Papirus - nieszczeje :(

1. Data: 2004-11-27 13:45:22

Temat: Papirus - nieszczeje :(
Od: "Fąfela" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich

od jakiegos czasu obserwuje ze moj papius niszczeje. zauwazylam, ze w
jego dwu najpiekniejszych baldachimach schna liscie - te srodkowe i to
na calej dlugosci,a nie ich koncowki. w doniczce pojawily sie
malutkie(ledwo widoczne) biale robalki. nie wiem, czy to one sa
przyczyna marnienia kwiata. macie jakis pomysl by temu zaradzic ?

pozdrawiam,Ela

2. Data: 2004-11-27 19:45:51

Temat: Re: Papirus - nieszczeje :(
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:5b02.000003b0.41a884f1@newsgate.onet.pl
Od: Fąfela <e...@o...pl>
Było:
> [...]
> pojawily sie malutkie(ledwo widoczne) biale robalki. nie wiem,
> czy to one sa przyczyna marnienia kwiata. macie jakis pomysl by

Na wszystkie robale pomaga herbata z papierosów - najlepsze były
Carmeny - teraz to ich nie da się kupić ale są inne, dobre do trucia ;-)
U mnie działa na wszystkie robale.

A tak przy okazji co myślicie o nazwie "Extra Mocne Light" ?

3. Data: 2004-11-27 20:03:41

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> U mnie działa na wszystkie robale.
>
> A tak przy okazji co myślicie o nazwie "Extra Mocne Light" ?

ok,w takim razie zabieram sie za herbatke, mam nadzieje ze nie dobije nia
kwiatka :)

4. Data: 2004-11-27 21:43:40

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:5d7a.0000006d.41a8dd9c@newsgate.onet.pl
Od: Użytkownik <e...@o...pl>
Było:
> ok,w takim razie zabieram sie za herbatke, mam nadzieje ze nie
> dobije nia kwiatka :)

Tylko nie pój go wrzątkiem <lol>

5. Data: 2004-11-28 14:50:01

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Tylko nie pój go wrzątkiem <lol>

taaa,zartuj sobie, a ja dzis wycielam kolejne usniete liscie :((

6. Data: 2004-11-28 17:15:44

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:5d7a.00000208.41a9e598@newsgate.onet.pl
Od: Użytkownik <e...@o...pl>
Było:

> taaa,zartuj sobie, a ja dzis wycielam kolejne usniete liscie :((

A patrzyłaś tu ?
http://oczko4you.republika.pl/strony/cyperus.html
http://terrarystyka.pl/artykuly.php?id=2002121515031
5&dzial=20021215145221

7. Data: 2004-11-29 18:48:53

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> A patrzyłaś tu ?
> http://oczko4you.republika.pl/strony/cyperus.html
> http://terrarystyka.pl/artykuly.php?id=2002121515031
5&dzial=20021215145221

patrzyłam patrzylam...w necie jednak nie ma za wiele informacji o tej roślinie,
nie mówiac juz o atakujacych ją robalach...ale póki co wypłukałam z doniczki to
co tam pływalo na wierzchu i podlałam ja petami - Mocne :)
no i czekam czekam czekam co sie stanie ;)

8. Data: 2004-11-29 19:05:01

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
doniczki to
> co tam pływalo na wierzchu i podlałam ja petami - Mocne :)
> no i czekam czekam czekam co sie stanie ;)

Jest to roślina wodna,teraz zaczął się okres grzewczy ,a tego papirus
bardzo nie lubi.
Mój stoi cały czas w wodzie ,często jest zraszany, a mimo to trochę
przysycha.
Trzeba przeczekać ten okres zimowy:-}

Pozdrawiam TeresaR

9. Data: 2004-11-29 21:06:31

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardzo nie lubi.
> Mój stoi cały czas w wodzie ,często jest zraszany, a  mimo to trochę

ja nie mam tego kwiata od wczoraj...ma ze 4 lata...i nie chodzi o schniecie
koncowek - to jest zrozumiale,gdy papirus zimuje w domowych warunkach (mimo,ze w
donicy ciagle stoi woda)
problem w tym,ze wypuszcza mlode piekne wielkie liscie....i to one,zanim sie w
pelni rozwina,to zdążą uschnąć - wczesniej czegos takiego nie zaobserwowalam....
i boje sie,ze caly kwiat mi sie wykonczy,a szkoda by bylo,bo jest na prawde
okazaly...mysle,ze to rzeczywiscie wina tych malych "potworkow",ktore pojawily
sie w donicy
no ale miejmy nadzieje,ze rada kolegi Slawka poskutkuje :)

10. Data: 2004-11-29 22:40:07

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie w donicy
> no ale miejmy nadzieje,ze rada kolegi Slawka poskutkuje :)
>
>Faktycznie, szkoda stracić taką roślinkę.
Jak nie pomoże to korzenie wyjmij i przemyj
,można go uprawiać hydroponicznie,
Mój ma 1,80 jeden rośnie w ziemi ,drugi w keramzycie
nie ma specjalnej różnicy w hodowli,

Pozdrawiam TeresaR

Dracena w hydroponice
Uwlaszczenie na dzialkach PZD