Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Panie psycholog:) Re: Panie psycholog:)

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Panie psycholog:)

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
0.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!p
ostnews.google.com!k39g2000yqb.googlegroups.com!not-for-mail
From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Panie psycholog:)
Date: Thu, 8 Jul 2010 22:10:54 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 145
Message-ID: <9...@k...googlegroups.com>
References: <5...@b...googlegroups.com>
<i16alm$9ol$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 74.86.222.71
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1278652254 2137 127.0.0.1 (9 Jul 2010 05:10:54 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Jul 2010 05:10:54 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: k39g2000yqb.googlegroups.com; posting-host=74.86.222.71;
posting-account=oxm6WwoAAABbNq-FrLxteMJGewUj6LHu
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE;
PPC)/UCWEB7.0.0.41/31/352,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:549784
Ukryj nagłówki



Nagash napisał(a):
> U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
> news:56e2b873-3e75-4869-a491-b56650935e6f@b35g2000yq
i.googlegroups.com...
> Dominacja i uleg�o�� kobiet w kampanii reklamowej.Reklamy, w kt�rych
> modelka w wysokim stopniu dominuje nad partnerem sďż˝ oceniane znacznie
> wy�ej przez kobiety ni� przekazy ukazuj�ce siln� podleg�o��.
> Konsumentki deklaruj� bardzo wysok� ch�� zakupu produkt�w
> prezentowanych przez kobiety dominuj�ce seksualnie nad m�czyzn� - w
> Szkole Wy�szej Psychologii Spo�ecznej przeanalizowano reklamy o
> zabarwieniu erotycznym.- We wsp�czesnym �wiecie reklam znajdziemy
> bardzo ro�ne stereotypy nowoczesnych kobiet. Obok robi�cych karier�
> bizneswoman, widoczny jest przede wszystkim wizerunek kobiety
> przedstawiony w kontek�cie erotycznym. Obiekt seksualny to obraz
> wszystkim �wietnie znany, b�d�cy przedmiotem wielu kontrowersji i
> analiz badawczych - m�wi Maria Korni�owicz, studentka V roku
> psychologii w Szkole Wy�szej Psychologii Spo�ecznej. Pod kierunkiem
> prof. Andrzeja Falkowskiego przeprowadzi�a analiz� dw�ch typ�w reklam
> przedstawiaj�cych kontrastuj�ce ze sob� postawy kobiet w relacji z
> m�czyzn�. - Zainteresowa� mnie jednak nie tyle seksualny wizerunek
> atrakcyjnej modelki, co konkretny rodzaj zachowaďż˝ w sytuacji o
> zabarwieniu erotycznym, mianowicie dominacja oraz uleg�o�� m�czy�nie
> - dodaje Korni�owicz.Jak prezentowany w spocie reklamowym wizerunek
> kobiety i jej zachowanie wp�ywa na skuteczno�� przekazu? Badanie
> jednoznacznie wykaza�o, �e najbardziej efektywne s� reklamy
> charakteryzuj�ce si� wysokim poziomem dominacji. Najni�sz� ocen�
> uzyska�y te reklamy, w kt�rych modelka jest ca�kowicie podporz�dkowana
> m�czy�nie. �wiadcz� o tym zar�wno nastawienie do reklamy, marki jak i
> deklarowana pewno�� zakupu w�r�d badanych kobiet.Jak t� zale�no��
> t�umaczy autorka bada�? Przyczyn postaw prezentowanych przez badane
> mo�na doszukiwa� si� mi�dzy innymi w charakterystyce reklamowanego
> produktu - w tym przypadku sukience (kusej, kr�tkiej i seksowanej).
> Tego rodzaju str�j bardzo silnie kojarzy si� z seksualno�ci�. Noszony
> jest przewa�nie przez kobiety odwa�ne, silne, �wiadome swojego pi�kna,
> b�d�ce cz�sto trendsetterkami nowych styl�w. �wiat mody, kojarzony
