Re: Palin a ciaza ( zapalenie ukladu moczowego a ciaza )

Data: 2006-12-17 11:09:43
Temat: Re: Palin a ciaza ( zapalenie ukladu moczowego a ciaza )
Od: księżniczka Telimena (gsk) <c...@W...pl>

Użytkownik "Piotr (Szczecin)" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
news:em249t$p7e$1@zeus.man.szczecin.pl...
> Droga Teli, jestem Ginekologiem i w zasadzie nie masz racj w żadnym
> momencie swojej wypowiedzi.

Chyba nie próbujesz kwestionować moich osobistych doświadczeń?

Uważam że przemawia przez ciebie niczym nieuzasadniona
> złośliwość.

tak, szczególnie jak lekarze przepisują na wszystko leki. Np. duphaston -
jak się okazało, ze jestem w ciąży. Ciąża to nie choroba, ja nie miałam
kłopotów z zajściem w ciążę i nie musiałam na siłę jej podtrzymywać. Jeśli
coś byłoby z płodem nie tak to liczę właśnie na to, że organizm odpowiednio
zareaguje i niestety może się to wiązać z utratą dziecka- ale tak czasami
musi być. W każdym przypadku lekarz powinien postępować indywidualnie, a
lekarze tego nie robią. Po prostu tabletka i problem rozwiązany.

> - 1 -
> leki dozwolone w ciąży bez jakich kolwiek ograniczeń : kwas foliowy i to
> by było na tyle. Nawet preparaty witaminowe należy stosować jedynie w
> określonych dawkach ..

wiem.

> - 2 - dlaczego nie firma farmaceutyczna zamotała w głowie uposledzonemu
> lekarzowi? Bo Palin jest tani jak barszcz i firma zarabia na nim może
> 1,50zł i nie opłaca im się nawet kiwać na Ciebie palcem byś to kupiła.

ale ja nie mówię o Palinie, pisałam o innym leku - juz nie pamiętam nazwy.

> - 3 - infekcja w drogach moczowych w ciąży może spowodowac poród
> przedwczesny, obniżona odporność może spowodować odmiedniczkowe zapalenie
> nerek i nawet urosepsę. Palin nie jest lekiem z górnej półki ale z powodu
> niewielkiego wpływu na ciążę i dużego stężenia aktywnego leku w moczu jest
> cześto stosowany bo korzyści w znacznej mierze przekraczają ewentualne
> ryzyko

dlatego proponowałam autorce postu konsultację z innym lekarzem, najlepiej
urologiem.

> - 4 -
> "> Lekarz wykrył, a Ty nie masz żadnych objawów? dziwne. Ja będac w ciąży
> W tym miejscu jak się zastanowisz to sama dojdziesz do wniosku że mówimy o
> dwóch różnych rzeczach

nie muszę się nad tym zastanawiać, żeby wiedzieć, ze to nie to samo, ale
mnie kazano profilaktycznie przyjmować furaginę i jeszcze coś na wypadek
zastoju moczu i infekcji z tym zxwiązanej. Profilaktycznie przyjmować leki w
ciąży - szczyt głupoty. Wolę codziennie robić badanie moczu i w razie
koniecznosci zareagować niż karmić chemią moje dziecko.

> - 5 -
> "Spróbuj iść do urologa i > poprosić o lek, który można brać w ciąży,
> jeśli to w ogóle konieczne"
> Urolog odeśle Cię do ginekologa

i co nie da żadnych wskazówek???

> - 6 -
> Pamiętaj, że to Twoje dziecko i Tobie najbardziej zależy na jego zdrowiu,
> dla lekarza to
> Oczywiście, w zasadzie nie wiem po co chodzić do lekarza gdy ma się taki
> stosunek do tego co robi.

Kilkakrotnie miałam przykre doświadczenia w tym względzie, a ponieważ od
kuchni znam współpracę lekarzy z pracownikami firm farmaceutycznych to wiem
o czym piszę.
Pozdrawiam
Teli.