Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
news.xs4all.nl!news2.euro.net!82.197.223.103.MISMATCH!feeder3.cambriumusenet.nl
!feed.tweaknews.nl!postnews.google.com!q12g2000yqj.googlegroups.com!not-for-mai
l
From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Panie psycholog:)
Date: Thu, 8 Jul 2010 22:13:35 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 150
Message-ID: <a...@q...googlegroups.com>
References: <5...@b...googlegroups.com>
<i16alm$9ol$1@news.onet.pl>
<9...@k...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 74.86.222.71
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1278652415 2939 127.0.0.1 (9 Jul 2010 05:13:35 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Jul 2010 05:13:35 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: q12g2000yqj.googlegroups.com; posting-host=74.86.222.71;
posting-account=oxm6WwoAAABbNq-FrLxteMJGewUj6LHu
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE;
PPC)/UCWEB7.0.0.41/31/352,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:549785
Ukryj nagłówki
glob napisał(a):
> Nagash napisał(a):
> > U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
> > news:56e2b873-3e75-4869-a491-b56650935e6f@b35g2000yq
i.googlegroups.com...
> > Dominacja i uleg�o�� kobiet w kampanii reklamowej.Reklamy, w kt�rych
> > modelka w wysokim stopniu dominuje nad partnerem sďż˝ oceniane znacznie
> > wy�ej przez kobiety ni� przekazy ukazuj�ce siln� podleg�o��.
> > Konsumentki deklaruj� bardzo wysok� ch�� zakupu produkt�w
> > prezentowanych przez kobiety dominuj�ce seksualnie nad m�czyzn� - w
> > Szkole Wy�szej Psychologii Spo�ecznej przeanalizowano reklamy o
> > zabarwieniu erotycznym.- We wsp�czesnym �wiecie reklam znajdziemy
> > bardzo ro�ne stereotypy nowoczesnych kobiet. Obok robi�cych karier�
> > bizneswoman, widoczny jest przede wszystkim wizerunek kobiety
> > przedstawiony w kontek�cie erotycznym. Obiekt seksualny to obraz
> > wszystkim �wietnie znany, b�d�cy przedmiotem wielu kontrowersji i
> > analiz badawczych - m�wi Maria Korni�owicz, studentka V roku
> > psychologii w Szkole Wy�szej Psychologii Spo�ecznej. Pod kierunkiem
> > prof. Andrzeja Falkowskiego przeprowadzi�a analiz� dw�ch typ�w reklam
> > przedstawiaj�cych kontrastuj�ce ze sob� postawy kobiet w relacji z
> > m�czyzn�. - Zainteresowa� mnie jednak nie tyle seksualny wizerunek
> > atrakcyjnej modelki, co konkretny rodzaj zachowaďż˝ w sytuacji o
> > zabarwieniu erotycznym, mianowicie dominacja oraz uleg�o�� m�czy�nie
> > - dodaje Korni�owicz.Jak prezentowany w spocie reklamowym wizerunek
> > kobiety i jej zachowanie wp�ywa na skuteczno�� przekazu? Badanie
> > jednoznacznie wykaza�o, �e najbardziej efektywne s� reklamy
> > charakteryzuj�ce si� wysokim poziomem dominacji. Najni�sz� ocen�
> > uzyska�y te reklamy, w kt�rych modelka jest ca�kowicie podporz�dkowana
> > m�czy�nie. �wiadcz� o tym zar�wno nastawienie do reklamy, marki jak i
> > deklarowana pewno�� zakupu w�r�d badanych kobiet.Jak t� zale�no��
> > t�umaczy autorka bada�? Przyczyn postaw prezentowanych przez badane
> > mo�na doszukiwa� si� mi�dzy innymi w charakterystyce reklamowanego
> > produktu - w tym przypadku sukience (kusej, kr�tkiej i seksowanej).