> jest z kobietami, kt�re dzi�ki �wiadomo�ci swojej wyj�tkowej
> seksualno�ci dominuj� nad m�czyzn� - nie koniecznie w sensie
> dos�ownym. M�ode konsumentki pragn� by� poci�gaj�ce i tym samym mie�
> w�adz� seksualn� nad m�czyzn�. Reklama ukazuj�ca kobiet�
zmys�ow�, a
> jednocze�nie dominuj�c�, ukazuje sp�jny przekaz, m�wi�cy
> jednoznacznie: Zak�adaj�c t� sukienk� sprawisz, i� m�czyzna kl�knie u
> twych st�p. Czy� nie tego w istocie pragnie ka�da kobieta?- Wyniki
> tego badania mog� wskazywa� na pewne zmiany w postrzeganiu idea�u
> "kobieco�ci" przez same kobiety, kt�re dostrzegaj� w tym wizerunku
> miejsce na cechy takie jak moc, w�adza - komentuje badanie Joanna
> Roszak, psycholo�ka specjalizuj�ca si� w zagadnieniach gender. -
> Jednak sfera, w jakiej znajduje to wyraz pozostaje na wskroďż˝
> tradycyjnie "kobieca", gdy� dotyczy wygl�du i atrakcyjno�ci -
> uzupe�nia.Z drugiej strony badanie wykaza�o, �e widok kobiety
> zdominowanej przez m�czyzn� mo�e aktywowa� w konsumentkach obaw�
> przed wkraczaniem (niekoniecznie przemocďż˝) w sferďż˝ kobiecej
> seksualno�ci. W umys�ach badanych zaczyna kojarzy� si� ona ju� nie z
> przyjemno�ci�, ale cz�sto z niebezpiecze�stwem. Wyniki bada� pozwalaj�
> na wysnucie wniosku dotycz�cego reklam o zabarwieniu erotycznym,
> mianowicie: nie przyniesie skutecznych efekt�w reklama, w kt�rej
> kobieta jest silnie poddana m�czy�nie, a nawet mo�e doprowadzi� do
> dewaluacji marki w oczach konsumentek.- To przejaw my�li r�wno�ciowej
> - twierdzi Roszak. - Zdanie sobie sprawy przez kobiety, �e ich cia�o i
> seksualno�� nale�� do nich, �e mog� si� one nimi dzieli�, ale nie
> musz�, je�li nie chc�, to wielki post�p. Nie by�oby dobrze, gdyby
> seksualno�� przesta�a si� kojarzy� z przyjemno�ci� i blisko�ci�,
ale
> tak w�a�nie jest, je�li zostaje ona naruszona wbrew woli -
> dodaje.Badanie przeprowadzono w 2009 r. pod kierunkiem prof. Andrzeja
> Falkowskiego, dyrektora Instytutu Psychologii Ekonomicznej SWPS.
> Badanym respondentek pokazywano dwa typy reklam o lekkim zabarwieniu
> erotycznym, kt�re ukazuj� wizerunek kobiety dominuj�cej oraz poddanej
> m�czy�nie. Dlaczego analizie poddano jedynie ocen� kobiet? - Po
> pierwsze dlatego, i� to one dokonuj� wi�kszo�ci zakup�w. Drugim
> powodem by�a zwyk�a ciekawo�� tego, jakie w rzeczywisto�ci pragn� by�
> wsp�czesne konsumentki. Odkrycie to b�dzie stanowi� podstaw� do
> stworzenia maksymalnie skutecznej kampanii reklamowej
> - ........................
> [.....]
> Gdzie link do powy�szego ??
> Oto przyk�ad jednej z takich reklam:
> http://szowinista-wacek.pinger.pl/m/3305231/feminist
yczna-kretynska-reklama

Po co ci link jak masz w całości i czego wyciąłeś mój komentarz/ a to
co wrzuciłeś nic nie ma wspólnego z tematem durniu...





 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
09.07 glob
09.07 Odmieniony Druch
09.07 Odmieniony Druch
09.07 glob
09.07 Nagash
09.07 Nagash
09.07 Nagash
09.07 glob
09.07 glob
09.07 glob
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja
Ucieczka z Ravensbruck - komentarz
I pod drzwiami staną i nocą kolbami w drzwi załomocą
Jesttukto?
?
Comprehensive Protection Guide with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Ultimate Performance Optimizer
IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Review and Tutorial
"Prawdziwy" mężczyzna.
Senet parts 1-3
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem