerwonawy), ? itd...

Prawdopodobnie jest to trojanka litewska, Trejos devynerios, gorzki
balsam ziołowy, podobny do balsamu ryskiego. Podobno ma działanie
zdrowotne, ale do picia jako bitter też dobry. Mnie smakuje z sokiem
z aronii.

--
Konrad J. Brywczyński
Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

1. Data: 2003-06-14 11:28:03

Od: "El@" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <k...@b...tk> napisał w wiadomości

> [...]
> balsam ziołowy, podobny do balsamu ryskiego. Podobno ma działanie
> zdrowotne, ale do picia jako bitter też dobry. Mnie smakuje z sokiem

dzieki. tak pomyslalam, ze to cos zdrowotnego moze, bo szukalam na necie i
znalazlam tylko, ze Palanga to miejscowosc uzdrowiskowa na Litwie.

Tak dla wtajemniczonych - to dokladnie na etykiecie jest napisane:
"Saldzioji trauktine PALANGA"; nie bede pisac tego co z tylu jest napisane -
nie wiem czy ktos zna litewski.. ;)

pozdrawiam,
El@

----------------------------
www.camping-elblag.alpha.pl

1. Data: 2003-06-15 02:49:00

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

W news:bcf0sh$j49$1@inews.gazeta.pl,
El@ <e...@g...pl> napisał(a):
> dzieki. tak pomyslalam, ze to cos zdrowotnego moze, bo szukalam na
> necie i znalazlam tylko, ze Palanga to miejscowosc uzdrowiskowa na
> Litwie.

A coś z tej uzdrowiskowości Połągi dla alkoholu wynika? ;>

> Tak dla wtajemniczonych - to dokladnie na etykiecie jest napisane:
> "Saldzioji trauktine PALANGA"; nie bede pisac tego co z tylu jest
> napisane - nie wiem czy ktos zna litewski.. ;)

Może lepiej napisz. Jest tu Bożenka, która ja najbardziej - zna. ;)

1. Data: 2003-06-15 09:43:47

Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński wrote:
> [...]
> gorzki balsam ziołowy, podobny do balsamu ryskiego. Podobno ma
> działanie zdrowotne, ale do picia jako bitter też dobry. Mnie

Nie, Konradzie, wszystko Ci sie pomylilo... ;-)
To co dostala Ela, to nie sa "999", a "Palanga" zupelnie inna nalewka
;-) Jezeli chodzi o podawanie, to nie ma regul, polecam poprostu
sprobowac i juz... ja ogolnie nie przepadam za takimi nalewkami,
wiec nie powiem dokladnie do czego to pasuje... spotkalam sie z
roznymi gustami - ktos to pil do jedzenia, jak normlana wodke, a
ktos tez do kawy, jak jakis likier ;-))

Co do "Trejos Devynerios", to sa dwie wersje - jedna lecznicza do
kupienia tylko i wylacznie w aptekach, a druga smakowa - do kupienia
w kazdym sklepie z alkoholem. Obie sa na 27-miu ziolach, tylko rozni
sie proces produkcji... lecznicza jest produkowana z zachowaniem
leczniczych wlasciwosci ziolek, a smakowa tylko smakowych -
przypuszczam, ze proporcje ziolek tez sa inne.

Bozenka z Wilna :o)

P.S. Ani Onet, ani Google nie widza moich wczorajszych wypowiedzi, wiec wysylam
jeszcze raz z innego serwera.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2003-06-15 09:45:59

Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

El@ wrote:
> dzieki. tak pomyslalam, ze to cos zdrowotnego moze, bo szukalam na
> necie i znalazlam tylko, ze Palanga to miejscowosc uzdrowiskowa na
> Litwie.

A to tez, tez... ;-)

> Tak dla wtajemniczonych - to dokladnie na etykiecie jest napisane:
> "Saldzioji trauktine PALANGA"; nie bede pisac tego co z tylu jest
> napisane - nie wiem czy ktos zna litewski.. ;)

"Saldzioji trauktine PALANGA" - Slodka nalewka Palanga ;-) i
zapewniam Cie, ze nie ma ona nic wspolnego ze zdrowotnoscia ;-)
chyba, ze dla rozgrzewania sie ;-)

Bozenka z Wilna :o)

P.S. To tez leci na grupe drugi raz... przepraszam, jesli ktos bedzie widizial
oba posty...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~

1. Data: 2003-06-15 10:37:53

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

W news:03061511434711@polnews.pl,
Bożenka <b...@s...pw.edu.pl> napisał(a):
> Nie, Konradzie, wszystko Ci sie pomylilo... ;-)

Oj, nie pomyliło, tylko kolor i ogólne wrażenie przywiodło mi na myśl
trojankę. Ale tylko zgadywałem. ;)
Nalewki Pałanga w ogóle nie znałem, więc czuję się usprawiedliwiony. :P

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
k...@b...tk otwarte okna"

kwadratowe arbuzy