> > Tego rodzaju str�j bardzo silnie kojarzy si� z seksualno�ci�. Noszony
> > jest przewa�nie przez kobiety odwa�ne, silne, �wiadome swojego pi�kna,
> > b�d�ce cz�sto trendsetterkami nowych styl�w. �wiat mody, kojarzony
> > jest z kobietami, kt�re dzi�ki �wiadomo�ci swojej wyj�tkowej
> > seksualno�ci dominuj� nad m�czyzn� - nie koniecznie w sensie
> > dos�ownym. M�ode konsumentki pragn� by� poci�gaj�ce i tym samym
mieďż˝
> > w�adz� seksualn� nad m�czyzn�. Reklama ukazuj�ca kobiet�
zmys�ow�, a
> > jednocze�nie dominuj�c�, ukazuje sp�jny przekaz, m�wi�cy
> > jednoznacznie: Zak�adaj�c t� sukienk� sprawisz, i� m�czyzna kl�knie
u
> > twych st�p. Czy� nie tego w istocie pragnie ka�da kobieta?- Wyniki
> > tego badania mog� wskazywa� na pewne zmiany w postrzeganiu idea�u
> > "kobieco�ci" przez same kobiety, kt�re dostrzegaj� w tym wizerunku
> > miejsce na cechy takie jak moc, w�adza - komentuje badanie Joanna
> > Roszak, psycholo�ka specjalizuj�ca si� w zagadnieniach gender. -
> > Jednak sfera, w jakiej znajduje to wyraz pozostaje na wskroďż˝
> > tradycyjnie "kobieca", gdy� dotyczy wygl�du i atrakcyjno�ci -
> > uzupe�nia.Z drugiej strony badanie wykaza�o, �e widok kobiety
> > zdominowanej przez m�czyzn� mo�e aktywowa� w konsumentkach obaw�
> > przed wkraczaniem (niekoniecznie przemocďż˝) w sferďż˝ kobiecej
> > seksualno�ci. W umys�ach badanych zaczyna kojarzy� si� ona ju� nie z
> > przyjemno�ci�, ale cz�sto z niebezpiecze�stwem. Wyniki bada�
pozwalajďż˝
> > na wysnucie wniosku dotycz�cego reklam o zabarwieniu erotycznym,
> > mianowicie: nie przyniesie skutecznych efekt�w reklama, w kt�rej
> > kobieta jest silnie poddana m�czy�nie, a nawet mo�e doprowadzi� do
> > dewaluacji marki w oczach konsumentek.- To przejaw my�li r�wno�ciowej
> > - twierdzi Roszak. - Zdanie sobie sprawy przez kobiety, �e ich cia�o i
> > seksualno�� nale�� do nich, �e mog� si� one nimi dzieli�, ale nie
> > musz�, je�li nie chc�, to wielki post�p. Nie by�oby dobrze, gdyby
> > seksualno�� przesta�a si� kojarzy� z przyjemno�ci� i
blisko�ci�, ale
> > tak w�a�nie jest, je�li zostaje ona naruszona wbrew woli -
> > dodaje.Badanie przeprowadzono w 2009 r. pod kierunkiem prof. Andrzeja
> > Falkowskiego, dyrektora Instytutu Psychologii Ekonomicznej SWPS.
> > Badanym respondentek pokazywano dwa typy reklam o lekkim zabarwieniu
> > erotycznym, kt�re ukazuj� wizerunek kobiety dominuj�cej oraz poddanej
> > m�czy�nie. Dlaczego analizie poddano jedynie ocen� kobiet? - Po
> > pierwsze dlatego, i� to one dokonuj� wi�kszo�ci zakup�w. Drugim
> > powodem by�a zwyk�a ciekawo�� tego, jakie w rzeczywisto�ci pragn�
byďż˝
> > wsp�czesne konsumentki. Odkrycie to b�dzie stanowi� podstaw� do
> > stworzenia maksymalnie skutecznej kampanii reklamowej
> > - ........................
> > [.....]
> > Gdzie link do powy�szego ??
> > Oto przyk�ad jednej z takich reklam:
> > http://szowinista-wacek.pinger.pl/m/3305231/feminist
yczna-kretynska-reklama
>
> Po co ci link jak masz w całości i czego wyciąłeś mój komentarz/ a to
> co wrzuciłeś nic nie ma wspólnego z tematem durniu...
Masz linka durniu
http://www.psychologia.net.pl/serwis.php?level=905
|