Pandemia: swinska grypa, juz 1 przypadek w Irlandii

11. Data: 2009-05-04 10:28:01

Temat: Re: Pandemia: swinska grypa, juz 1 przypadek w Irlandii
Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak <q...@g...pl>
news:gtmg5d$rgl$1@nemesis.news.neostrada.pl

> W Usenecie tren R <t...@n...sieciowy> tak oto plecie:

> I nazwa ładna, wpadająca w ucho.

I piosenkę można by ułożyć.

Saulo

12. Data: 2009-05-04 10:32:27

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> W Usenecie tren R <t...@n...sieciowy> tak oto plecie:

> I nazwa ładna, wpadająca w ucho.

albo konikopolska - czyli tarpany nas zgubią!

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!
http://trener.blog.pl/

13. Data: 2009-05-04 10:37:15

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

tren R pisze:

> było już krowie zwyrodnienie mózgu, potem zaatakował nas drób, a obecnie
> strach szerzą prosiaki

Wieprze też już były groźne. Nie pamiętacie pryszczycy?

- co będzie następne?

Zależy, jaki koncern będzie miał kłopoty finansowe. ;)

Znacie ten dowcip?

Wszystkie maski chirurgiczne już wyprzedane. I o to chodziło.

;)

Pozdrawiam
Ewa

PS.: A nie mówiłam?

14. Data: 2009-05-04 10:44:17

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> PS.: A nie mówiłam?

a co mówiłaś?

15. Data: 2009-05-04 10:49:16

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@g...pl> wrote in message

> I nazwa ładna, wpadająca w ucho.

Jeszcze jakiś pomysł na szczepionke, moze taki?

http://free.of.pl/m/mjentky/wodki/polska_vodka.JPG

-co robisz?
-szczepię się

16. Data: 2009-05-04 10:49:37

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm>

[...]
> PS.: A nie mówiłam?

A nie chwalisz się przedwcześnie? To dopiero kilka tygodni. Na półkuli
południowej początek sezonu grypowego.

Nie ma co siać paniki, ale rywalizować w beztrosce też chyba nie ma po
co, prawda?

To NIE JEST hiszpanka, ale warto pamiętać (choćby dlatego, że to ten sam
typ - H1N1), że tamta grypa (która zabiła do 50 mln osób i to w czasach,
gdy ludzie byli dużo mniej mobilni) przyszła w trzech falach: wiosna
1918 roku (wysoka zakaźność, niska śmiertelność), jesień 1918 roku
(wysoka zakaźność, wysoka śmiertelność) oraz wiosna 1919 (fala
łagodniejsza). W lecie 1918 roku [wydawało się, że] grypa zniknęła.

Gdzieś czytałem o szybkości przenoszenia się meksykanki - tak, jest
niższa o jakieś 30% od pierwszej fali hiszpanki.
Za to druga fala tamtej rozprzestrzeniała się trzy razy szybciej niż
pierwsza.

Saulo

17. Data: 2009-05-04 10:52:00

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Saulo <s...@l...po>

[...]
> [...]
> niższa o jakieś 30% od pierwszej fali hiszpanki.
> Za to druga fala tamtej rozprzestrzeniała się trzy razy szybciej niż

Pardon, 2,5 raza, choć to nie robi wielkiej różnicy.

Saulo

18. Data: 2009-05-04 10:55:41

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Saulo <s...@l...po>

> Saulo <s...@l...po>
>
> [...]
>
> Pardon, 2,5 raza, choć to nie robi wielkiej różnicy.

Aha, i tak, ludzie wówczas również nosili maski chirurgiczne, które
prawdopodobnie w niczym nie pomagały (poza ograniczaniem paniki).

Saulo

19. Data: 2009-05-04 10:56:52

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Saulo pisze:

> Nie ma co siać paniki, ale rywalizować w beztrosce też chyba nie ma po
> co, prawda?

Nie chcę siać beztroski. Powiedz mi tylko, czy mamy w ogóle jakiekolwiek
sposoby, żeby uniknąć grypy (NB nie świńskiej, bo podobno świnie na nią
w ogóle nie chorują) w razie jeżeli faktycznie okaże się kolejną
"hiszpanką"?
Ja _zawsze_ stosuję podstawowe zasady higieny osobistej, bez względu na
okoliczności, i uczę tego córkę. Nie wiem, co mogłabym zrobić więcej.
Co się stanie, jeśli rozpęta się prawdziwa epidemia, skoro przy nędznych
pogłoskach brakuje już zwykłych masek chirurgicznych w aptekach?
Wolę o tym nie myśleć. I uważam za bezsensowne stresować się czymś, na
co i tak nie mam _żadnego_ wpływu.

Ewa

20. Data: 2009-05-04 10:57:31

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora